Volum kommer stort sett fra tradere som kjøper og selger hver dag. At et konstant salgspress på 733 millioner USD i måneden blir borte kommer til å merkes👌
100% enig. ETHBTC og BTC.D charts er verdte å titte på
Eller bare BTC
ETH issuance tldr
- Mining rewards ~13,000 ETH/day pre-merge
- Staking rewards ~1,600 ETH/day pre-merge
- After The Merge, only the ~1,600 ETH per day will remain, dropping total new ETH issuance by ~90%
- The burn: At an average gas price of at least 16 gwei, at least 1,600 ETH is burned every day, which effectively brings net ETH inflation to zero or less post-merge.
Fees har vært lave i lengre tid nå siden mye skalering skjer på L2 Rollups.
I det korte bildet: Siden det er mye folk som shorter, som en hedge mot tekniske problemer rundt The Merge, så tipper jeg vi vil se oppgang når alt viser seg å gå som planlagt.
I det lengre bildet er jeg ekstremt bull siden inflasjonen blir kuttet så kraftig.
Bare et noob-spørsmål her, blir det en ny token for ETH? Eller har de endret selve ETH protokollen?
Nei, samme token. Kun endringer i protokollen!
Edit: Og selve merge-n er ferdig. All is well foreløpig. Spent på hvordan dette (samt MtGox-frislipp av BTC!!) vil påvirke markedet i tiden som kommer.
Edit2: Forøvrig en stor uptick i scams relatert til en “ETH2”-token som folk blir lurt til å tro at de må ha av luringer.
Dvs jeg kan skru av riggen?
Jepp
Masse billige grafikkort på FINN fremover nå da
ja, men ikke hvis det er kaldt og du kan bruke spillvarmen
Dårlig start på kursutviklingen etter the merge. Det er vell ikke rart når alle de som har låst ETH sin siden september i fjor får muligheten til å selge i en nedovertrend…
The Merge - største floppen siden bitcoin cash. En datateknisk prestasjon, men økonomisk og regulatorisk idioti. Til og med WEF er bullish.