Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Enad Global 7 (tidl. Toadman interactive)

https://steamspy.com/app/418460

Antimatter kan gjøre det, men Toadman sitt eget studio har mye å bevise, og etter Immortal tror jeg ikke de er i stand til å lage noe. At Leyou også valgte å skrote EvE sier også litt, men skal vente til jeg ser faktisk gameplay før jeg avskriver det.

3 Likes

https://toadmaninteractive.com/ovrigt-pressmeddelande/radical-rabbit-stew-lanseras-den-16-juli-2020-forlaggs-av-sold-out-ett-dotterbolag-till-eg7-3573172/

Tycker den här titeln ser spännande ut:

Gameplay från c:a 1.30

Kommer säkert inte sälja supermycket, men jag gillar nytänkande spel och det här träffar mig verkligen :slight_smile:

Today, EG7 announces that the subsidiary Sold Out has signed publishing agreements regarding three new titles.

Disjunction: Developed by Ape Tribe Games and published by Sold Out. The title is an action RPG where the player has to sneak through New York in 2048. The game will be released in the summer of 2020 on Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One and PC.

Gestalt: Steam & Cinder: Developed by Metamorphosis Games and published by Sold Out. The title is an action-adventure game inspired by classic 2D platform titles. The game will be released on Nintendo Switch, Playstation 4, Xbox One and PC in 2020.

KeyWe: Developed by Stonewheat & Sons and published by Sold Out. The title is a post-game where you play as two kiwi birds. KeyWe will be released to PC in 2021.

Participants at PAX East will get the chance to try out demos of all three titles from February 27 through March 1.

2 Likes

Opp 16% på pressemelding om nyheter som allerede er kjent. Ja ok.

Antar det er for at de tre titlene da teller som seks.

Fantastisk trading-aksje, men jeg må innrømme jeg er investert her for at jeg håper på at selskapet på sikt kan bli noe lignende Stillfront og Embracer som begynte i det små med ikke særlig spennende titler. Men det er langt frem til deres nivå.

2 Likes

… och just därför intressant att gå in redan nu – för att det är långt till deras nivå. Annars är det ju bara att köpa SF och Embracer i stället. :slight_smile:

Gick ut med en del av behållningen idag (gick lite väl fort), men sitter fortfarande inne och följer intresserat med! Kan bli bra på sikt :slight_smile:

1 Like

Se ikke på tallene, fokuser på fremtiden!

Tja… Kanskje ikke noe voldsomt imponerende greier?

Det var egentlig ikke så ille altså.
Justerer man for engangskostnaden på 20MSEK så ser det ut som selve driften har cashburn på ca 5M ila Q4 19.

Jeg trodde det skulle være verre enn dette.

2 Likes

https://www.enadglobal7.com/press/A5E01C0EDF7E963E/

1 Like

Ingen GDC i mars :confused:

2 Likes

TOADMAN: FÖRLÄGGARAVTAL MED WHITE PAPER GAMES

08:16
  STOCKHOLM (Nyhetsbyrån Direkt) Gamingbolaget Toadman, under namnändring till EG7, har genom att dotterbolaget Sold Out ingått ett förläggaravtal med White Paper Games för att släppa en ny, oannonserad titel på nästa generations konsoler och pc. Titeln är för närvarande planerad att lanseras under 2021.

Det framgår av ett pressmeddelande.

Sold Out kommer att investera upp 680.000 pund, motsvarande cirka 8,3 miljoner kronor, och får 50 procent av spelets nettointäkter.

White Paper Games är en oberoende studio baserad i Manchester, England, med tidigare spel som Ether One och The Occupation.

Dette som dytter den opp 20% idag?
Skulle virkelig tatt turen med dette toget.

1 Like

Nettoomsättningen i kvartalet uppgick till 56,7 mkr. Detta går att jämföra med 66,48 mkr under Q319. Anledningen till nedgången är att främst att Petrol har ökat fokus på att marknadsföra EG7s egna titlar snarare än externa uppdrag. EBITDA ex EO-poster uppgick till 4,6 mkr. I november förvärvades den brittiska spelförläggaren Sold Out. Proforma uppgick omsättningen till 155 mkr och EBITDA ex EO poster till 14 mkr. Vi justerar ned våra EBIT och EPS estimat med 27% och 40% för 2020 och 20% för 2021. Anledningen är att vi ser att bolaget prioriterar utveckling av egna spel framför externa uppdrag. Vi väljer att justera vårt motiverade värde till 25-27 kr (27-29 kr) då vi höjer risk premien relaterat till spelsläpp. Vi ser en fortsatt hög potential i bolaget, denna är dock beroende av lyckade spelsläpp. Risken förblir hög då resurser har flyttats till utveckling av egna spel snarare än externa uppdrag.

Läs den fullständiga analysen: https://links.penser.se/f/a/toad_20200302.pdf

Detta är ett pressmeddelande från Erik Penser Bank. Läs mer på www.penser.se

Kan være dette er bra på sikt men akkurat nå synes jeg kanskje dette er litt negativt. Spesielt hvis man ser på hvilke spill de har jobbet med tidligere.

3 Likes

Når jeg ser aksjer som dette tenker jeg på at et flertall her inne tilsynelatende mente at en notering i Sverige ikke ville hatt noe å si for Funcom ~2017 - 2019.

Bare jo, det ville vært natt og dag.

2 Likes

Tja, eller så handler det om kommunikasjon mot aksjonærene. EG7 er en smule mer optimistiske og påskrudde på den fronten, kan man vel si.

Jeg tok aksjer i noteringen til Toadman, men kastet kortene da jeg så hva slags spill de produserer. Tviler på at det har endret seg nå… På den fronten hører EG7 til i “Hugoland” inntil det motsatte er bevist imo :upside_down_face:

Men nå som dette har blitt en Embracer Group-klone så har vel aksjen enda mer å gå på. Svenskene elsker disse aksjene.

1 Like

Enig i at det også er en viktig variabel, men ingen kan påstå at ikke det er mer oppmerksomhet, kunnskap og interesse for gaming i Sverige.

Tror ikke en enkel vestlending kunne pumpet og dumpet Funcom sammenhengende i 2-3 år på Stockholmsbørsen. De svenske hvalene som var inne i Funcom mente i alle fall at det ikke ville kunnet funnet sted.

Presentasjonen til ToadToadman Interactive.pdf (2,6 MB) på Pareto Konferansen imorgen