Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

THE ETHEREUM MERGE! Everything You Need to Know

Er det tegn til at den store Flippening er på gang? :thinking:

Den går opp som en kule, men ikke ned så mye lengre syns jeg.

2 Likes

Ethereum Merge: Biggest Thing In Crypto Since Bitcoin | Forbes

6 Likes

Får vondt i hodet av å prøve å forstå koden helhetlig, skjønner flere av delene, men hva det gjør i det store bildet er stress :stuck_out_tongue: Måtte nok hatt litt kursing eller mer enn 5 min på å se igjennom dette hehe. Synes synd på nyansatte fra NTNU som skal kaste seg i vei med å forstå dette, med mindre de har hyperinteresse da :stuck_out_tongue_winking_eye:

Likte dog .mint-kodebiten, jeg beholder gjerne den til protokollen er oppe og går. Høres fin ut å kunne kjøre :stuck_out_tongue:

1 Like
1 Like

Jeg kan absolutt ingenting om Ethereum og og teknologien, men har ganske god oversikt på charting og trading, og jeg vil anbefale å være forsiktig med å kjøpe ETH rundt mergen, da sannsynligheten er stor for at det blir en “sell the news event”

Edit: CPI tall i morgen legger nok mer stemningen for pris fremover. Om CPI er synkende så blir nok alle risk-on markeder bullish, og ETH følger etter.

Hvordan er track recorden? Jeg husker denne samtalen vår da. Legger ved fasit med kursuvikling siden 8. juli da vi hadde den diskusjonen :wink: Den gikk rett til 25200 gitt.

Hva snakker du om? Den rejected jo fra 22k området. Vi kom riktignok til 25.2k en mnd senere etter å ha utviklet masse PA.

Jeg skjønner meg virkelig ikke på deg eller hvordan du tenker, men som du ser i chartet mitt gikk kursen og holdt seg oppe helt til den traff 25200. Før den da stupte ned.

Du ville jo ikke kjøpe 8. Juli. Jeg mente du ville kunne gjøre en god trade på 23% ca. Og det ble resultatet.

Fordi det er ingen tradere i verden med sunn fornuft som kjøper når prisen er nådd motstand. Da shorter man eller venter på breakout. Jeg shortet der, ned til 18.9k. Her er tradene jeg tok… Jeg skjønner ikke hvorfor du vil kverulere i alle trådene her :man_shrugging:

1 Like

Du sier nå at du ikke ville kjøpt Ethereum nå. Kursen er 1723.53 akkurat nå på Kraken.

Derfor! Men la oss vente og se en gang til da.

Før vi konkluderer.

Brae CPI tall i morgen = alle markedene pumper hardt, inkludert ETH. Men når neste selloff begynner så kommer ETH til å selges ned mer enn BTC og andre alts. Så om vi får brae tall i morgen (som jeg tror. Og tenker BTC til 25-30k er på bordet) så ville jeg bare tatt profitt på ETH og ikke tenke at den skal til månen. Om BTC pumper til 30k er det nok en fin profitt på ETH da, men tanken er at mergen er priset inn for lengst. Om dårlige tall i morgen så er alt mørkerødt så da har det lite betydning.

Så for å konkludere. CPI tallene er viktigere enn mergen, rent prismessig, og ville ikke kjøpt ETH ene og alene basert på mergen. Gir det mening? Jeg skjønner at det er viktig for deg å holde score, men jeg er ikke synsk heller

Nei, men tenkt på dette? Virker litt viktig det og.

1 Like

Miners tjener av det som blir gitt av transaction fees og det er dette som gir salgspress? Etter mergen er det ingen endring i disse feesene og validatorene vil få denne. Vil ikke dette opprettholde salgspresset?

Kanskje mindre utstyr og strøm som skal til for å ha en validator enn å mine?

2 Likes

En halv dags trading volum :man_shrugging:

Ganske komisk egentlig at det skal over til POS og beholde de høye feesene. Det er vel et tegn på at de ikke ønsker/takler veldig stor pågang :sweat_smile:

3 Likes

Enig! Greit gunstig å ha validator "the staking yield for ETH is 4.2% and would rise to over 6%, with validators also getting transaction fees.

Vivek added that"

Egentlig ganske enkelt å trade «the Merge»:

Kjøp bitcoin

3 Likes

Ethereum ser jeg på som et tech-selskap. Ingenting cypherpunk over det, ikke desentralisert på samme måte som bitcoin. Basically fiat-systemet i andre klær. Dog en fin plattform hvor sikker mye av dem digitale verdenen vil kunne utvikle seg på.

1 Like