Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Jeg handler ETHEREUM XBT ETNen tidligere har jeg handlet Bitcoin ETNen fra samme selskap. De hadde en periode hvor de ikke stilte kurser (i bitcoin) og det ikke gikk å handle så du er ikke garantert at de alltid kan omsettes.

Hvilke ETFer finnes?

Svenske XBT har ETF’er på en del. De finner du i Nordnet.

Det er ETNer

Det er helt opp til deg om de blir stjålet eller ei. Lar du 3 mill i ETH eller BTC stå på en exchange, er du utsatt for DDoS-angrep og hacking. Flytt coinsa ut til MyEtherWallet, opprett et jævla sterkt passord, print ut paper wallet og lag backup av JSON-fila du får (helst 2-3 stk, legg de på ulike steder). Vil du være så sikker som mulig går du for cold storage (Nano Ledger bl.a.), så er du trygg så lenge du ikke glemmer passordet eller seed-phrasen din :slight_smile:

3 Likes

Takker, skjønte noe av det du forklarte hvertfall :sweat_smile::+1:
Tror jeg foreløpig holder meg til en minipost i ETH XBT. Mulig det blir noe krypto og senere, må se an :+1:

1 Like

Ether xbt hva kan gjøre at denne går konkurs?Er det i hele tatt mulig at den kan gå konkurs?

Antall transaksjoner per dag

19

Kjøp Ethereum, selg Bitcoin

5 Likes

Egentlig ikke så enkelt. Det betyr i stor grad at folk kjøper Bitcoin for å hodle, mens Ethereum er blitt foretrukket for (spesielt for) handel av andre kryptoer. Value-storage er foreløpig det viktigste for Bitcoin. Ethereum er klart mest brukbart, også langt kortere ventetid på overførsler. Men det vil ikke si at Ethereum er bedre enn Bitcoin på kort eller mellomlang sikt…

1 Like

Veldig mange nye som kommer inn som kun skal ha bitcoin og driter i alt annent. Det er det de har hørt om. Bitcoin kan stige bra neste året pga det. Selv om jeg har mest troa på ether på lang sikt.

2 Likes
5 Likes
1 Like

Jeg sa vel 10K, men den er jo long gone, så 13.8 er vel ikke umulig :wink:

1 Like

12k i korea nå :joy:

Edit: feil tråd, btw.

Har satsa noen tusen på ETH, senest i dag med ca 3000 til. Riktignok på ETH XBT, men håper jeg får lov å skrive her likevel? :sweat_smile::+1:

5 Likes

Jeg kjøper også

3 Likes

Jeg har bare 250 sånne XBT nå, men tenker å laste en del mer når sjansen byr seg, helst før jul. Må selge noe Nano først, og da må den gå opp en del :+1:.

Skikkelig moment nå.
Hadde jeg ikke kjøpt tilbake ETH for hele kryptopotten min etter at den brøyt opp fra €300 hadde jeg økt mere nå. Som før sommeren går jo ETH mye når den først setter fart, og nå ser det ut til at det er mange som vil hoppe på toget før det går.

1 Like

Du får kjøpt ETH XBT på aksje og fondskonto hos Nordnet, du må bare svare på at du forstår handel og risiko med den type papirer.
Jeg gjorde det. Dvs svarte ja, selv om jeg ikke var helt sikker :joy:

5 Likes

Fint om den bryter 475

1 Like

Over 482 nå da? Dollar.