Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Massiv topp

1 Like

Hvor er det best å følge kursen på ETH live?
Jeg har kjøpt noe ETHEREUM XBT, vil den følge kursen til ETH sånn noenlunde? Sett bort fra kurssvigninger?

Jeg bruker selv:

4 Likes

Jeg bruker denne

https://cryptowat.ch/kraken/ethusd

3 Likes

Jeg skrev vel 10K før jul og 13800 til påske? :blush: Er ikke lenge til jul nå, men det er enda kortere til 10K for BTC :wink: $9000 idag :heart:

2 Likes

Helt galskap, men det er jo greia med krypto.

3 Likes

Den virka ikke, frøs bare nettet flere ganger. Den @Wildkin linka fungerte.
Mulig nettet tar søndagsfri her i nord. :joy:
Noen som vet om XBT følger kursen til ETH?

ETH/EUR

Ser ikke helt sånn ut?

Vi får se, ETH har tidligere hatt kraftige pullback etter stor stigning.

Er du short eller ser etter inngang?

Jeg solgte på 370, ser litt an.

1 Like

aint no brakes on the eth train, alt ned mot 450 er god pris. bør kjøpe seg inn før det blir for dyrt, jeg sitter long etter inngang på 306.

4 Likes

Er det noen som vet fordeler/ulemper med å handle faktiske Etherum vs en Etherum ETF?

Eft kan geares

Det kan sammenlignes med å handle fysisk gull vs. gull-ETF.

ETF / ETN har du en motpartsrisiko, Dvs en motpart som garanterer samme avkastning som å holde eth, men de kan gå konkurs f.eks. Du kan også bare handle innenfor børsens åpningstider. De tar også gebyr og en større spread.

Dersom du holder ETH selv kan de bli stjålet eller du roter bort passord osv. Om du har de på en handelsplass har du igjen en motpartsrisiko.

Jeg har valgt å handle via Etn nå, men det er mest på grunn av skattemessige forhold for meg. Og det er enkelt å veksle over til aksjer og vice versa

3 Likes

De kan bli stjålet? Så hvis jeg har f.eks 3 millioner kroner i ETH, Bitcoin etc så kan noen stjele de? Meget snodig… skjer ikke med aksjer ettersom jeg har forstått :sweat_smile:

Hvorfor valgte du ETN kontra ETF?

Jeg er ikke interessert i gearing. Er det da andre fordeler/ulemper med ETF? Avgifter med en god ETF (med god likviditet) skal jo uansett ikke være så stor. Fordelen er jo også at man kan handle den hos vanlige aktører som Nordnet, etc.

Har du noen gang opplevd at f.eks Bitcoin har steget 50% og så har ETN/ETF steget markant mindre, dvs mindre enn hva forskjellen i avgifter tilsvarer?