Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Solgte ETH XBT på mandag, tirsdag fyker den opp fra 39 ish til 55 ish :joy::joy:

2 Likes

Gjorde motsatt, solgte meg ut av BTC XBT og inn i ETH :slight_smile: Opp 40% snart

2 Likes

Skal den over 70 i dag?

Topp på 715 dollar på GDAX i natt. Nå er det ikke lenge før 700 brytes igjen. Så ja, den skal sikkert over 70 i dag.

Eth har en tendens til å korrigere kraftig etter slike stigninger, og har en “sunnere” stigning generelt enn mange andre coins synes jeg. Jeg er all inn i Eth nå, så håper likevel den fortsetter.

Denne stigningen minner om da den steg fra $42 til godt over $200. Den gikk opp 5x. Mønsteret ligner veldig, så det er ikke helt utenkelig at $1000-1500 nås før en korreksjon kommer. Stor psykologisk barriere akkurat der. Jeg selger 20% av beholdningen min der, for å ta tilbake den opprinnelige investeringen min i aksjemarkedet og kryptomarkedet kombinert.

Skjønte ikke hva folk snakket om når de snakket om 700 $. Kraken var aldri i nærheten.
Like greit å overføre til gdax og ta gevinst i fiat der da?

Kraken fungerer jo ikke, så det er da ikke rart prisen lagger etter!

Dessuten: du må gjerne prøve deg på arbitrage-trading og tjene litt ekstra på prisforskjellen, men det tar tid å overføre mellom exchanges, så med mindre du har en bot som kan gjøre dette for deg er det ikke noe å anbefale.

1 Like

Tenkte ikke på arbitrage. Har de på en egen wallet nå så tenkte like greit å sende til gdax i stedet for kraken om jeg skal ta fiat gevinst.

Ser mer ut som gdax ligger foran enn at kraken ligger etter faktisk.

En annen faktor som kan påvirke prisforskjellene: Tether. Skikkelig sketchy greier.

Får ikke legge inn kjøpsordre på nordnet (ethereum xbt), har de stengt handelen eller er det bare siden det er helg?

1 Like

Kun handel der når børsen er åpen. Heldigvis :sweat_smile::+1:

2 Likes

Ethereum Price Achieves All-Time High at $752, Up 20% in 24 Hours

https://www.ccn.com/ethereum-price-achieves-time-high-752-20-24-hours/

1 Like

1000 innen julaften! HODL!

Hva er grunne til det store avviket på kursen på Eth/usd hos to forskjellige plattformer

Hos Cex.io ligger den på 920 og på Coingecko ligger den på 841, på cryptocompare på 828 Usd, hvorfor?

Tilbud og etterspørsel. Plattformene er ikke koblet opp mot hverandre og derav avvik i pris. På Coinmarketcap.com oppgis gjennomsnittsprisen på alle plattformene, eller du kan se hva kursen er på de enkelte under “markets”.

Ahhh, lærer noe stadig vekk, trodde plattformene var mer synkrone på kurs. Brukt coinmarketcap, men ikke dykket videre ned før. Nyttig, takk!

Men merker at xbt nok er greiere for meg, blir veldig mye sjekking av kurs når man er inne i coins direkte.
Kjøpte litt ripple i går kveld. La inn en høy salgsordre to timer senere og den var solgt ila natta.

Kan fort bli avhengig og ensporet av dette ser jeg…

1 Like

Noen som har en TA på Etherum? @Defender

Kanskje noe over kjøpt med holder seg fint over MA10.

1 Like