Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

En studie av algoritme trading

Algoen liker sånne dager som det her. Ny ATH og 50% opp siden 1 juli inkl den traden som fortsatt er åpen.

@simenaeg Det er ikke gebyrer per trade, men det er spread. Ganske lite spread i valutaparene og indexene, så det er relativt lite.

Snakket akkurat med Algotrade i dag, og de endrer til 1% per år og 15% success fee. Minimum 100k innskudd.

Er mer og mer imponert over resultatene fra algoen. Går veldig bra dette. Skal overføre inn litt mer nå.

1 Like

@Taxidriver Minimum 100K, betyr det at minimum innskudd er 100K for å komme i gang? Eller kan man starte med 50K?

1 Like

De har sagt til meg minimum 100k for å komme i gang pga marginkrav og minimumsstørrelse på hvert bet. Det også for å tåle en viss drawdown uten å komme i konflikt med marginkrav.

Her er presentasjonen deres.

1 Like

Hvor mye har indeks steget samtidig da? Eller er det ikke noe poeng å sammenlikne?

Jeg tenker det ikke er nødvendig, siden den trader både long og short, så algoene er ikke avhengig av bullmarked for å tjene penger. Det er relevant i forhold til hva forventet avkastning i aksjemarkedet er, men det vet man er ca 10% i året i snitt.

Hva tenker du om risikoen her sammenliknet med andre investeringer. For meg er 100K en betydelig sum, men om dette fortsetter er det jo fantastisk avkadtning uten noen innsats?!

Jeg har vært med på at kontoen har falt over 10% fra en toppnotering, så det er svingninger. Jeg føler meg selv trygg nok på at det fungerer til at jeg nå valgte å selge noe av aksjene mine for å kunne øke innsatsen her.

Hvis man ikke har råd til å tape feks 20% av 100k, så bør man kanskje avstå. Alle må gjøre sin egen vurdering. Jeg velger den innsatsen jeg selv er komfortabel med. Hvis ting begynner å gå galt vil jeg stoppe moroa lenge før alt er tapt, men nå har jeg vært igjennom nok svingninger til at ned 10% ikke plager meg så voldsomt.

Noe av det jeg liker best med algoene, er at jeg føler meg avlsappet til om markedet skal korrigere ned. Det har ofte vært de beste dagene for algoene.

1 Like

Ny ATH før helgen. Avsluttet på opp 64.13%.
Overførte selv litt mer på kontoen, så nå håper jeg at trenden fortsetter. Ikke umulig jeg overfører mer litt senere etter å ha solgt en hytte.
Status
6.2.2021: 268k

2 Likes

Syntest dette virka interessant, so prøvde å ta kontakt med dei via skjema på nettsida deira for ei veke sidan. Har ikkje høyrt noko tilbake. Brukar dei lang tid på henvendelsar?

Nei, ikke normalt sett.
Det var rart det tok så lang tid. Jeg kan høre med min kontakt om de har fått henvendelsen.

Jeg er også interesseret i at deltage med 100k. Hvordan kommer man videre herfra?

Skal få svar om du sender inn skjema her: Algotrade
Eposten [email protected] er eposten hvis det er noe som haster.

Sendte deg pm @Smb

1 Like

Liten update på mine algoer (alle er valuta)


2 Likes

gu_hmg1 har gjort det sterkt👍. Gått jevnt oppover.

Ja men den er også riski, så den har minst penger å trade med. Abs gain er bare 28% totalt
Selv om den ene ser imponerende ut så har den størst sjans for å gå i margin call.

Skal sjekke alogotrade.org, ser interessant ut. :slight_smile:

1 Like

Nice!
Er de alle hjemmesnekra? …fra start eller basert på andre?

Er vel en god miks nå, forexfactory har mye mq4 kode man kan gjenbruke og basere på.

1 Like