Vad kategoriseras som jalla och inte @Evilfreud ? Jämförelse EG7 och Zordix
De spillene som Toad har vist frem ser jalla ut, dvs jeg t viler på de klarer å tjene inn pengene de kostet.
Mao spekulerer man kun i at kursen går opp ikke at selskapet faktisk tjener penge.r
Helt enig. Ingen kan seriøst sitte og påstå at titlene de har vist fram hittil ser spesielt bra ut. Eller bedre enn middelmådig. Etter min mening er det under middelmådig også. Men det er en hype-kampanje på gang; det skal tweetes og verves nye investorer som kan kjøpe opp kursen, for kursen skal opp. EG7 har så mye penger de kan kjøpe studios og IP’er for, så selvfølgelig skal kursen opp? Det er jo bare å kjøpe suksesser.
Eller?
Kitron nådde to av kursmålene mine for salg, så har bare 50% nå.
Håller med: EG7 har allt kvar att bevisa. Men jag minns när jag tittade på THQ när aktien låg kring 28 kr: Herregud, vilka dåliga spel! Och kring 78 kr: Nu är det övervärderat (då hade jag köpt på 58 kr och sålde). Och kring 130 kr: Nu är det övervärderat. Osv. Detta givetvis före spliten. Och hur sexiga spel hade Stillfront? Och har?
Jag säger inte att EG7 kommer att lyckas – det är inte lätt. Jag säger bara att man inte bör gå på sina egna känslor för de spel man hittills har sett. Om ett par år vet vi om EG7 gjorde ett bra jobb. Man kan vänta till dess, men då får man se vad man får betala för papperet.
Personligen ser jag mycket högre chans till utväxling i EG7 än i Embracer. Vad allt krävs inte för att Embracer ska kunna dubbla kursen, till ett BV på ca 50 miljarder SEK?
Förresten, Zombie Army 4 får riktigt bra recensioner. I Tyskland 1:a på Xbox och 4:a på PS4. (Jag vet, EG7 är bara förläggare, precis som FC för MYZ.)
SoldOut (som Toadman köpte i höstas) hade precis förläggaransvar på zombie army 4 (sniper elite) dom verkar ha gått ganska ok på listorna runt omkring och som har fått helt ok recensioner. Det skulle jag inte kalla jalla.
De hade också förläggaransvar på DayZ och Yooka-Laylee; the impossible lair (via Team17). Inte heller obetydliga titlar frågar du mig.
Antimatter games jobbar med Project IGI (som de tog över efter Artplant). Det skulle jag också kalla en ganska stor titel.
Och Toadman själva jobbar med EvilVEvil som jag inte tycker man ska avskriva baserat på en teaser.
Jag tycker Toadman ser spännande ut. Westmark Manor håller jag med om att det inte ser ut som nån AAA-titel; men det måste väl va lov när Toadman själva kategoriserar det som ”Indie Label”
Altså Embracer og Stillfront er enestående selskaper som virkelig har vist vei i landskapet. Men hvor mange mislykkede spillsatsninger har man på hver slik suksesshistorie? Man kan jo ikke basere en investering utelukkende på at noen andre har lykkes? I mange tilfeller kan jo det gjøre det vanskeligere for second movers etc. EG7 har en kasse for oppkjøp, men hva er sjansen for at de får velge fra øverste hylle? Her er det jo allerede store aktører med nese for sånt som har saumfart markedet for de beste kjøpene.
Jeg har en veldig flott lokal bokbutikk på hjørnet her som vil satse på nett nå, de er litt der Amazon var for 20 år siden, og vi så jo alle hvordan det gikk liksom.
Dette var mer generelt, og ikke direkte vondt rettet mot EG7. Jeg synes jo SoldOut og Petrol ved første øyekast virker som gode og fornuftige kjøp som gir de tilganger de sårt har trengt.
