Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Jeg får ikke rett om den er 2000 i morgen og nede igjen på 1700 på mandag. Men dersom vi ser en jevn stigning opp til 2000 over tid så vil det kunne forklares med avtagende salgspress som følge av Merge. Da får jeg rett. Eller egentlig får Jadda rett. Jeg velger å høre på han.

Men merk deg. Jeg kjøpte (50%) for 1600. Og det er ikke ikke lett å kjøpe når alle skriker selg/ny bunn skal settes etc. Enkelte klarer jo til og med å komme med salgsanbefaling på hver eneste bunn vi har.

Det er slik jeg gjør det. Og det over 7 år. Virker som bare det. Kjøpe når alle skriker selg. Må bare bli flinkere til å selge når alle roper kjøp.

Lukter det innsider veddemålstråd? ;D

2 Likes

Kanskje noen skal finne seg en grisebinge hvis man ønsker å "rulle i gjørma":blush:

Virker som et par her tar ting veldig personlig.

Get a room ppl!

1 Like

Er ofte sånn at når alle vet noe, så er nyhetsverdien brukt opp. Dette er en teknisk endring, så alle som har interesse vet det allerede, men forståelsen av hva som er endret i praksis tar tid å bre seg. Det har aldri vært et problem for verdien av Ethereum om den har vært grønn eller ikke, tror feilen folk har tenkt er at en grønn Ethereum skal føre til høyere pris. Fører nok mest til mindre interesse da mining-incentivet blir borte, så “industrien” rundt coinen faller sammen, og samtidig alle deres bidrag til word of mouth og generell markedsføring. Anyways, så lenge de underliggende mekanismene opprettholdes i den nye protokollen vil coinen følge markedet så og si. Får vente til neste hype i Bitcoin, så kommer nok Ethereum også til å spike opp.

1 Like

Hvis noen hadde gått inn i nano tråden og skrevet at de ikke har peiling på biotec, men fraråder alle å kjøpe nano (insert hvilket som helst selskap) fordi man er en god trader.

Så hadde innlegget hans blitt flagget på 2 sekunder.

Hvorfor skal vi godta slikt tull i denne tråden?

Ja han burde ta seg en runde i skammekroken. Tenk om noen fulgte rådet han i går.

2 Likes

Står vel der at han fraråder å kjøpe Ethereum for 1469 dollar da. Siden “rundt merge” er like mye i dag som det var i forigårs.

Bro du må ta deg en stor chill pill. Jeg bryr meg fint lite om det fundamentale, kun om det tekniske. Uansett, mergen er over og jeg refererte spesifikt til akkurat når mergen skjedde +/- 1 dag

2 Likes

Herregud skjerp deg

Altså like mye i dag som i forigårs. Akkurat som jeg skriver.

Ok ja. Ikke kjøp da

1 Like

Godt da legger jeg denne død. Alle som kan lese og forstå norsk språk godt skjønner forskjellen. Og de er de eneste som betyr noe. Vi er 24 timer fra merge. 1 +/- dag er nå. Kursen er nå 1461 og du anbefaler å ikke kjøpe. :+1:

Helt seriøst, du må faktisk gi deg. Du kan gjøre hva du vil. Det eneste jeg sa var at det kom til å være en sell the news event. Kunne vært i går eller i dag. Det skjedde i går, ferdig med det, det er over. Nå sier jeg bare whatever så jeg slipper å kverulere med deg

Ok whatever :joy: hadde det vært det eneste du sa så hadde vi ikke hatt denne diskusjonen.

Du presiserte jo kursen selv. Regner med di gjorde det slik man kunne gå tilbake senere.
Men dette blir jo på barnehagenivå og vell så det :blush:

1 Like

Men nå har han nettopp bekreftet at det ikke var den kursen han frarådet kjøp på. Men “rundt merge” og “1 dag pluss minus” fra Merge.

Har ikke sett noen kjøpsanbefaling nå heller. Har du?

Rett etter The Merge så gikk kursen opp, så det er fasit hvis vi snakker det helt korte bildet. At den falt senere var mer på grunn av at de brede markedene falt, aksjer inkludert.

Ahh så da teller det jo ikke nei. Btc falt 1% ja.

1 Like

Alle er vel enige i at mergen ikke førte til en opptur med en gang? Og at det ville vært best å handle nå enn dyrere før merger? Men om man forutså det burde man bare gjort handlene selv og la det være det. Andre ting kunne skjedd, og da hadde man hatt feil. Hadde Elon f.eks. bestemt seg for å pumpe ETH hadde den kanskje gått opp, you never know. Er ingen som har god oversikt over hva som påvirker prisen i Ethereum på en dags varsel, om du har det er du dum om du ikke er milliardær for lenge siden. :stuck_out_tongue: Anyways jeg syntes dette var en nedtur i forhold til hypen i forkant. Så gjenstår det å se om Morti sitt case for jevn stigning til 2000 over tid blir sant eller ikke. Ganske spesifikk prediksjon akkurat det med “jevn stigning”, så vi får sjå. Tenker Morti dog tenker litt mer pragmatisk og at 2000 en gang i framtiden er å godkjenne, selv med en ruglete vei dit.

2 Likes

Er jo en helt tullete diskusjon. Skal man komme med kursmål, så må man også si hvor mange sekunder inn i fremtiden man sikter til. Jeg spår at kursen står over 10000 USD om ett år.

5 Likes