Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Ok, men la meg spørre et nytt spm da. Funker det med mobilt bredbånd med eksempelvis 20gb i mnd eller begrenser man miningen på noen måte?

Hva tenker dere om at Etherum nå har nådd 350 euro per coin? Vil bobla sprekke eller er “the sky is the limit” en god måte å se det på?

Eg vurderer å laste opp mer når eg har mulighet. Har vi fått noe signal om at kursen skal gå ned?

Hvorfor stiger Bitcoin? Folk kjøper Ethereum. Hvorfor stiger Ethereum? ICOer. Hvorfor er de populære? Bitcoin.

Musikken vil stoppe. Har selv litt Ethereum og håper på nok en dobling så er jeg ferdig.

Jeg er skeptisk optimist! Leser mye og mange sier det er en boble, mange sier Ether på sikt vil komme på nivå med Bitcoin, men en mulig korreksjon i mellomtiden.
Vanskelig å bli klok på dette, tror nok jeg kommer til å sitte long med mine Ether uansett om det kommer en kraftig nedgang! :slight_smile:

Ligger hakk i hæl. ETH + ETC = 38 milliarder dollar vs bitcoin 45 milliarder dollar. Apple market cap er 746 milliarder dollar, men har 256 milliarder i cash (som referanse).

1 Like
2 Likes

@Jadda & @holmes
Jeg sliter veldig med å være utenfor om dagen. Sitter klar med €4000 på Kraken som jeg skal inn i ETH igjen med på et tidspunkt, og magefølelsen sier at jeg burde kjøpe tilbake på hver eneste dipp.

Trenger at dere beroliger meg med at det kommer bedre kjøpsmuligheter i fremtiden. Veldig FOMO akkurat nå, og er så lite komfortabel med å være så lite rasjonell som jeg er akkurat nå. Trenger fornuft tredd nedover ørene mine!

Tips til å roe ned nervene. Se på den totale market cap’n som er ned 20% siste 12 timene. Altså 20% av alle pengene som fins i kryptovaluta (http://coinmarketcap.com) har blitt dratt ut. Tror dette kan bli en dyp konsolidering for hele markedet.
Skal sies at jeg kjøpte ETH i går og kunne bare se den dale i dag hehe :slight_smile:

1 Like

Slapp av det kommer nye muligheter for den tålmodige

2 Likes

Veldig bra video. Han gjør gode argument på hvorfor man bør gå long i ETH.

1 Like

Ser definitivt ut som et trendbrudd. Men hvor stopper det…?
Jeg kjøpte på 380 eller noe, en ganske liten slant. Det kan se ut som den kan falle mye utfra grafen. Er jo et par tydelige støttenivåer lenger ned, ca 140 og ca 85. Selv tror jeg den kommer til å snu opp igjen ganske snart. Men vanskelig å si om USA ser det som en kjøpsmulighet eller får panikk.

Poenget er at markedet har så ekstremt potensiale - ikke bare for Ethereum men kryptomarkedet generelt. Jeg merker at når jeg først er inne er det noe helt annet å snakke om enn da jeg sto utenfor. Har ikke satt meg veldig inn i det må jeg innrømme men nok til at jeg skjønner at det har kommet for å bli. Når flere skeptikere som meg motvillig hiver seg på, kanskje nå som prisen er falt en del, så blir markedet gradvis større og større. Det samme gjelder IOTA og Bitcoin, Ripple osv.

Det gjør vondt å sitte stille nå mens det går nedover! Hva gjør dere andre?

Sitter stille. Jeg tipper det snur på 250 (eller før). Skulle ønske jeg ikke hadde netttilgang før om ett år, tipper jeg hadde tjent godt på det for å si det sånn!

2 Likes

Jeg solgte når den gikk under $350, og venter til jeg tror bunnen er nådd. Mange antar at det er positivt for krypto når det er usikkerhet i aksjemarkedet. Men jeg tror sammenhengen med tech-sektoren ellers er undervurdert. De siste dagene har utviklingen fulgt Nasdaq ganske tydelig. Eneste forskjellen er at når Nasdaq faller 2% faller krypto 20% :smiley:

Utover det synes jeg Ethereum ser sterkere ut enn Bitcoin. Fallet har vært veldig likt prosentmessig, men burde vært betydelig høyere for Ethereum som har gått ekstremt de siste ukene. Personlig tror jeg Ethereum passerer Bitcoin i marked cap ila juli, om ikke allerede i månedsskiftet juni/juli, og da tror jeg prisen vil gå kraftig i noen dager grunnet økt hype og mediefokus.

2 Likes

Oppgang de siste timene. Er bunnen nådd for denne gang i krypto, eller skal vi lenger ned? Hva tror dere?

1 Like

Sitter stille jeg også. Har bestemt meg for at jeg er long på Ether.
Men vanskelig å sitte i ro når jeg ser den svinger sånn, men tørr rett og slett ikke å kjøpe meg inn / ut. Pyse. :wink:

1 Like

Min strategi er å kjøpe inn når jeg tror bunnen er nådd, og ha en langsiktig post i Ethereum, med økt eksponering under “økedøgn”(Ethereum har det, akkurat som babyer :wink: ). Om prisen følger samme trend som frem til nå, vil oppgangen skje omtrent som trappetrinn. Hver gang prisen har brutt gjennom all time high, har den fykt opp et platou. Min hypotese er at når prisen passerer $400 med grei margin($415-$420), vil den gå til $500 ila noen timer, slik den har gjort tidligere etter å ha passert ATH. Der vil den enten bli liggende, eller gå rett videre til $600 dagen etter. Jeg kommer til å vekte ned igjen på $500, og vekte opp om $500 passeres med god margin.

2 Likes

@Oivran er ingen ekspert men av det jeg ser på Youtube og Twitter så mener folk den skal lenger ned. En hypotese var at man fikk mindre skatt på Krypto ved å selge først etter 1 år. Han ene dude’n mente det ville bli fire sale når alle som har holdt Ether i 1 år skulle ut samtidig.

Bare spekulasjoner selvfølgelig. Tenker selv å kjøpe meg litt Ether men har ikke ledig cash for øyeblikket… :slight_smile:

1 Like