Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Ja. Men skjer det noe? Nei.

Må være noen profesjonelle investorer med kunnskap og kontakter som blir like forbanna? Får håpe noen tar dette videre evt direkte med Laila på to-manns hånd. En ting som er sikkert er at det ikke er vits å stille spørsmål på q&a, der svarer de kun på behagelige spørsmål.

1 Like

Really nice Q4 report! The best about this is actually not the result and numbers in Q4 but more the number of Laptops already launched in 2025!

2 Likes

Ser Simply wall st traff også bra da. 126mill for 2024, utg.pkt i analytiker rapport 16.Jan.25. De har noe lavere for 2025. omsetning på 250mill. Ikke at jeg setter noe lit til dette, men de traff også denne gangen.

1 Like

Fornøyd med 250 mill i 2025 jeg :slight_smile:

4 Likes

hehe ja da er det bare å feire om det skjer. Er også veldig fornøyd om det klarer rundt 170 mill for 2025.

2 Likes

IMG_3088

1 Like

Hadde man et kursmål på 20 NOK og ikke oppdatert på et år så jo målet halveres. Det hadde varit bedre om de antingen ikke satte kursmål i det hele tatt eller oppdatert oftere så det ikke blir så store hopp.

Nå var Q4an veldig bra så det ser ut som at elabs om et par år kan ha en omsettning og profit som motiverer en kurs på 11.

Good Q4, congratz for that.

Anyone else worried that they don’t talk about potential of additional PC OEMs like they used to do before? I mean now its mainly about growth within Lenovo

1 Like

Maybe because they allready did that and dissapointed the marked. Better to keep those discussions private until there is something concrete to share.

4 Likes

Hva er det du røyker på morgenkvisten?

It is mentioned on page 5 securing more OEM partnerships

Veldig vanskelig å estimere ja. Så isteden før å gjøre det så har de ringt opp noen på elabs å spurt etter riktige siffrer. Mye raskere og enklere.
Så låtsas de som at de har estimert før at selve fremstå som duktiga.
Smart, men ikke så elegant.

Hva er det før feil nå?

Yes they still do talk about expanding with other laptop OEMs, if you look at the 2025 and beyond part.

2 Likes

Så ferdig video-presentasjonen. Helhetlig en bra rapport, muligens den beste hittil. Eneste som bekymrer meg er at Laila virket litt ubekvem når det kom til videre ekspansjon med andre laptops OEMS. Jeg tolket det som at “vi jobber på saken”. Kan hende at hun bare har blitt mer jordnær, håper ihvertfall at dette er tilfelle,

3 Likes

Før jeg går inn i regneark - etter dagens tall og info også fra Rapporten (i tillegg til Presentasjonen) så ser jeg grovt regnet ca 200 mill 100 fra telefoner og ca 100 fra PC. Løftet fra tidligere 170 mill.

Skulle bare mangle. Ser ut til at hun/de har lært å ikke skape unødige forventninger og heller melder til markedet når ting faktisk er signert. De opprettholder guiding, det er det viktigste.

Hun understreker at de er «confident» på å rulle ut bredt med Lenovo (15 i fjor og allerede 8 i år) og at de jobber med andre OEMs.

Og den guidingen forutsetter flere PC-kunder. Det eneste vesentlige vi mangler nå er kunnskap om “når”, ble null klokere i dag.

1 Like