Det virker som to separate organisasjoner som har jobbet godt tidligere, men nå er det viktig at de får levert en fin grunnmur de kan jobbe med fra Toadman sin side. Og det er der jeg foreløpig er ganske skeptisk. De har vel enda en del å bevise. Synes det er et ganske stort rødt flagg at de får kastet prosjekt Osiris etter seg fra Leyou sin side, Immortal ble vel ingen blockbuster, og det virker som det store WFH-prosjektet ble stoppet etter første milestone?
Antimatter games virker som et røverkjøp, det er et studio jeg lenge har hatt sansen for. IGI er fortsatt en relevant IP, og sammen med Petrol tror jeg de kan klare å skape noe av dette. 83 er også spennende. Så jeg ser frem mot å se mer av begge disse spillene, det er her jeg personlig synes potensialet ligger pr. dags dato.
Så spennende tider fremover, for all del! Jeg må si jeg skjønner både de som sitter inne, og de som holder seg langt unna pr. dags dato.
Som sagt, EG7 har allt kvar att bevisa.
Ett starkt argument för andra bolag att låta sig bli uppköpta av EG7 genom nyemitterade aktier är att chansen till en utväxling på x10 är mycket högre än om man blir uppköpt av Embracer eller SF. De senare behöver dessutom mycket större bolag nu, på så vis konkurrerar de inte riktigt på samma arena längre.
Dessutom är strategin väl beprövad och nu söker svenska fonder (m.fl.) efter nya case, och de brukar gå in i bolagen när dessa når ett BV kring en miljard SEK, alltså precis där EG7 nu befinner sig.
Personligen tror jag att år 2020 blir enormt bra för kursutvecklingen. Huruvida EG7 lyckas etablera sig som en större spelare är helt skrivet i stjärnorna. Nu gäller det att de fortsätter göra smarta uppköp av bolag och IPn, och de har snart möjlighet att köpa för ca 3 miljarder SEK. Visst är det upp till bevis, men inte just nu, utan senare, när grunden är lagd och spelen måste prestera. I mina ögon är EG7 det bästa caset i svensk gaming just nu. Man måste inte hålla med!
Och sist, men inte minst: kom ihåg att EG7 ligger på en svensk börs, inte på Oslobörsen.
Er vel ikke det som er problemet. Indie er bra det, om spillet ser unikt og spennende ut. Problemet med dette er vel mer at det ser dørge kjedelig ut, litt som MOM var for Funcom.
Dette spillet var vel forsåvidt noe Toad signerte(?), og i så måte understreker det vel mer hvor lurt det var av Toad å tilegne seg Soldout, som har et rykte som publisher og klarer å tiltrekke seg litt mer interessante prosjekter.
Forøvrig imponerende lansering av Zombie så langt. Lanseringen ser mye bedre ut enn det jeg trodde.
Disse spekulasjonene hadde jeg ikke fått med meg. Fatshark har jo samarbeidet tett med Toadman studioet, og er kanskje noen av de som kjenner de best. Noen som har noen formening om hvorfor de eventuelt skulle kvitte seg med hele posten sin?
Någon som köpte på 18.5 när jag började skriva? +60 % sen dess
Nej, inte riktigt så tidigt. Jag var tvungen att läsa upp mig lite på caset
Ganska häftig utveckling kan man ju lugnt säga!
Rally idag
Here we go again
Jøsses som den går. Hva er MCAP nå?
Edit: Jeg fant. 967MSEK på kurs kr 31.
Snart rapport och en omsättning (proforma) kring en halv miljard. Tillväxt (också proforma, förstås) på över +500%. Samt organisk tillväxt. Och från 3 mars möjlighet att köpa bolag & IPn för över 3 miljarder, genom obligationslånet + NE. Därav styrkan i uppgången nu, imho.
Av ren nysgjerrighet, hva er det som driver den organiske tilveksten fra Q3 til Q4?
Tänkte på helåret. Vet inte kvartalsvis.
Kan noen vise meg en tittel fra Toadman/EG7 som ser ut som den kan selge mer enn 5000 eksemplarer? Altså en gameplayvideo fra noe. Samme hva det er.