Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Den var den jeg så også. Men håper såklart den går “parabolic”. :rofl:

Dette minner veldig om når bitcoin gikk opp til skyene og denne gangen vil det gå betydelig raskere.

Veldig gøy å se TA-bettet stemmer så langt! Bikker snart $1300!

1 Like

Tok noen lodd jeg og da du sa dt…Nordenet du bruker ?

1 Like

Må ikke høre på meg @novalusus :smile: - er ETH XBT på Nordnet ja. Du kan følge kursen på den på XBT tracker.

2 Likes

@novalusus in the money baby :slight_smile:

38

1 Like

Flyttet 5k for hvert av barna fra aksjer til denne for to dager siden, krysse fingrene.
Sparer du for barna @Nocturne ?

Ja, har aksjefond til ungene. Har vurdert å innvestere for kidsa i krypto, men foreløpig holder jeg meg til aksjefond der altså. Krypto er for volatilt. Om noen år så blir det kanskje litt mer forutsigbart, akkurat nå er risikoen for høy om man skal se på dette som langsiktig sparing til ungene mener jeg.

Men med det sagt så drypper det nok større beløp inn på deres fondskonto om kryptoferden fortsetter :slight_smile:

2 Likes

Noen grunn for at eth har steget endel siste døgn mens alt annet i toppen har falt?

Gikk ut nå. Blir litt for volatilt og er fornøyd med 3.5k i fortjeneste :slight_smile:

1 Like

hehe samma her…

Helt off-topic: Har lett etter aksjefond som egner seg til sønnen min, men klarer ikke helt bestemme meg for hvor sparepengene hans skal plasseres. Noen gode tips til fond med lang horisont og moderat risiko (da mener jeg moderat etter TI-standard, ikke etter DNB sine “risikoratinger”)?

Jeg rører meg ikke av flekken :grin:

2 Likes

Men du eier tilgjengjeld ekte vare med lavt snitt antar jeg? :wink:

@Jensen - svarer i fondstråden :slight_smile:

Ja det gjør jeg

Nei svarten, jeg solgte eth på 1100, kjøpte bitcoin på 16000 hehe…

Jaja det var ikke mye pæng.

Har solgt LTC nå, sitter på ETH igjen og BTC.

Tenkte at dobbel topp ville gi en større dipp i ETH, men virker ikke slik.

Mange snakker om “the flippening”, at ETH skal ta over BTC i mcap.
Tror ikke det skjer enda, men forundret meg ikke om det skjer ila. året.

4 Likes

Faktisk forventer jeg at det skjer fortere enn man tror! Flippering skjer når investorer fx i Bitcoin ser potensialet på Ether for mangedobling, så selger de og hopper på Ether.
Det blir en snøballeffekt og prisfall på bitcoin og bosted Ethereum!

2 Likes

Holder fast på at det er alle alt coinene som kommer til å dø og både BTC og ETH skal opp opp opp.

Snakker 25-30.000 for BTC og 3.000 + for ETH :slight_smile:
(fingen i luften*)

Andre alt coins jeg tror kan gjøre det bra;
Monero
ETC
LTC og BTCcash

Hvis dette fortsetter at ETH er eneste i som er i pluss i et minusmarket, tror jeg fort det kan bringe litt kortsiktig lykke, med pålydende snøball effekt.