Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

Mangel på erfaring med tegningsrettigheter

1 Like

Takk! :slight_smile: Begynte å lure litt. De fleste er jo ganske fornøyde med 20% opp i andre sammenhenger så passe dumt å gi det fra seg helt uten grunn…

Nordnet har i hvert fall fått beskjed om at jeg skal ha mine og helst 70% ekstra :wink:

2 Likes

Noen som fikk med seg presentasjonen på Aktiedagen, og eventuelt har en link?

Svarer meg selv her: Episurf sin presentasjon starter ved ca 60:00

2 Likes

Fokus på kliniske data, det er bra:

2 Likes

Fytti, er faktisk blandt posisjonene jeg har tapt mest penger på dette, har vært litt for passiv.

Men vi får vel tro at en del av nedsalget av aksjer for tiden er folk som har tenkt å reinvestere i emisjonen?

Edit:
Yes, urealisert

Husk at du har ikke tapt før du har solgt :slight_smile:

2 Likes

Men seriøst, når jeg går inn i en emisjon så forventer jeg alltid at kursen kan gå minst ned til emisjonskursen. Så forventer ikke noen avkastning her før etter at støvet har lagt seg og fokus blir på mulighetene fremover i USA og Europa, og ikke på alle de nye aksjene. Når det er sagt så kan aksjen plutselig finne på å stige 50% over noen dager, det er en svært volatil aksjekurs, begge veier.

1 Like

Hvor lenge omsettes tr?

Merker jeg har gjort litt for dårlig jobb der.
En måtte jo tegne seg senest 6/3 under corporate action var det vel?
Jeg tenkte at det var siste omsetningsdag…vel vel, fikk tr på snaut 0,6 per stk, greit nok, 8 % over emikurs ift gratis tr…
Ikke min verste blemme.

Jeg var nok litt tidlig ute, snitt på 1,0. Ser stygt ut i oversikten nå, men blir heldigvis litt bedre etter tildeling av aksjer…

T.o.m. Torsdag denne uken 9/3

1 Like

Samme her - men leste nettop nordnet sine “Les Vilkå” på nytt og de skriver følgende:

Så det er jo veldig tydelig nå, at man faktisk kan kjøpe TR helt fram til 9/3 og må da huske å svare på å bruke disse innen 12/3, samt ha dekning til hele gilde + event overtegning.

Husk også at under “min konto” -> “mine instillinger” -> til høgre litt nede på siden har de følgende valg, som gjelder kun for svenske tegningsretter/emisjoner:

Da vet vi dette og kan i teorien handle mer ila dagen og morgendagen, for så å svare innen 12/3 og ha dekning på konto.

Enig?

Takk!:+1:
Virker rimelig det du skriver, men jeg er helt fersk på Nordnet.
Det er første gang jeg handler på Nordnet, tidligere har jeg bare flyttet over noen aksjer for langsiktig sparing til barna.

Nå kan man kamikaze trade med TR noe for @Kronn ? :smile:

2 Likes

Hvordan går man frem for å delta i emisjonen i og med at det er Sverige?

1 Like

Du må svare under corporate actions i stedet for VPS

1 Like

Jeg kjøper denne via Nordnet:

Limer inn fra Nordnet, mulig det har blitt postet før, men jeg fant det først nå:

Salg av tegningsretter

Tegningsretter du ikke har svart at du ønsker å bruke senest 2017-03-06 vil vi prøve å selge for deg.

Tegningsretter du har kjøpt etter 2017-03-06 vil vi ikke selge. Hvis du vil bruke dem kan du svare frem til 2017-03-12.

Tegningsretter som vi prøver å selge låser vi på kontoen din. I mellomtiden vises tegningsretter til salgs (TRF).

Tegning uten tegningsretter

Du kan søke om tegning uten tegningsretter frem til og med 2017-03-12.

Har du søkt om tegning med tegningsretter eller har eid aksjen på avstemmingsdagen, 2017-02-23, kan du få prioritet selv uten tegningsretter. For å kunne bruke en eventuell prioritet er det viktig at du søker med samme konto som du enten tegnet med prioritet eller som du hadde aksjene på avstemmingsdagen.

Dette skjer hvis du svarer

Du kan endre tegningen frem til 2017-03-12. Merk at det ikke gjelder tegningsretter til salgs (TRF).

2017-03-12 må du ha penger til hele tegningen tilgjengelig for handel på kontoen din. Hvis ikke kan hele eller deler av tegningen avslås.

2017-03-13 trekker vi pengene og gir deg betalte tegnede aksjer (BTA). De endres til ordinære aksjer etter rundt 2-4 uker.

Tegner du aksjer uten tegningsretter vises søknaden på kontoen din, 2017-03-13. Når vi får beskjed om en eventuell tildeling, trekker vi penger og tildeler aksjer. Det tar normalt 1-2 uker.

2 Likes

@Tomjoh jeg synes alltid dette med tegningsretter og emisjoner er litt stress, veldig viktig å holde tungen rett i munnen.
En må sette seg inn i hvilke datoer en måntegne seg innen, penger på konto osv osv.
Jeg har tabbet meg ut en gang da jeg var en dag for sen med å tegne meg, dette var i ferien siste sommer…men det var bare ett mindre beløp som gikk tapt, så det var ikke så farlig.

Men det er bare å spørre så løser vi det i lag, alle sammen. :+1:

2 Likes

Kunne ha vert noe, men har null peiling på selskapet eller caset, noe eg mener er viktig uansett, i tillegg er eg opptatt om dagene med andre ting, så blir neppe Tr trading denne gangen, men lenge siden sist, så eg gleder meg til ett passende emisjonscase dukker opp for min del

1 Like

Veldig viktig å sette seg inn i key information, og det å forstå risiko knyttet til t retter, er mann
Heldig kan man gjøre mye peng og gode prosenter, men en kan fort mista alt

1 Like