Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Episurf Medical (EPIS-B)

EPISURF MEDICAL

Episurfs vd köper aktier för nära 0,7 miljoner kronor (Finwire)

2023-05-08 12:35

Medicinteknikbolaget Episurf Medicals vd Pål Ryfors har under dagen rapporterat flera insynsaffärer och ökat innehavet med 415 719 aktier i fredags och idag. Den totala köpesumman uppgår till 661 058 kronor med ett genomsnittspris på 1,59 kronor per aktie.

Det framgår av Finansinspektionens insynsregister.

Stefan Linnér
stefan.linner@finwire.se
Nyhetsbyrån Finwire

redaktion@finwire.org

© Copyright

4 Likes

DNB:
Episurf Medical’s Q1 sales were broadly in line with our estimate, while operating expenses were slightly higher than we expected. For the US market, the company has signed several distribution agreements for its first product, and we see several more agreements in the coming quarters. We reiterate our fair value of SEK3.3–9.3.

4 Likes

Kjedelig utvikling for aksjen største aksjonær (eier 13%)

Samtidig imponert over at han HODLer Episurf

1 Like

Tror du noe av fallet i Episurf skyldes usikkerhet ved hvorvidt denne storeieren kan komme til å måtte “tvangsselge”?

Ja, både det og at de etterhvert skal hente penger. Han har jo gått fra 20 milliarder EK til knapt noe igjen så får vi håpe han ikke ender opp i konkurs og må tvangsselge. Samtidig var det lurt av Episurf å hente penger godt oppe på 3-tallet slik de gjorde.

2 Likes

Første pasienten til Episurf er fremdeles like bra i kneet, nå 10 år etter operasjonen, og gikk Marcialonga for noen måneder siden…

Anekdotisk, men ikke negativt i hvert fall :slight_smile:

2 Likes

Supert produkt og like flinke som photocure til å selge det inn.

2 Likes

Artig kursbevegelse i dag etter denne nyheten😅:

Tipper kursen kommer kjapt ned igjen mot 1 uten mer nytt dessverre, men nå indikerer jo forsåvidt meldingen at det ikke er unaturlig å se for seg flere tilsvarende nyheter fremover.

4 Likes

Kan virke som Episurf har skrudd på god gammel nyhetsstrøm igjen😉

"This is a milestone in this important study. We have had challenges with the speed of recruitment for the study, but lately we have seen increased activity, which pleases us. For example, we also have the first operation in Texas scheduled, and we have new investigators being added in Europe " , says Pål Ryfors, CEO Episurf Medical.

Fortgang i EPIC-Knee er vel kanskje det viktigste for Episurf fremover, ved siden av å få i gang kommersiell aktivitet i USA for deres Patellofemoral System.

3 Likes

Sånne strategivalgsmeldinger er som alltid fulle av flotte ord og vendinger, uten at det nødvendigvis gjør dem tydelige, men slik jeg forstår dette så vil overgang til distributørmodell i praksis innebære at de søker en sikrere, mer synlig og raskere vei til inntjening, dog kanskje med et lavere inntjeningspotensiale totalt sett?

2 Likes

Veksten i prosent er jo bra da. Summen er nok ikke det :sweat_smile: Men må jo starte en plass.

2 Likes

For meg virker det som at de fokuserer mer på USA og mindre i andre markeder, trolig fordi det er vanskelig å hente kapital og de ønsker å tyne ut pengene de tross alt har lengst mulig

The Company expects that current funding will be sufficient to launch both the Episealer® Patellofemoral System and the Episealer® MTP System with good commercial success in the US market. Given that the company is implementing the strategy for the US market, the company also believes that profitability can be achieved more quickly, and the capital requirements are significantly less, than what the previous cost level indicated

3 Likes

Ja, det er min forståelse også. Hovedfokus USA, men også st de gjennom distribusjonsavtaler i andre markeder skal skape mer short term inntjening.

Da høres det for meg ut som slike avtaler vil kunne innebære upfront payments.

Antar de først og fremst tar disse grepene for å være i forkant av forventet utfordring med å finne penger i dagens markeder.

Jeg tror det er lurt, men ser det også som et tvungne grep under erkjennelse av at det er tøft å drive vekstselskap om dagen…

2 Likes

Mer bekreftelse…

4 Likes

Et par gode nyheter til som vi får ta med, men kursmessig drar dette seg neppe ordentlig oppover uten positivt nytt om fremdrift på inntjening i USA :slight_smile:

2 Likes

Forklarer den lille spiken igår :wink::

3 Likes

Ingen revolusjon her ennå akkurat, men jeg synes det er positivt at de mener cashbeholdning vil holde ut 2024. Selv om det da er naturlig å begynne å tenke på emisjon når det nærmer seg sommeren, er det vel sannsynlig at man får godkjenning av 510(k)-søknaden før den tid. Man kan håpe på at man da også begynner å se ordentlige bevegelser i USA.

Edit:
Our OUS business now shows signs of taking off, and the US business has started promising, and we expect a product launch in an additional US market segment next year. We now have the breath, the products, and the market presence to deliver a commercial breakthrough, ” says Pål Ryfors, CEO Episurf Medical.

7 Likes

Fint intervju med Pål

4 Likes

Veldig bra! Han fremstår nøktern, men selvsikker :slight_smile: Virker spesielt lovende når han snakker om at det er en veldig høy andel av de innsendte scans/tilfeller i USA som ender opp med å velge en Episurf-protese.

Jeg tok nettopp tilbake en del av det jeg solgte rett over 2kr. Satser på at vi får gode tegn på markedsetablering i USA fremover og samtidig tydeligere effekt av de kostnadsreduserende tiltakene de har gjort. I tillegg kan man jo håpe på godkjenning av 510(k)-søknaden allerede tidlig neste år (90 dager fra søknad 20.10 = mid feb).

3 Likes

Ble plutselig litt bevegelse her på slutten av dagen. Ikke all verdens volum, men blir litt interessant å se om det skjer noe i morgen…