Enig i alle svar over her. Vil anbefale denne, med fordel er den ikkje så amerikansk som mykje anna litteratur om emnet 

Gir input ift TA, fundamentale forhold samt personlig- og markedspsykologi. Det sistnevnte var en øyeåpner for meg, spesielt ift å kutte tap tidlig og heller spille på ny hest, evnt akseptere dyrere inngang seinare. Det er ingen krise, men sunn risikostyring. Samtidig beskytter du deg godt mot marked eller sektoruro / krasj.
Om du vil tjuvstarta kan du google Minervinis trend template og starte umiddelbart å screene aksjer etter kriteriene.
Cup handle og VCP er velkjente mønster som fungerer ofte. Vert å merke seg at det er lett å sjå med look ahead bias, verre når det står på intradag, det krever disiplin, tid og erfaring. Derfor er det forsåvidt nyttig å screene ut aksjer tidlig i læringsprosessen og sjå mange mange charts daglig og noter raskt for deg sjøl kva du ser og prøve å ta lærdom på godt og vondt samt være tålmodig med å trykke på kjøp.
Av tekniske indikatorer er eg enig, trend akkompagnert av støtte motstand og volum fremstår som ett godt grunnlag. Etter å ha lest ovnervente bok har eg med glede holdt meg langt unna aksjer som har fallande trend. Er sånn sett betydelig enklare å forholda seg til dei som har ein fin oppadgående trend på lang/mellomlang sikt.
Kjenner ikkje til Qgas, men når det kommer til brå fall i Circio går det så fort at det nok er umulig for oss dødelige å predikere det på forhånd med eller uten TA.
Då må ein nesten bestemme seg om ein vil sitte long, gamble eller trade med TA.
Velger ein sinstnevnte vil eg anta at den tryggaste måten er å ha en forhåndsdefinert risk/reward på gitt setup. Enten på heile eller deler av beholdningen. Eks 1:2 eller 1:3. ein mister ein del oppside, men unngår de store tapene. Ein kan for eksempel selge ein viss del på det som kommer først, 5% minus eller 15% gevinst.
Kjekke verktøy du kan bruke er TradingView og Yahoo finance (hadde greit analyseverktøy før vertfall).
Ellers kan eg anbefale Saxo Trader for pc/mac/telefon, det er saxobank sin portal. Der får du gratis livekurser i chart, samt nivå 2 ordrebok for 7 euro mnd, om det trengs. Litt tungt system, men gir gode muligheter for TA, dessverre tilbyr de ikkje ASK til nordmenn. Dei har derimot bare 10kr i minstekurtasje, så om en vil trade litt aktivt med små beløp for øvingens skyld, er det ein fin mulighet. Om ein er veldig gira og vil leke Wall Street kan ein jo ha Saxotrader på ein skjerm og fortrukket ASK bank på annen.