For 2799$ får du 100 Mh/s i to år. Tipper de får mer enn det ut av 2799$ så store som de er. I tillegg beholder de jo utstyret for alltid. Det er win-win så lenge mining holder seg lønnsomt og kunden ikke gidder å lage egen rigg.
Hørte et sted at de kan avslutte kontrakten om mining slutter å være lønnsomt uten at du får tilbake pengene, men har ikke sjekket ut det videre.
Leste litt om det igår, uten å dra en lang avhandling så vil det skjeldent om aldri lønne seg.
Har mye å si hvor prisen går og. Hittil har det vært mer lønnsomt å bare kjøpe og holde i stedet.
http://www.coindesk.com/united-nations-sends-aid-to-10000-syrian-refugees-using-ethereum-blockchain/
Hvor har dere lommebok hen?
Kjøper dere hardware lommebok? Hvor isåfall? Finnes det noen norske selskaper som selger de?
Tenker å kjøpe eth for 20k. Trenger jeg virkelig en hardware lommebok for disse små penger?
Tror jaggu jeg må putte noen penger i AMD, intel og nvidia på sikt
Skal til å lage en rigg her selv nå og i den anledning så har jeg et lite spm…Har hastigheten på internett mye å si for miningen?
nope, ingenting så lenge du har bredbånd
Hva mener du? Hastighet har ikke noe å si, men vil eksempelvis mobilt bredbånd ha noe å si?
Med mindre du kjører modem fra 1998 går det fint. Du henter kun ned pakker som du kverner før du laster dem opp igen.
Ok, men la meg spørre et nytt spm da. Funker det med mobilt bredbånd med eksempelvis 20gb i mnd eller begrenser man miningen på noen måte?
Hva tenker dere om at Etherum nå har nådd 350 euro per coin? Vil bobla sprekke eller er “the sky is the limit” en god måte å se det på?
Eg vurderer å laste opp mer når eg har mulighet. Har vi fått noe signal om at kursen skal gå ned?
Hvorfor stiger Bitcoin? Folk kjøper Ethereum. Hvorfor stiger Ethereum? ICOer. Hvorfor er de populære? Bitcoin.
Musikken vil stoppe. Har selv litt Ethereum og håper på nok en dobling så er jeg ferdig.
Jeg er skeptisk optimist! Leser mye og mange sier det er en boble, mange sier Ether på sikt vil komme på nivå med Bitcoin, men en mulig korreksjon i mellomtiden.
Vanskelig å bli klok på dette, tror nok jeg kommer til å sitte long med mine Ether uansett om det kommer en kraftig nedgang!
Ligger hakk i hæl. ETH + ETC = 38 milliarder dollar vs bitcoin 45 milliarder dollar. Apple market cap er 746 milliarder dollar, men har 256 milliarder i cash (som referanse).
@Jadda & @holmes
Jeg sliter veldig med å være utenfor om dagen. Sitter klar med €4000 på Kraken som jeg skal inn i ETH igjen med på et tidspunkt, og magefølelsen sier at jeg burde kjøpe tilbake på hver eneste dipp.
Trenger at dere beroliger meg med at det kommer bedre kjøpsmuligheter i fremtiden. Veldig FOMO akkurat nå, og er så lite komfortabel med å være så lite rasjonell som jeg er akkurat nå. Trenger fornuft tredd nedover ørene mine!
Tips til å roe ned nervene. Se på den totale market cap’n som er ned 20% siste 12 timene. Altså 20% av alle pengene som fins i kryptovaluta (http://coinmarketcap.com) har blitt dratt ut. Tror dette kan bli en dyp konsolidering for hele markedet.
Skal sies at jeg kjøpte ETH i går og kunne bare se den dale i dag hehe