Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Er det mulig at Einar Aas ikke går konkurs?

Vet ikke hvor mange ganger jeg har advart mot å være all inn i en aksje. Ja det kan gå bra, men feiler det er man fort ute av aksjemarkedet i flere år. Uhyre viktig å ikke putte alle eggene i samme kurv.

10 Likes

Hvis kurven ikke er Funcom.

7 Likes

Det har han. Han har en mengde eiendommer, medeier i en mengde AS’er osv. så tror ikke han lider noen nød med det første. Svir nok denne, men han kommer tilbake… :wink:

All-in i en aksje er nå en ting. Handel med kompliserte finansielle produkter er noe helt annet. Bare se hva som skjedde under margin call i Tesla og VIX

2 Likes

Du kan da ikke bli personlig konkurs så lenge du har eiendeler. Så sannsynligvis er posisjonen likvidert og det ligger en ekstra reging på rett i underkant av 1 milliard å venter.

Jaja, skal bli spennende å følge med på denne fremover. Å igjen, ufattelig trist for de det gjelder.

4 Likes

Når jeg tenker meg om så kan jo denne historien faktsik bli en god film. Noen som ringer til Hollywood?

Stusset på det jeg også. Fra E24:

«Aas eier hele Toppen Invest, der han også er daglig leder. Gjennom investeringsselskapet er han også majoritetseier i selskapene El Unico og Jardinan. Begge disse selskapene driver med eiendomsutvikling i Spania.

Han har også brukt noe av pengene han har tjent på eiendommer i Norge. Aas eier blant annet flere landsteder for over 100 millioner kroner på Sørlandet, samt en leilighet til 40 millioner kroner på Tjuvholmen i Oslo, ifølge Dagens Næringsliv.«

Nei ring Khan i WR Entertainment :joy:

De bør lage film av sitt eget vanvittige prosjekt først.

Nei søren heller. Vi vil jo se denne filmen før vi dør :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg fatter ikke at han har sikret seg så dårlig at han er personlig konkurs. Rekt.

Måtte bare dra denne opp igjen. Dette er et relevant råd dersom det dreier seg om enten/eller-aksjer slik som i Biotech. Da er det enten full jubel eller konkurs. Ingen mellomting.

Dersom det er et solid selskap med sterk cash-flow og troverdige fremtidsplaner kan man fint gå all-in.

Han kan jo eie mye rundt om, men det vil jo gå med i dragsuget når regningen skal gjøres opp

1 Like

Selskapet StrongPoint?

Nei uenig her, fordi i et hvert selskap kan det dukke opp helt uventede ting som forandrer bildet fullstendig. Sannsynligheten for at det skjer f.eks. i Statoil eller Orkla eller Hydro er veldig liten, men den er ikke null.

Det er derfor man forsikrer hus f.eks. mot brann. At akkurat ditt hus skal brenne ned er usannsynlig, men likevel skjer slike tragedier med jevne mellomrom. Og er man så uheldig at akurat ditt hus blir rammet blir forsikringen uendelig mye verdt for deg.

3 Likes

Jaja, folk får velge sjøl.

Det er ingen som er blitt rike uten å ta risiko.

Hvis man vil ha 5 % avkastning i året så kan man spare i fond.

2 Likes

ingen milliardær har vært vektet all in i slik spekulativ aktiva??

vi vil nok se han videre i “norges rikeste”-liste fremover også…

eller?

finnes det flere slike gamblere som mr. Idar Vollvik?

:money_with_wings::money_with_wings::chart_with_downwards_trend::exploding_head::gun:

10 Likes

Er det meg du snakker til nå?:blush:
21% i PCIB og 79% i Funcom…
Anser det nesten til all in i Funcom…

1 Like

En kan jo fint være all inn det være seg enkel aksje eller bitcoin.
Så lenge man følger den gode gamle regelen .
Ikke sats mer en du har råd å tape …
Her har det jo vært giret til de grader at alt forsvinner i dragsuget.

1 Like