Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Jeg tror nok «mange» har planlagt mars som entry, å muligens vil vi derfor heller få en FOMO.

Tror Nov/Dec 22 vil bli husket som best entry for neste run.

Men vi får se, jeg holder det jeg sitter på nå. :crossed_fingers:t3::chart_with_upwards_trend::rocket:

3 Likes

Tror ikke så mange har planlagt mars som entry. Det er begynnelsen på neste bunnformasjon historisk sett for mitt chart, så da er de i så fall like tålmodige som meg, som forventer at gjørma rundt 9-12k skal vare noen mnder. Men hittil ser det ut som Morti fikk rett i Nov/des-forventningen han hadde. Så hør heller på han :stuck_out_tongue:

1 Like

«undercollateralized» beskriver situasjonen når en stablecoin ikke har nok eiendeler til å backe opp verdien. Det kan inntreffe dersom eiendelene taper seg i verdi eller blir brukt til annen moro

Men blir ikke det en selvforsterkende spiral som ender i konkurs? “De har ikke penger til uttak” “Da må jeg ta ut”

Yes det kan oppstå «bank runs» om man mister tilliten til at selskapet bak en stablecoin ikke kan hoste opp hele den utstedte verdien

Hvis man absolutt må hodle en stablecoin, så vil jeg anbefale RAI som det sikreste alternativet:

Stablecoins bruker man dersom man f.eks frykter markedet skal kræsje. Hvordan vil Rai holde seg om Eth plutselig skulle stupe 70%?

Så lenge ETH ikke stuper over 70% på en dag så vil RAI beholde sin verdi helt fint.

1 Like

En ting jeg lurer på.

Har ETH planlagt noe, som gjør at fees/Gwei ikke tar helt avgårde når markedet våkner igjen?

Allerede nå, på vise dager har det vært ganske syke transaksjons kostnader.

Dette er jo noe som blir litt ødeleggende for ERC20 tokens. Om det skulle bli usecase i foreks Spill.

Betale 20-50 USD i fee for å kjøpe 20 kreditts i en token med verdi på 0.5 usd. er jo ikke akkurat bærekraftig.

2 Likes

Mye trafikk vil flytte over til L2 Rollups. Dette vil gjøre det mindre trafikkert på L1.

1 Like
1 Like

Er dette selskapet Ethereum det er snakk om her?
Hvis ikke hvem er det som dekker tapene fra forrige måneder egentlig? :thinking:

Vi snakker om blokkjeden. Tapene fra før i tiden er inflasjon fra PoW. Nå med PoS er det mye mindre belønning til de som lager blokker. Etter EIP-1559 brennes også det meste av transaksjonsgebyrene, slik at det nå brennes mer enn det som gis til de som lager blokker.

2 Likes
1 Like
1 Like

Noen som savnet noe nyttig fra Crypto verden?

1,2M dollar er mindre enn hva en enebolig koster idag. Det var veldig mange lovende prosjekter da jeg begynte å følge med, dessverre har det stort sett forblitt spennende ideer og vi lever livene våre helt likt med eller uten krypto om man ser bort fra spekulasjon + NFT (som er ganske dødt)

1 Like

Det stemmer ikke. Slutt å si sånn tull. Equinor foretar hundrevis av millioner i utbetalinger i smart contracts. Og det har jeg sagt til deg før. Hvis du fortsetter med slikt tullball så må folk bare “ta igjen” i bear tråden som du er så opptatt av at folk ikke skal være usaklige i.

https://www.businesswire.com/news/home/20221025005039/en/Equinor-Automates-Commercial-Agreements-with-Smart-Contracts

Across a broad array of energy use cases, smart contracts combine IIoT data with the business rules and pricing of a contract to create an auditable, immutable, and shared record of truth, enabling the automation of invoicing and payments. This eliminates 95% of payment delays, invoicing errors, disputes, and complicated reconciliations—significantly reducing the manual actions to produce an approved invoice from 60+ to two or three steps.

Equinor continues to expand the automation of their IDWS agreements with a goal of 80%+ total contract coverage by Q4 2022. Additional smart contracts in development and testing include lump sum deliveries, meter rates, volume rates, incentives, and personnel charges.

Og alle unntatt deg skjønner jo at dette bare er begynnelsen…

3 Likes

For en stund siden var det metaverse som skulle bli det store use caset, men nå er det veldig stille rundt dette. Jeg kjenner ingen som bruker metaverse.

1 Like