Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

EPISURF: INSIDERKÖP I EPISURF MEDICAL

08:30

Episurf Medicals (NASDAQ: EPIS B) styrelseordförande Dennis D. Stripe
har den 15 juni förvärvat aktier i Episurf Medical och äger nu 11 500
B-aktier. Styrelseledamot Laura Shunk har den 7 juni förvärvat aktier
i Episurf Medical och äger nu 10 750 B-aktier.

För mer information, vänligen kontakta:

Pål Ryfors, vd, Episurf Medical

Tel:+46 (0) 709 62 36 69

Email: pal.ryfors@episurf.com

Om Episurf Medical

Episurf Medical arbetar för att erbjuda människor med smärtsamma
ledskador ett aktivare och friskare liv genom att tillgängliggöra
minimalt invasiva samt skräddarsydda behandlingsalternativ. Episurf
Medicals individanpassade implantat Episealer och kirurgiska
instrument Epiguide används för behandling av lokala broskskador i
leder. Med Episurf Medicals iFidelity-system anpassas implantaten
kostnadseffektivt till respektive persons unika skada för optimal
passform och minimalt ingrepp. Episurf Medical har huvudkontor i
Stockholm, Sverige. Aktien (EPIS B) är noterad på Nasdaq Stockholm.
Mer information finns på bolagets hemsida: www.episurf.com.

4 Likes

Det som kan ha lagt litt press på kursen er at Leif Ryd solgte noen av sine TR. En forsker som trolig ikke hadde kapital til å spytte inn i hele beløpet i emisjonen.

Utenom dette begynner det å bli en fin liste med innsidekjøp.

4 Likes

Solgte han 117k TR?

I kolonnen hvor det står Volum, er det hvor mange aksjer de har per dags dato?

Japp. Volum er antallet i transaksjonen, totalt antall aksjer tror jeg ikke man kan se lenger.

Stusser litt over det faktisk. Jeg tror det viser hvor mye de eier den gitte datoen. Se utdrag fra melding jeg postet over.

Episurf Medicals (NASDAQ: EPIS B) styrelseordförande Dennis D. Stripe
har den 15 juni förvärvat aktier i Episurf Medical och äger nu 11 500
B-aktier. Styrelseledamot Laura Shunk har den 7 juni förvärvat aktier
i Episurf Medical och äger nu 10 750 B-aktier.

Nei, det bare betyr at de ikke hadde noen aksjer fra før.

Det var ikke så store innsidekjøp, men det har vist seg at små innsidekjøp fra flere person kan være vel så god indikator på at kursen skal snu som store kjøp. Blir spennende å følge med utover høsten her.

2 Likes

Lite nytt fra denne aksjen for tiden, blir det en lang ørkenvandring @holmes?

Jeg tipper den kommer utover høsten, sommeren er jo ørkensesong for aksjer flest om ikke det kommer noen store nyheter

Vurderer å bruke ørkenvandringen mellom 6,2-6,5 for å snitte ned, men føler jeg allerede er for tungt lastet.
Mulig jeg må kalle denne investeringen for “pensjonssparing”, og akseptere at dette kan ta flere år :stuck_out_tongue_winking_eye:

2 Likes

Kanskje det er bare jeg som er dum, men en aksje som har tapt i verdi, konstant i 3+ år, og fortsatt mister verdi, virker for meg å være en av de mest elendige kjøpene. Sider tråden ble startet har aksjen gått fra 20 noe til 6 noe.

Når skal folk lære leksa si?

Godt mulig du får rett, men har du noe konkret grunnlag å vise til? For eksempel statistikk eller noe som tilsier at selskaper i etableringsfase med ny teknologi må skyte gullfuglen før 3 år er gått for å ha nubbesjans?

1 Like

Fnis, for halvparten av aksjene vi har her på forumet gjelder jo regelen at aksjonærene er enten idioter eller genier, det er bare ikke så enkelt å vite hva.

1 Like

Jeg lover deg om episurf får gjennombruddet sitt så er det 3 sifret kurs som gjelder.

Helt riktig. Selskapet er ikke nødt til å treffe blink hverken etter 3 eller 5 år. Men dette er gambling. Du som småsparer, liten investor, skal mye til for å treffe blink og multidoble verdien av innskuddet. De store har råd til dette. De investerer i 100vis av startups og satser på at par av dem treffer blink.

Dere burde tenke først og fremst å investere i etablere selskaper, med real potensialet til dobling av verdier, som har tidligere resultater å vise fram til. Funcom for eksemel. Selskaper med oppegående trend osv.

Med å satse sparepengene dine i “maybe this shitty company will make me bill gates” er idioti på samme nivå som day-trading.

Denne skjønte jeg ikke, Funcom har jo tapt seg veldig i verdi hvis ikke du har truffet med tradingen.

1 Like

Funcom er gullgruve. Bare posisjoner deg rett før spillutgivelse og du vinner. Selg rett etter release. Problemet er at folk holder på dumme aksjen i det uendelige.

Hva er det som er “shitty company” med Episurf? De har en bra (patentert) teknologi for å erstatte skadd brusk- og beinvev med implantater og kursen kan, ved et gjennombrudd, gå flere ganger.

MCAP på +/- 150 millioner (p.t). Cashbeholdning 128 mill SEK (mars 2017), cash burn 19 mill i Q1. 4,20 cash / aksje (Q1).

Da har man en begrenset nedside. Eller har jeg missa noe fullstendig?

3 Likes

Tipper kursen går ned nettopp fordi man ikke ser umiddelbart potensiale for høy omsetning og resultat. Mange som har troen, men som etterhvert skjønner at aksjen ikke kommer til å gå så fort, og selger seg ut for andre investeringer i mellomtiden. Noe sånt. Jeg kjenner igjen den (manglende) strategien hos meg selv.

1 Like

Her mista du vel egentlig både tråden i eget resonnement…og meg :wink:

2 Likes