Ja for en reise vi har hatt vi som har vært med her i 4 år…
Satser på bunnen er nådd nå…
Investorene har over tid godtatt stadig lavere priser for å komme seg ut av Elliptic Laboratories og aksjen ligger i en fallende trendkanal på mellomlang sikt. Dette signaliserer økende pessimisme blant investorene og indikerer videre kursnedgang for Elliptic Laboratories. Aksjen har brutt ned gjennom støtten ved cirka 9.50 kroner. Videre nedgang er dermed signalisert, og det er nå motstand ved 9.50 kroner ved reaksjoner tilbake. RSI divergerer positivt mot kursen, noe som indikerer mulighet for en reaksjon opp. Aksjen anses samlet sett teknisk negativ på mellomlang sikt.
Anbefaling en til seks måneders sikt: Selg
Notert.
Den analysen kan fort endre seg hvis/når Elabs kommer med etterlengtede nyheter.
Elliptic Labs falt til all-time low
Elliptic Labs falt 11,4 prosent til 9,13 kroner og all-time low sist uke. Intradag bunnen fredag var på 8,50 kroner. Under de nivåene er det teknisk sett bunnløst.
Aksjen er da ned 46,4 prosent så langt i år. Fra toppen på 29,50 kroner intradag den 20. desember 2021 har aksjen falt 69 prosent.
RSI falt under 50-nivået i midten av oktober, har fortsatt under siden og med det signalisert avtagende stigningstakt.
Det er satt en bunn klart over den foregående, og med det en positiv undertone. Samtidig er det etablert fallende trendlinjer i toppen av RSI-chartet, noe som har lagt en demper på utviklingen i stigningstakten og støttet den lange fallende trenden i hovedchartet.
For å snu denne tendensen må RSI fortsette å sette stigende bunner, og bryte den fallende trendlinjen og 50-nivået i RSI-chartet. Det kan i så fall åpne for korreksjoner opp i begge chartene.
Ved eventuelle korreksjoner opp er det teknisk motstand på 9,45-nivået, og mer opp mot 10,0-nivået og 10,70-nivået, 11,30-nivået og 200 dagers glidende gjennomsnitt.
For å signalisere at bunnen er passert må imidlertid også den fallende trendlinjen i toppen av RSI-chartet brytes. Så lenge den fortsetter kan eventuelle korreksjoner opp bli forbigående, før aksjen i så fall kan falle til nye bunner.
Akkurat nå virker alt bunnløst. Endten er det noe jeg ikke forstår, eller noe andre ikke forstår.
Med bra Q3 og nye kontrakter ser det jo bra ut på sikt. Men nå er det færre av oss som tror det går bra
Enig. Men jeg velger å stå i dritten. Da får det heller gå helt til h…
Har vel ikke stått til bedre, fundamentalt sett? Eller har jeg for mye Elabs-styrke i brilleglassene mine …
Noen som vet om det har kommet noen oppdaterte kursmål etter Q3? Både SB1M og Carnegie lå vel på rundt 20kr, men særlig SB1M virket ikke imponert av Q3.
Det fundamentale er endret til det bedre, selskapet har vokst med over 30% !!! 2 år på rad nå. Risken er mye mindre i år enn ifjor. Kursen er ikke selskapet, og selskapet er IKKE kursen. Det er flere store fisker,som har banket og holder på å banke den ned. Den største fisken( Passeta ) hadde likviditetsproblemer og måtte selge seg ned i Elabs og flere andre .
Ikke planlagt å doble pos på sub-9 kurser, men klager ikke. Det som gjør børs interessant er å vurdere om «markedet» har mest rett, eller ikke.
Mange gjør mye rart, jeg personlig prøver å unngå å forstyrre kursen ved kjøp og salg. I dette selskapet her, måtte jeg kjøpe “blokker” ifra Nordea i sin tid “utenfor børs” på et vis. Jeg skjønner ikke hvorfor Passeta og evt Vinterstua ikke gjorde det samme,når de skulle selge. Har de et så lite nettverk, at de ikke kan få til storhandler utenom børs ?
Ganske spredt respons i markedet blant investorer, det leser man jo også i tråden her. Tror alle må spørre seg hva er realistisk forventing. Selskapet selv sin 500mill target kan man vel si er en på kanten fremstilling, og som typisk enkelte investorer henger seg på, og når dette ikke vises i tallene, så er alle andre tall dårlige. Det virker det som nå, samt at man må eksplodere markedet med en eller flere OEMs avtale for å “imponere” selv om Lenovo i seg selv er et godt varp.
Med 30% vekst så ville jo en industri bedrift sin kurs gått som hakka møkk. Men det er tydelig at ELAB opererer innenfor et felt hvor mange sliter med å enten verdsette, eller forstå verdsettelsen. Det må være noen alvorlige røde tall som flere av oss har misset, eller så overreagerer børsen. Det blir spennende å se hva elab kommer med iløpet av kvartalet, og evt tall ved neste qrapport.
Det har vært ekstremt trange tider og lite risikokapital tilgjengelig - i særdeleshet for vekst. At det ikke solgte mer/mest utenfor børs er underlig, men antakelig symptomatisk for førstnevnte.
Tillater meg å si vi har noen rimelig gode tallknusere her på forumet (takk og lov) som f.eks Barca. Han har studert, vridd og snudd på tall så lenge jeg ble medlem her. Så kom denne Timotti-fyren som også påpekte mye bra, men forsvant etter å ha indikert at Q3-tallene ikke kom til å leve opp til forventning, men ingen røde lys og alarmer. Med mindre noen sitter på innside og selger pga det, er det ingenting som tilsier av offentlig dokumentasjon at det er fare på ferde. Noen brøler om emisjon i gangene, men det blir med det, velger jeg å tro.
Jeg ser på det som overraksjon som har fått herje i lys av Passetas sitt massive nedsalg.
Jeg har prøvd å få en analytiker i et annet meglerhus til å ta opp dekning på aksjen, fint om flere andre forsøker seg på det samme. SB1M virker jo ikke å ha noen genuin interesse for å følge aksjen lenger, så fint om det kommer 1 eller 2 andre analytikere på banen.
Fenestra hadde en posisjon på nesten en halv million aksjer for litt over en måned siden ca og solgte seg ned til 0 forrige uke etter å solgt litt og litt.
Ser ut fra de nye listene i dag at de har kjøpt seg opp til 85500 stk nå.
Nok en trade fra Goldman Sachs Europe SE.
153.242 kjøpt 3. desember
153.242 solgt 4. desember
Ikke rart kursen går feil vei. Kan begynne å lure på om de institusjonelle snakker sammen og presser prisen ned. Det er flere som har gjort akkurat det samme i det siste.
Nordnet livsforsikring øker med 136.000
Wiseth holding øker med 50.000
Ellers ingen store endringer.
Takk for update! Noenlunde betryggende når det er samling i bånn.
Husk at det er mange utflyttede nordmenn som nå har aksjebeholdninger som står i depot hos disse utenlandske bankene. Så dette er ikke nødvendigvis ikke «institusjoner» som handler.
Synes ikke listene helt forklarer det kursfallet vi har sett. Jeg ser heller ikke det fondet som flagget 5% noe sted på listene. Må være samlet under flere andre kontoer, men jeg har ikke skjønt hvilke.
Godt poeng. Men det kjøpes og selges nøyaktig samme antall, så det er noen som vil ha prisen ned.