Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Det fins også mange tilfeller der kursen blir kjørt ned i forkant av et bud slik at budpremien virker attraktiv i prosent…

Jeg ville latt være å aksjen om jeg ville ha kursen ned, dårlig likviditet er jo en sikker vei til dårlig aksjekurs. Men hvem vet :man_shrugging:

God morgen!
Det har jo stått i media flere uker/mnd.nå at flere banker i Norge har flyttet både aksje - og rentefond ut av Norge pga.ugunstige konkurransevilkår. De som selger/kjøper tilnærmet samme antall aksjer kan nettopp være pga.dette.

Har fulgt selskapet i flere år, Forholder meg til informasjon som kommer fra selskapet. De har kommunisert at de skulle først konsentrere seg om mobil markedet (noe jeg føler de begynner å få en god prosentandel av nå), for så å fokusere og gå målrettet inn for pc markedet. Joda ‘ting tar tid’. Skjønner godt at Lenovo begynner i det små med ny SW (software), etter at dette er utprøvd og SW feil er rettet opp i så kan man utvide sortimentet.
Det at andre pc produsenter kommer har Elabs ledelsen gitt uttrykk for og det tror jeg på.

Elabs går i +/- 0 den dag i dag, men hvis/når pilene krysser i positiv retning og kan vise til positiv cash i kassa 3-4 kvartal på rad, garantert at kursen er på noe annet enn i dag.
Grunnen til at jeg skriver 3-4 kvartaler, er for at mange fond og aksje forvaltere har som kriteria at de skal se opptil flere kvartalsrapporter med positiv utvikling før de går inn.

Krysser fingre for at julen 2025 blir fin som Elabs aksjonær.

12 Likes
4 Likes

Håper noen kan svare på følgende “problemstilling”:

Kursen på tidspunktet i dag stod på 9,15 (salg 9,14, kjøp 9,18)
Jeg la inn kjøp på 1000 aksjer på 9,18 som gikk igjennom kl. 09:14.
Denne handelen står ikke som registrert og kursen ble ikke påvirket i det hele tatt, men betalte dog 9,18.
Hvordan kan dette ha seg?

Det er en del darkpool handel i papiret.

Du har kanskje DNB? Det betyr at ordren din ble utført på en annen markedsplass (MIC) enn Oslo Børs. Du kan se hvilken på sluttseddelen. I blant om man har litt større ordre, så har jeg opplevd at de har gått på så mange som 4-5 ulike MICs. Har aldeles ikke sansen for dette, da majoriteten av handelen etter alle solemerker ikke synes i omsetningen / handelen slik vi er prisgitt å observere den. Handelen vi får se er attpåtil anonym, alt er lagt til rette for at store finansaktører skal kunne ha fordel(er).

1 Like

Det var jeg ikke klar over. Jeg bruker DNB. Dette gjør jo hele børshelvete endra mindre transperant.

:poop:

1 Like

For eksempel mine to siste handler i PHO. Tror ikke det er like «ille» i ELABS.

Jeg trodde alle handler måtte “cleares” over børs. Jeg visste ikke at det var lov å utføre handler OTC mellom bank og kunde uten at kunden har akseptert for dette. Nå har sikkert kunden akseptert dette i sine vilkår mot banken ved opprettelse av kontoen. Den teksten ingen leser seg gjennom. Dvs. DNB selger aksjer på egen bok.

1 Like

DNB vil til enhver tid søke å benytte utførelsesplasser som gjør oss i stand til levere beste mulige resultat til våre kunder på kontinuerlig basis. Som følge av dette vil DNB også, der vi finner det fordelaktig for kunden, utføre ordre utenfor regulerte markeder og multilaterale handelsfasiliteter.

En vurdering av faktorer ved utførelse omtalt i punkt 3 er viktig når DNB velger utførelsesplass(er) for utførelse av kundeordre. Relevante utførelsesplasser kan være:

• Regulert marked (RM)
  • Multilateral handelsfasilitet (MHF)
  • Systematisk Internaliserer (SI)
  • Market Maker (MM)
  • Øvrig likviditetstilbyder

Det er så klart iht. EU-krav og regelverk. Bøss.

1 Like

Det bittelille påfyllet mitt i dag var nok veldig fordelaktig at gikk utenfor børs :laughing:

1 Like

:popcorn:

6 Likes

@Aksjekongen ?

En av Carnegie´s tek favoritter:
Lenovo kjøper mer

Et tredje selskap, Elliptic Labs, meldte nylig om viktige kommersielle milepæler.

Blant annet skal Lenovo, verdens største PC-produsent, inkludere selskapets programvaresensorer i mange flere datamaskiner.

– Timingen for inntektene og kontantstrømmen er litt usikker på kort sikt, men vi forventer sterk vekst i 2025–2026 og muligens flere kontrakter med andre leverandører av bærbare datamaskiner, kommenterer Pisani.

– Samtidig har aksjen og multiplene falt betydelig de seneste månedene, noe som kan gi en attraktiv inngangsmulighet.

14 Likes

«Billig» vekst.

Spot on - der er derfor vi er her.

Nok en ny mobil… nr 3 denne uka. Elliptic Labs Launching with vivo on the vivo Y300 Plus Smartphone | Elliptic Labs

7 Likes

Carnegie justerer kursmål fra kr 22 til 19 jf FA.

Langt opp til 19

Det er kurs som tillsvarer at Elabs skulle ha en vinst på ca 150-175 MNOK. Det har de ikke. De har ikke ens omsettning på den nivån men kan få det 2025, kanskje.
Vinst på 150-175 ligger +3 år frem i tid.