Beklager, men hvor finner jeg denne episoden? Har noen en link?
Ca. 11 min ut i sendingen
Biter meg merke i det hun sier â⊠De Ăžnsker Ă„ bygge sine egne brukeropplevelserâ. Er ikke umulig at det er derfor det drĂžyer med nye PC OEMâs, nĂ„ som Lenovo har sin tap and share, er det vel naturlig at andre konkurrenter Ăžnsker Ă„ tilby noe som kan treffe like godt / âvĂŠre like kultâ. Selv om Elabs sin software er klar, mĂ„ jo de som skal bruke det utvikle, teste og deploye. Det Ă„ implementere en tredjepart er ikke gjort i en hĂ„ndvendig, og i sĂŠrlig store organisasjoner kan dette drĂžye ut i tid, tunge store prosesser der ting gĂ„r sakte. I tillegg har jo PC OEMâene sikkert nok annet Ă„ gjĂžre, sĂ„ det kan god tenkes at andre ting mĂ„ gjĂžres ferdig fĂžr de starter / har fĂ„tt starte med Elabs sin teknologi.
Great to have this case now properly introduced to finnish investors
Are they initiating coverage as well?
On another note, interesting comments on the smartphone market:
The whole (global) market grew 7 % in 2024, the chinese OEMs - our customer base - grew 13 %. This year, the chinese government began subsidising smatphone sales, by giving 15 % discounts to chinese manufacturers. This happened mid January. And, guess what happened: the last two weeks before chinese new years (29/1), the sales volumes in the chinese market spiked 67 %. So, we will continue to grow with our customers.
[âŠ]
This is super exciting for us. I think that the foundation we have established last year puts us in a perfect position do continue good growth going forward.
Thanks for sharing @timontti
From this interview, it seems likely that the new smartphone product their currently working on is accessories
Edit:
from 12:10 in the interview, sheâs talking about challenges about new laptop OEM.
Rest assured we are working with several other PC OEMs.
Hun uttrykker forstÄelig frustrasjon om at de er bundet av NDAs. Som for eksempel at de kun hadde tillatelse til Ä melde at de shipped med 2 stk Lenovo modeller, mens de allerede i Är har shipped med 8 modeller (mer enn halvparten av i fjor allerede).
I alle tilfelle stÞtter jeg full stopp i forsÞk pÄ guiding pÄ tidsrom for signering(er).
She was asked about new pc oems⊠she replies with the normal nda stuff, but says:
- working with multiple other oems
- have signed an Enterprise license with some minimum commitment(!)
- timing of hitting products to market is on the oem.
Was this a confirmation of a license agreement with a second oem
No other way to understand it.
Vanskelig Ă„ si hva man skal legge i den flaggemeldigen. Det er ikke veldig lenge siden de gjorde samme stuntet og plutselig var de over 5% grensen igjen.
Veldig godt resultat i gÄr, selv om det konstant mases om en OEM til. ForelÞpig oppgang pÄ hÞyt volum i dag. Det blir spennende Ä se om de virkelig klarer Ä benytte dette til Ä dra igang ett momentum pÄ denne nÄ. Det er MWC som strarter mandag. Erfaringsmessig sÄ holder Lenovo pressekonferanse rundt slippene dagen fÞr, altsÄ allerede fÞrstkommende sÞndag.
Da kan vi faktisk oppleve at vi tangerer antall laptop-er lansert i fjor allerede i mars. Det hadde vĂŠrt litt kung.
Ellers tenker jeg guleroten er alltid om det dukker opp noe ekstra: Kan vi allerede neste uke fĂ„ fĂžrste look pĂ„ nytt tilbehĂžr som kan âtappesâ? TrĂ„dlĂžs mus X9 edition starter utsendelse pĂ„ mandag. Tilfeldig? Gudene vetâŠ
Husk at dette er fond som lett kan fÄ ett lite rush med innlÞsninger, og de har bare solgt ca 3,5 % av sin beholdning. Det er jo ikke sÄ vanskelig Ä se for seg at det kan vÊre litt uttak fra fond i disse tider
SÄ jeg ville ikke bekymret meg mye for dette, men det er klart ser man at de fortsetter Ä selge i dagene fremover vil jo det legge ett lokk pÄ aksjen.
Blir fort som med NON som hopper over og under 5 % i NKR annenhver dag.
No, i believe she is referring to the POC-agreements they have entered into with several OEMs. This most likely give these OEMs the opportunity to test the technology as part of their internal development. If she would have been able to confirm a second OEM, she would have definitely done so already - and we would most likely have been 30-40% richer. I think we got a bit more information about the situation in this interview. It seems like there is an agreement with at least one OEM in place and that most of it has been negotiated, but that they are waiting for a decision that is taking longer than expected.
She repeated âthey decide when to launchâ - so hopefully it is moving launch windows, and not the decision to launch itself.
Det er kunden som styrer showet. Kontrakten er i boks, men launch lar seg vente pÄ til rett tidspunkt.
Kunden kan ogsÄ velge Ä ikke lansere i det hele tatt. DI og DW er to forskjellige ting.
I tillegg til Lenovo blir det veldig spennende Ă„ se hva Honor skal lansere under MWC. Laila nevnte i intervjuet som er linket til ovenfor at Honor ogsĂ„ har mange accesories som kan vĂŠre aktuelle for seamless-senosoren. Jeg er spesielt nysgjerrig pĂ„ hva âHonor Alpha Plan AI connectâ innebĂŠrer, og om det er noe ELABS relatert. HONOR Global Launch Event - Mobile World Congress 2025 - HONOR Global
Det er spennende hva et par kroner ekstra pr. enhet hadde resultert i pĂ„ bunnlinja i mobilsegmentetâŠ
Leste gjennom analysen fra SB1M.
Konklusjonen virker helt grei basert pÄ de forutsetningene som ligger til grunn.
Utfordringen er vel bare at forutsetningene virker Ă„ vĂŠre ganske defensive.
Laptop-OEM nr.2 har drĂžyd og drĂžyer videre.
PÄ en mÄte fair Ä ikke legge det inn, men det er samtidig motstridende til det selskapet selv forventer.
I tillegg er min mening at det er lagt inn for stor vekst pÄ mobil og for liten pÄ laptop. Litt justeringer der vil tilte det i positiv favÞr.
For Ä snu litt pÄ det sÄ er «bear»-estimatet at det ikke blir nevneverdig vekst eller Þkt antall kunder. Det skulle tilsi at nedsiden er mindre enn oppsiden slik jeg ser det.
Krysser fingrene for spennende nyheter fra MWC