Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Er det mulig at Einar Aas ikke går konkurs?

Han tok visstnok ut 30 øre i wre og da var det slutt

7 Likes

Hmm jeg hørte rykter om at WR-E allerede hadde sikret seg rettighetene til å filmatisere dette.
2t med svett mann som prøver å trykke selg knappen, men DNB markets ligger nede for telling.
Ryktes at de med avansert CGI og AI har klart å lage den mest realistiske telefonsamtalen med helpdesk noensinne.

5 Likes

Vi har en egen tråd om WR.

Men tenk Einar Aas konkurs…

En viss sørlandskommune vil slite med mindre skatteinntekter i fremtiden,

1 Like

Får se lyst på det, får litt av et fradrag på skatten til neste år i hvert fall.

2 Likes

Neppe, da måtte han fortsatt ha eigd gjelden, tror eg, her er det kreditorer som tar smulene

1 Like

Nå er jeg bare en amatør, men hvorfor gamble så hardt om man allerede er rik? :confused:

9 Likes

Interessant person og en interessant historie.

Selvfølgelig begynner det hyles opp om reguleringer osv…

Edit: Det er nesten så en kan lure på om noen har konspirert for å få stoppet han ut. Han har sikkert vært en irriterende hval i det markedet i lang tid… ???

4 Likes

Noen som har tilgang til e24+ som kan forklare hva argumentene til journalisten er?

Det må være ergerlig å tenke på at dersom dette hadde vert ett AS, så kunne han i prinsippet ha slått selskapet konk idag og startet på nytt imorgen.

3 Likes

Gutten er jo smart så han kan vel umulig ha vert så dum som det fremkommer i avisene. Er jo ingen som har så mye penger som ikke sikrer seg og sin familie?

2 Likes

Vet ikke helt hva jeg tenker om ham, han har jo dratt inn hundrevis av millioner årlig i årevis, hvorfor fortsette å kjøre så høyrisiko som han åpenbart må ha gjort?

Mye vil ha mer.

7 Likes

Han hadde ett dårlig 2017, ville vel geare opp litt i forsøket på å ta igjen det tapte

1 Like

Kanskje han har en skjult konto en plass, eller en hodepute full i dollarseddler

1 Like

Sannsynlig årsak slik jeg osgå ser det. Rett og slett gått i psygologi fella…

3 Likes

Å drive med spread produkter og alt annet av finansielle instrumenter som noen smartinger har oppfunnet har ødlagt for mange før. Er neppe siste gangen… Det er jo klart at det er noen som har tapt på alle de handlene som har gjort han til det han er/var. Før eller siden så kommer karma og biter deg i ræva.

Ufattelig trist om det ender opp med personlig konkurs og all den elendighet det drar med seg. Vi får krysse fingrene for at han har stukket unna nok slik at han har til salt i såret.

1 Like

image

17 Likes

Nå må Grimstadværingene bare brette opp armene, for dette tapet av skatteinntekter tilsvarer hele 10000 kr per innbygger :open_mouth:

Haha, men er jo samme historie med den karen også. Roter seg bort i finansielle produkter som rett og slett er giftige.

Vollviken burde satt 300 mill i indeks fond. 200 i cash. resterende 500 kunne han jo ha spilt bort