Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Helvete har ikke fått opp noen t-retter enda

Fikk opp denne meldingen da jeg skulle ligge inn ordren på kjøp av t-retter;

Med bakgrunn i hensiktmessighetstesten (MiFID), er ikke denne kontoen egnet for handel i denne typen verdipapir.

Går det ikke å kjøpe t-retter med zerokontoen?

Det kan du (jeg gjorde det med t-retter i PCIB etter testen), men du må kanskje lyve på den testen…

Da har jeg byttet over til retter, fikk 93 øre per aksje i mellom + evt overtegning. Skal vurdere å kjøpe mer hvis den dumpes ned mot 0. Sitter med 10k retter så samme eksponering som tidligere.

Solgte du alle aksjene for x kr og kjøpte t-retter for x kroner (samme beløp) ?

Nei samme antall, hadde 5k aksjer og 5k retter, nå har jeg 10k retter.

2 Likes

Tok å tegnet med for de 10k jeg får og ferdig med det :slight_smile:

2 Likes

Så da ender du opp med 20k aksjer?

Jepp. SNitt på 13.35 nå og da blir snittet mitt ganske hyggelig :slight_smile:

1 Like

Tenkte jeg ikke på en gang. What a baller.

1 Like

Noen som har retter på Nordnet her? Ta en titt på følgende tre punkter:

Salg av tegningsretter

  • Tegningsretter du ikke har svart at du ønsker å bruke senest 2017-03-06 vil vi prøve å selge for deg.
  • Tegningsretter du har kjøpt etter 2017-03-06 vil vi ikke selge. Hvis du vil bruke dem kan du svare frem til 2017-03-12.
  • Tegningsretter som vi prøver å selge låser vi på kontoen din. I mellomtiden vises tegningsretter til salgs (TRF).

Betyr punkt 1 at om man ikke har bestemt som man vil bruke rettene innen 6. mars, så vil Nordnet automatisk sette i gang salg av dem?

Er dette noe nytt de har begynt med?

Man kan endre svar helt fram til 12. mars, så da er det kanskje tryggest å si at man skal bruke alle tegningsrettetene inntil man har bestemt seg 100% om det skal selges eller ei.

Dette er godt nytt, for med et slikt system som fungerer vil ubenyttete t-retter faktisk gi litt cash før det er for sent. Og det er det som er den store risikoen med t-retter, at de ikke blir “konvertert” til aksjer eller cash før fristen.

1 Like

Ja det er helt sant, jeg tapte en god del penger på det i 2016 før jeg forsto hvordan det hele funket. Så de beskytter kundene sine litt.

Hvilken test?

1 Like

Tegningsretter nede i 1,60

Pokker, da. Jeg må virkelig lære meg litt tålmodighet. Solgte aksjer til 10,50 og kjøpte retter til 2,23. Fortsatt en pen gevinst, men alltid lett å ergre seg over større gevinst. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Haha 8,6 er så mongo lavt. Folk må jo være stokk stein dumme!

Said every bag holder ever :smiley:

1 Like

Ffffuuuuuu.

Body ugyldig osv

Lover deg en ting og det er om et år så er episurf mye høyere enn i dag @Savepig
Du burde byttet navn til savedick :stuck_out_tongue:

2 Likes