Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

En studie av algoritme trading

Anbefaler å lese på forexfactory.com, søk opp Most Famous Blessing 3.6.9, bruker den også i tillegg til min egen (demo account)

Har bare prøvd pepperstone, så kan ikke sammenligne, men har ikke noe negativt å si (ennå)

1 Like

Nice, ser jo bra ut dette da :smiley:

29000 pips ja.
Er det slik at 100pips er lik $1, så du er oppe $290 på en $1000 acc.?
29% avk. på under 3 mnd?
Hvis dette stemmer, så høres det jo ut som ei gullgruve.
Kan ikke akkurat si at drawbackene er noe spesielt å bli så bekymret for heller. I

Interessant å se om du får det til. Har noen algoer gående på en konto selv, men de er laget av noen andre av meg. De har et prosjekt gående på algotrade.org. de bruker IG som platform for algoritmene.

Hvordan ser back-testinga ut før live-delen? Er det omtrent den samme utviklingen på historien?

Ja bruker backtesting og optimizing som utgangspunkt. Men gjør det bare på broker sin egen data, aldri 3 part. Men med backtesting kan du bare bruke fixed spread, som gir forskjellig resultater enn med forwardtesting eller live, ikke stol blindt på backtester…

1 Like

Hvordan ser resultatet ut i back-testinga i forhold til live resultatene du har nå fra mai? Hva blir max drawdown fra en topp til neste bunn?

Hei, hadde vert artig med ei oppdateringa av dokke som har algoa gåande?

Kjøre sjølv noken som eg leige og er interessert i å vite kva erfaring folk med bruk av algoa generelt.
Anser det for min egen del som eit trivielt prøveprosjekt. (I alle fall trivielt enn så lenge.)

@Basse
Du kan følge med her: https://algotrade.org/ Dessverre hender det at nettsidens kobling mot IG faller ut, men når den kommer tilbake så er graf oppdatert.

Algoene ble byttet ut 1 juli og har hatt bra resultater etter det. Fra -1% til +19%. Algoene gjorde det spesielt godt i går med ca 5% opp ved å shorte tysk index og to valutapar men tapte noe på to andre trades.

1 Like

Skal følgje med, er mange gode der ute. Venter på ProrealCode skal lanser sit marked.

Algotrade fortsetter de gode resultatene. 30% opp siden juli.

6 Likes

Algotrade sin portefølje falt litt på slutten av månden, men klarte så vidt å ende måneden i pluss. Totalen ligger nå på ca 25% opp. Fikk nyhetsmail fra de i går hvor de sa de tenker å oppdatere fra januar med flere algoritmer, men mindre risk per algoritme. Skal gi litt mindre drawdown på kontoen.
Blir spennende å følge videre. Jeg er fornøyd så langt.

3 Likes

Har disse 5 gående, hmg botene er ganske high risk, drabot og dos er low risk. Alt er forex, byttet til Global Prime som broker fra Pepperstone.

image

1 Like

Hvor lenge har algoene vært i markedet? De er jo alle i pluss. Er det du som har laget algoritmene, eller er det noen andre som tilbyr de?

Den eldste er fra 15 sep, 3 nye er startet nå i nov. :

Men skal innrømme at jeg har blåst den ene kontoen 2 ganger siden jeg startet med dette i vår (må jo lære, samt at backtesting som ser bra ut ikke alltid oppfører seg likt live…)
Så jeg tester flere roboter, alle er hjemmesnekra ja skrevet i MQ4 på Metrader4 plattform som kjører på en VPS.

drabot fikk seg en justering i starten av nov siden den gikk litt bratt sydover.

1 Like

Hei,
Har feilet og prøvd diverse algo trading de siste to årene. Har nå kommet til en strategi som ser ut til å funke greit på BTC. Har backtestet litt på stocks, men får ikke noe gode resultat siden det er mangel på data. Trenger et par år historiskdata med 1 hour sample. Noen som vet hvor det er mulig å få skaffet rimelig data med oppløsning?

På krypto benytter vi API til Kraken, som funker tildels etter mye korrespondanse med Kraken support…supporten er forresten veldig bra.

Noen som har gode erfaringer med andre API?

Året endte på opp 28.4%.
Det ble gjort oppdateringer av porteføljen fra og med 4 januar, hvor antallet algoritmer ble økt fra 5 til 16. Det skal gjøre at resultatet blir mindre volatilt, så blir spennende å følge med.

Edit: De klinket til første dagen med 11.57%, så de fikk en god start med oppdatert portefølje.

1 Like

Algotrade bruker IG sitt API. Finnes aksjer med høy oppløsning på historisk kurser der.

Oppdatering av algoritmene til Algotrade.org.
Januar har sett bra ut så langt. Kontoen gikk fra +28% i desember og er opp 38% nå.
Hadde en veldig god start den første uka, men falt litt tilbake.

1 Like

Hvordan er det med gebyrer osv? Det er sltså algoritmer fra algotrade som brukes på IG.com? Hvor mye av gevinsten blir borte?

De tar 3.5% av inskuddet i gebyr per år, men minimum 5000 kr i gebyr. De anbefaler minimum 100.000 kr i innsats. De satser nok på å endre til success fees senere.
Ja, det stemmer at du må opprette en egen IG-konto som de deretter installerer algoritmene på.