Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Elliptic Labs 2

Dette er integrasjon av smart sensor plattform, ikke kun seamless som pareto skriver. Dette høres mer og mer ut som et langsiktig partnerskap om å utvikle og innovere kontekstuelle løsninger for fremtidige pc-er og tilbehør. Veldig spennende og sticky. Nå går de bredt ut med verdens største OEM!

1 Like

Rart at aksjen ikke går mer?! Her er det muligheter :clap:

Dette er i mine øyne ganske signifikant for aksjen! At den er ned -5% siste mnd forteller kansje at markedet nok en gang ikke tror på Elabs? Dagens oppgang er pen, men fremdeles ned siste mnd…

2 Likes

Jeg tror nok analysen din er feil, Hagbart - og at nedgangen du refererer til er en meget effektiv short-operasjon for å presse pris i forkant av å gå long.

Deler denne forståelsen. Dette er nok også årsaken til at vi ikke fikk de vanlige kontraktsutvidelsene ved utgangen av H2 - stillheten bekymret meg noe men nå slår det ut til den positive siden. Mindre up-front og mer pay-as-you-go. Likviditeten er god nok så spiller ingen rolle mht dette. Blir mer hockey-stick-kurve når tallene først begynner å synes…blir litt tålmodighetsspill igjen for de med kortere horisont…og uten guiding enda vanskeligere å ha noen formening om neste 12 måneders tall. Mer interessant case for langsiktige investorer nå.

3 Likes

Markedet elsker recurring revenue - som vi sannsynligvis vil se her.

Jeg håper på det. Men jeg har fulgt denne aksjen tett gjennom år, og markedet sliter med å ta gode nyheter innover seg når det kommer til Elabs.

Jeg håper uansett at de som sitter short får det tungt fremover :crazy_face:

Det betyder vel også at ELABS bliver endnu tættere med Lenovo og de er vel næsten gift…

1 Like

Jeg har en liten mistanke om at kjøpsordren på 140’-ish i går på 12,84 var inndekking av short. Så de fikk gjort unna litt før nyheten kom.

2 Likes

Ja, vi får håpe ikke det blir giftemål :wedding: Da blir det vanskeligere for andre å komme inn.

2 Likes

yyyeeeeeeees, endelig gjennombrudd for selskapet, vi blir rike.

1 Like

Polygami

Bare vi unngår sjalusi og separasjon :heart:-> :broken_heart:

Er litt lekkasje ja… tenkte det da den ble lagt ut sånn, istedet for å skjule volumet.

Betyr dette at Elliptic Labs kommer til å bli kompensert hver gang noen bruker denne plattformen for å distribuere et produkt/funksjonalitet? Det vil si at om andre leverandører kommer inn må de tilby det på elabs’ plattform og således betale for dette?

Nei, tenk mer på det som om muligheten til å bruke lommelykt på telefonen din var en lisensiert tjeneste - og at denne featuren ble aktivert gjennom en firmware/OS-oppdatering. Da vil selskapet som lisensierer tjenesten eksempelvis betale en engangssum for rettigheten til å gjøre dette - samt eksempelvis en årlig, liten sum for hver enhet som hadde mottatt denne muligheten via oppdateringen. Med andre ord - man ville ikke tatt betalt pr. bruk av lommelykten.

2 Likes

Ok, så elabs blir kompensert i en eller annen form. Var egentlig det jeg lurte på. Det er STORT.
Takk for svar.

Elabs legger alltid opp kontraktene,for langsiktighet. De får riktig nok betalt engangsbeløp ved signering, er det noen her inne som tør å regne på hva engangssummen vil bli for ALLE Laptop/Pc til Lenovo ? Om dette kommer på Q2, som ett megler hus mener, må jo denne engangssummen bli enorm, om vi sammenligner tidligere signeringer, som kun har 1 laptop,så slo det jo bra inn på omsetningen, dog den var mye lavere i 22/23.

Håper denne avtalen også dekker tablets. Det hadde i såfall vært kjempe

Det ligger vel i ordlyden i meldingen at det er endringer i strukturen i avtalene og at det betyr mindre inntekter på kort sikt og mer på lang sikt. Kan bety at up-front blir svært lav, og at det meste vil gå på pay-as-you-go. Så jeg har derfor senket mine forventinger til inntektene i 2025. Tror det kan bli tøft å nå 200mill. Deretter kan veksten ta seg kraftig opp igjen i 2026 eller senest i 2027.