Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

En studie av algoritme trading

Tøff start etter å ha økt innskuddet. Jeg traff spiret når porteføljen var opp 64% og har hatt 7 av 8 dager med minus. Grei påminnelse om at det ikke bare går oppover.

Status:
17.02.2021: 232k
06.02.2021: 268k

2 Likes

Endte februar i pluss, etter en tung periode. Jeg økte innsatsen på toppen, så jeg er fortsatt i minus.

Status:
26.02.2021: 244k
17.02 2021: 232k
06.02.2021: 268k

2 Likes

På dager som denne, er det deilig å ha en algoritme som utnytter fallet til å gå short. Det har vært litt opp og ned i perioder, men stort sett så sklir det oppover.

Status:
11.05.2021: 306k
26.02.2021: 244k
17.02 2021: 232k
06.02.2021: 268k

Kan nevne at jeg lot meg friste til å trade på eget initativ på samme konto, og da ble det tull. Tapte litt penger som jeg fylte på igjen med innskudd. I tillegg fikk jeg problemer med at marginen ble brukt opp når algoen hadde sine ordre og trades samtidig som jeg hadde min trade. Anbefaler andre som vil prøve å ikke bli fristet til å trade på egenhånd. Da er det bedre om du har en egen konto for det.

Dagens dato 11.05.2021
Årsresultat Prosent-poeng % Annualisert
2020 28.2 28.2 % 38.6 %
2021 45.3 35.3 % 98.3 %
4 Likes

En stund siden siste oppdatering. En bra oppgang nå i mai sikret ny ATH etter en flat og vanskelig 2022.
Algotrade
Skjermbildet er av dashboard fra nettsiden. Den gule grafen viser utvikling på algokonto som kjører med referansealgoritmene og den røde kurven viser S&P500 for sammenligning. Den kan endres på nettsiden.

Referansekontoen med algoritmene oppdateres hver 6 måned.

1 Like

Imponerende utvikling, mest imponert av at den holdt seg noenlunde flat i perioden S&P falt. Det viser styrke. :slight_smile: Spinnvill annualisert profitt også. Ser ut som et fint sted å sette litt penger, med mindre det er noen kostnader her utover 1%+15% av profitten som vi ikke ser.

2 Likes

Er det valutatrading det går i? S&P 500 blir etter mitt syn feil referanse om så… epler og poteter og det der.

De trader valutapar og indexer.
Indexene er Dax, Cac, FTSE, WS, DJ, SP500. Man kan gå inn på nettsiden og se hvilke resultater de har for ulike indexer og valutapar.
De har hatt mest suksess med index-tradingen, så det er mer vekt på index og mindre på forex i siste oppdatering.

Det er mulig å endre sammenligningsindex hvis man mener det er mer relevant. Jeg synes SP500 er greit å sammenligne seg mot.

Toppers :slight_smile:

Noen som har prøvd Oil Profit ?

Interessant tråd, leste et eller annet sted at disse algoritmer mister sin ‘edge’ etterhvert når flere bruker de samme signaler. Så her gjelder det å holde seg vekk fra god historikk?
Det er en stund siden Taxidriver og Shadmar kom med en oppdatering og håper at utviklingen gikk bra.
Hvordan er skatteoppgjøret, det kan vel ikke forventes at enhver realisasjon skal føres opp manuelt på selvangivelsen?
Jeg har laget en RT intradag python basert algoritme basert på vWAP, det må justeres fremdeles en del før jeg tør å satse aktivt.

3 Likes

Algoritmene til algotrade har gjort det bra etter siste oppdatering. Ny ATH fra tradingen i dag.
Algotrade
142,6% siden oppstart i 2020.


Disclaimer: Nå har jeg har kjøpt meg inn som miniaksjonær hos algotrade.