Sjekk Vechain + + (Appc, LRC, POWR, CMT). Verdien begrenses av bruksområder, og alle disse har enorme bruksområder!
Det er mange sterke blockchain-teknologier som kommer til å overleve. Det er galskap å tro at det er kun BTC og ETH som overlever!
Dere må lære dere å sitte på henda guttær
Vet du hva, hehe, det har du helt rett i! Men i crypto-gamet så har du sittet på henda ekvivalent til ett år i aksjer, når du er inaktiv i 24 timer!
Noen tanker om hvor langt ned vi skal om den snur her? Ser ut som om vi former en høyre skulder nå. Vurderer en utgang kun for å kjøpe litt mer. Innspill?
Jeg ville ikke tenkt for mye på det tekniske her. Alt var ned i natt pga. korea skal “banne” krypto-trading, noe som ikke vil skje.
Kan vedde på at ethereum er verdt minst 3 ganger så mye om 1 år.
Jeg gikk inn nå - hadde som mål å kjøpe mer under 1000€ - og da måtte jeg bare gjennomføre!
Noen som vet hvordan man får EtherZero når hard forken kommer den 19 januar?
Ble ikke den forken avblåst da?
Det stemmer, men nå blir det fork alikevel. 19.jan
Ha ETH i en wallet du har private key til 19. januar. Den keyen bruker du også på EtherZero-walleten for å få tilgang til det.
Personlig er jeg veldig lite fan av disse hard forkene. De splitter bare de forskjellige miljø, men tror det er mye vanskeligere å gjennomføre en vellykket splitt på ethereum enn for Bitcoin. Hovedsaklig på grunn av det store dev miljøet i ethereum, det kan ikke bare kopieres.
Noen som tørr tippe kurs 31.12?
Haha, jeg tørr ikke. For et år siden så var den rundt 10 dollar
Ja har fulgt med på den siden den var på 280$ helt vill utvikling. 13000% siden kursen du nevnte
Var med på hele turen opp i vår, var også med fra 400 og ned igjen til 150. Så spørsmålet er vel egentlig hvor høyt vi skal før vi ser en massiv korreksjon, men har gitt litt opp å spå markedet. Eneste man kan gjøre er å lese seg opp så godt man kan, og i tillegg ha en risikoprofil som passer en selv.
Funker kanskje ikke så bra hvis man har Eth på Coinbase?
Da er det coinbase som sitter på de private nøklene, så da er det dem som får kreditert de nye coinsa, så da er det opp til børsene om de gir dem videre. Liten tro på coinbase gir ETZ til sine kunder, da må de nok legge til ETZ som tradingpar, noe jeg ikke har noe tro på.
Noen som kan forklare hvordan fork fungere ? Er det noe man må gjøre i praksis? Jeg har mine eth i vault hos Coinbase
Det er to forskjellige forks, det som blir kalt for soft forks og hard forks.
En soft fork er en oppdatering/endring i protokollen, men ikke så stor at man fortsatt kan interaktere mellom dem som har oppdatert og dem ikke har. Tenk på det som word 7,0 som blir oppdatert til 7,1. Man kan fortsatt åpne 7,0 filer selv om man har oppdatert 7,1, og man kan åpne filer laget i format 7,1 hvis man har 7,0 versjonen selv.
Hard forks derimot er en oppdatering/endring som gjør at dem som ikke har oppdatert og dem som har oppdatert ikke kan interaktere med hverandre. Som at man har en ny versjon av Word som ikke kan åpne tidligere versjoner.
Hard forks i seg selv trenger ikke å føre til en splitt, som resulterer i to coins. Ved noen oppdateringer så kreves det endringer som defineres som hard forks, eksempelvis under Metropolis på Ethereumnettverket nå i høst. Dette var en hard fork, men alle oppdaterte og det gamle nettverket døde bare ut, men hvis det hadde vært nok folk som mente at metropolisoppdateringen var feil vei å gå så ville man plutselig bli sittende igjen med to kjeder, en for ETH med implementert metropolis og en ETH uten implementert metropolis. I prasis så var det ingen som ønsket dette, i alle fall ikke i stor nok grad til at ethereumnettverket som ikke implementerte metropolis ble minet, og dermed sluttet det å bli laget blokker i denne kjeden. Litt som at togspor hvor det splittes, men den ene delen tar slutt like etter.
I de tilfellene det faktisk blir en splitt så har begge de nye kjedene den samme historikken, men fra endringen skjer så er transaksjoner som blir gjort bare gjeldene på den kjeden som den blir gjort på.
I praksis vil man ved en splitt ha tilgang til både coins på den nye og den gamle kjeder, fordi begge benytter de samme blokkene frem mot splitten. Det gjør at hvis jeg har 1 ETH i min private wallet ved hard forken som skal finne sted 19. jan, så vil denne adressen også være eier av 1 ETZ på den nye kjeder etherzero. Hvis man har 1 ETH på en børs, så er det ikke du personlig som sitter med wallet/private key, og det er da opp til børsen om de ønsker å kreditere deg den nye coinen.
Hvis man har ether på egen wallet så har man i ettertid muligheten til å claime ETZ, hvis den software man bruker ikke støtter ETZ på det gitte tidspunktet.