Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

ETH som stakes blir ikke låst opp før om rundt ett år.

1 Like

:man_shrugging:

1 Like

Bedre om du skriver hva du mener. Er fasiten over mergen her allerede? Det er nå salgspresset avtar. At markedet gikk ned er en annen ting. Det var ikke en sell the news event. Kan jeg selge eth for mer enn 2000 innen 3 mnd så hadde du ikke rett etter mitt syn. Men du ser kanskje mest på 1 minutt candles? Kan jeg ikke selge ET for mer enn 2000 innen 3 mnd så har du rett.

1 Like

Han mente vel at dette ikke var en god pris å kjøpe på og at sell the news kunne skje.
Han mente vel også at ETH kunne falle mer enn andre alts.

Kursen var det jeg som nevnte. Ikke han. “Rundt merge” betyr vel nå også. Men la oss se om han kjøper nå da. Det er de som kjøper når kursen er lav som gjør det godt. Ikke de som stadig tipper kursen lavere (gjelder ikke han, men generelt). Min erfaring er at det er veldig få som kjøper her rundt bunnen.

Jeg sa i hvertfall aldri noe om hva kursen skulle være høyere eller lavere i dag. Men nå begynner det. Lavere salgspress fremover.

1 Like

Fees er jo som før. Men ja de slipper å selge eth for å betale strømregningen.

Helt feil.

Hva er feil? Dersom fees ikke går ned så vil jo noen tjene disse gebyrene. Men de trenger ikke miningrig og dyr strøm lenger.

First Mover Asia: DeFi Builders Speak Out; What the Crowd Is Getting Wrong About the Ethereum Merge.

ETH issuance tldr

• Mining rewards ~13,000 ETH/day pre-merge
  • Staking rewards ~1,600 ETH/day pre-merge
  • After The Merge, only the ~1,600 ETH per day will remain, dropping total new ETH issuance by ~90%
  • The burn: At an average gas price of at least 16 gwei, at least 1,600 ETH is burned every day, which effectively brings net ETH inflation to zero or less post-merge.

https://ethereum.org/en/upgrades/merge/issuance/

2 Likes

Det jeg mener er at du konsekvent prøve å arrestere alt jeg sier og prøver å få “rett”, og at du åpenbart tenker du er kongen på haugen. Jeg synes det gjør alle diskusjon her inne blir av lavere kvalitet. Du hadde på ingen måte trengt å quote alt jeg skrev for å gjøre et poeng av det dersom prisen gikk opp. Siden du nå tok feil tenker jeg det er innafor å påpeke at jeg synes det er unødvendig.

Men ja, tror også den er på en bunn idag. Så kjøper noe Eth idag for første gang på lang tid.

Jeg har notert lockup går ut 29.september i kalenderen min, men husker ikke hva det var /hvor mye!? :sweat_smile:

Som sagt ingenting som blir låst opp før om rundt ett år.

Dette er et veldig interessant nivå, men betyr selvsagt ikke at vi får det. Personlig tror jeg sjangsen er grei, og ville vært veldig interessert der. Jeg tror ETH kan få en god pump om vi ser det, siden mange er short fra mergen og vi kan potensielt skvise de.

2 Likes

Motsatt. Les hva du skrev. Du hadde så god peiling på charts og trading, men kunne ingenting om Ethereum. Derfor gir du salgsråd.

Jeg har en historikk med fortsatt flere tusen prosent avkastning. Du har påstander. Da blir du arrestert. Men jeg har ikke noe i mot deg. Sånn personlig. Jeg håndterer alt fra sak til sak. Beklager om du føler jeg hakker på deg. Det var det innlegget ditt der du innrømmer at du ikke har peiling som jeg reagerte på. Siden du frarådet kjøp på bakgrunn av at du er flink trader.

Tradere trader vel på bakrunn av charts og ikke det fundamentale. Han anbefalte ikke kjøp på det tidspunktet og fikk rett.
Vet ikke hvorfor jeg gidder å bry meg, men skjønner ikke hva han gjorde galt.

Når det gjelder peiling på Ethereum så er det neppe noen her inne som kan forklare i detalj hvordan teknologien egentlig fungerer, man forstår essensen i det og tror på det man leser.

2 Likes

Altså et godt råd om man skal inn på tråden her og skremme bort kjøpere, så bør man ikke bruke begrunnelse at man ikke har peiling, men er supergod på trading.

Fasiten foreligger ikke enda. Jeg brukte et argument som at salgspress et vil forsvinne. Det er en effekt som får mer å si ettersom tiden går. Det sier seg selv. At kursen kan dippe litt under dagen etter merge gir ingen rett i noe som helst. Da må man skrive at man fraråder kjøp på 1700, men anbefaler å kjøpe på 1500. Da vil man få rett.

Det vet man ikke enda. Kan jo stå i 900 til jul. Men så kan den stige etter det. Så teknisk sett vil man jo da aldri få rett. Den kan alltids bevege seg anderledes i etterkant ja :sweat_smile:

The Merge er en major event. Effekten er bl.a. at salgspress vil avta. Den effekten øker etterhvert som tiden går.

Det er vi vel enige i eller?

Da sier det seg selv at Fasiten ikke foreligger mindre enn 24 timer etter Merge. Er du enig så langt?

Når man fraråder å kjøpe “rundt merge” - sitat slutt - så sår man tvil om The Merge vil påvirke kursen. Det mener jeg vi trenger noen mnd på å se resultatet av. Ikke 20 timer.

Hvis man mente at man ville kjøpe billigere dagen etter så er man vel egentlig positiv til Merge. Hva er ellers grunnen til å kjøpe dagen etter Kryptoverdens største event?

Så om den stiger til 2000 så får du rett da? Den kan jo falle i tiden etterpå… eller den stige.