Helvete har ikke fått opp noen t-retter enda
Fikk opp denne meldingen da jeg skulle ligge inn ordren på kjøp av t-retter;
Med bakgrunn i hensiktmessighetstesten (MiFID), er ikke denne kontoen egnet for handel i denne typen verdipapir.
Går det ikke å kjøpe t-retter med zerokontoen?
Det kan du (jeg gjorde det med t-retter i PCIB etter testen), men du må kanskje lyve på den testen…
Da har jeg byttet over til retter, fikk 93 øre per aksje i mellom + evt overtegning. Skal vurdere å kjøpe mer hvis den dumpes ned mot 0. Sitter med 10k retter så samme eksponering som tidligere.
Solgte du alle aksjene for x kr og kjøpte t-retter for x kroner (samme beløp) ?
Nei samme antall, hadde 5k aksjer og 5k retter, nå har jeg 10k retter.
Tok å tegnet med for de 10k jeg får og ferdig med det
Så da ender du opp med 20k aksjer?
Jepp. SNitt på 13.35 nå og da blir snittet mitt ganske hyggelig
Tenkte jeg ikke på en gang. What a baller.
Noen som har retter på Nordnet her? Ta en titt på følgende tre punkter:
Salg av tegningsretter
- Tegningsretter du ikke har svart at du ønsker å bruke senest 2017-03-06 vil vi prøve å selge for deg.
- Tegningsretter du har kjøpt etter 2017-03-06 vil vi ikke selge. Hvis du vil bruke dem kan du svare frem til 2017-03-12.
- Tegningsretter som vi prøver å selge låser vi på kontoen din. I mellomtiden vises tegningsretter til salgs (TRF).
Betyr punkt 1 at om man ikke har bestemt som man vil bruke rettene innen 6. mars, så vil Nordnet automatisk sette i gang salg av dem?
Er dette noe nytt de har begynt med?
Man kan endre svar helt fram til 12. mars, så da er det kanskje tryggest å si at man skal bruke alle tegningsrettetene inntil man har bestemt seg 100% om det skal selges eller ei.
Dette er godt nytt, for med et slikt system som fungerer vil ubenyttete t-retter faktisk gi litt cash før det er for sent. Og det er det som er den store risikoen med t-retter, at de ikke blir “konvertert” til aksjer eller cash før fristen.
Ja det er helt sant, jeg tapte en god del penger på det i 2016 før jeg forsto hvordan det hele funket. Så de beskytter kundene sine litt.
Hvilken test?
Tegningsretter nede i 1,60
Pokker, da. Jeg må virkelig lære meg litt tålmodighet. Solgte aksjer til 10,50 og kjøpte retter til 2,23. Fortsatt en pen gevinst, men alltid lett å ergre seg over større gevinst.
Haha 8,6 er så mongo lavt. Folk må jo være stokk stein dumme!
Said every bag holder ever
Ffffuuuuuu.
Body ugyldig osv
Lover deg en ting og det er om et år så er episurf mye høyere enn i dag @Savepig
Du burde byttet navn til savedick