Utrolig vanskelig å tolke dette. Linkedin-posten fra Laila, med kommentarer, virker være veldig planlagt, og Elabs måte å kommentere dette på.
For min del velger jeg å tolke det positivt. Selskapet har jo aldri løftet frem tap-sensoren som bærebjelken i Elabs’ forretningsmodell. Kjernen ligger i den AI-baserte plattformen for virtuelle smarte sensorer, som på sikt skal bidra til at Elabs klatrer oppover i programvarestakken gjennom å levere kontekstuell intelligens.
Blant kommentarene til LinkedIn-posten synes jeg kanskje denne fra en software engineer i Elabs er den mest interessante - og viser nettopp at dette kan åpne opp døren for nye type løsninger - med Elabs AI platform i bunn.
«Really interesting to see Apple finally bring Wi-Fi Aware to iOS. It definitely validates the broader shift toward seamless device-to-device experiences. It also highlights by contast the benefit of Elliptic Labs’ tech, which adds contextual intelligence on top of connectivity—because discovery is just the first step; intent and interaction are what Elliptic Labs’ truly specializes in and which I think will prove the real differentiator.»