Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Sitter bare med eth på Coinbase men å trade der koster sykt mye i fee. Kan man trade disse på en plass hvor de ikke tar sykt mye i gebyr?

Kucoin/Binance

Du kan jo flytte dem til Gdax (gratis) og det er vel 0.1% fees på limit orders?

Så man kan trade eth på GDAX? Trodde Coinbase og gdax var nesten det samme iom at man bruker samme brukernavn og passord for entry

Stemmer det. GDAX er tradingplattformen til Coinbase :slight_smile:

1 Like

Noen som vet hvor jeg kan kjøpe ETH i USD? Betaler jo nesten 200 kr mer pr. ETH i Euro!

Du kan vel gjøre det de fleste steder, men du kan ikke bruke SEPA med dollar.

Hvordan får jeg tak i dollar da?

Altså, kan du vise meg en exchange hvor jeg kan veksle euro mot dollar og så handle i dollar mot ETH ? :slight_smile:

Kraken, men den siden suger for tida.

1 Like

Kraken har stort sett blitt fikset, var bare ca. 5$ forskjell i kurs der.

OK, men har du sjekket spreaden på Gdax? Er ganske stor til tider. Sample mellom 150-200 kr.
Likviditeten føler jeg også er lavere på EUR paret enn USD. + EUR er sterk mot krona mens USD er svak. 1 euro = 9.60, mens $1 = 7.84. Tror dollaren skal lavere. Det eneste jeg trøster meg med nå er at ETH faller under $1000 igjen så jeg kan hamstre noen flere ETHs til ICOs.

Hva tenker dere?

Valuta utviklingen ellers har jo lite å si hvis du uansett skal kjøpe ethereum med en gang, ser europrisene konsekvent ligger litt høyere. Mulig kryptobørsene ikke helt har holdt følge med kursen ellers. Du får bare regne på avgifter i forhold til hva du skal ha, og se hva som lønner seg.

1 Like

Goldman Sachs mener at Ether kan være en enda større boble enn Bitcoin. Egentlig ikke noe nytt i denne artikkelen, har fått med både sitater fra Tulipankrakket, siste års oppgang og litt boblefrykt.

1 Like

Når mange nok mener det er en boble, så kan det vel pr definisjon ikke være en boble lenger? :smiley:

https://www.coindesk.com/dont-hodl-buidl-blockchain-tech-will-add-value-2018/

1 Like

Kan nok være ening at etherum kan være en boble med tanke på Neo og andre med med bedre Tek .ETherum blir sprøytet med kapital fra Coinbase

Ikke enig. Fortsatt er de aller fleste ICOer ethereumbaserte. Tror du ikke at så lenge man må kjøpe Ether for å delta i ICOer så vil Ether ha stor etterspørsel? Foreløpig er det få som er under NEO (det kommer mange flere, men det samme gjelder for Ethereum).

Personlig mener jeg usikkerheten i markedet og nedgangen den siste tiden stort sett er mediaskapt og renspikka FUD.

Det er ekstremt mye å gå på for total markedsverdi for krypto. De som sier noe annet vet ikke hva de snakker om. Men så lenge massemedia fortsatt har den største posisjonen og er det folk flest lytter mest til kan de bidra til å spre feilinformasjon og FUD. Kjipt men sant. :confused:

2 Likes

For noe sprøyt!

Det er ganske lett å lese seg til hva som blir sagt mellom linjene:

"Goldman Sachs har også sett på en rekke andre digitale valutaer som har steget voldsomt i verdi den siste tiden. Ripple er nå den tredje største kryptovalutaen, og gikk fra å koste 0,006 dollar mynten til 2,22 dollar i løpet av 2017.

Goldman Sachs ser imidlertid ether, ofte kalt ethereum, som den potensielt største boblen. Prisen på en ether steg i fjor fra rundt 8,06 dollar til 741 dollar. Det er en økning på 9000 prosent. Til sammenligning steg bitcoin med rundt 1350 prosent i samme periode."

Ripple er den tredje største valutaen. Men det er Ethereum som er boblen. (Les: Ripple er ikke så farlig - men det er jo egentlig helt omvendt).

3 Likes

Dette er den beste Videon av en Crypto You Tuber jeg noensinne har sett. Epic
+++++ Mange gode råd for Newbies i cryptovaluta. Absolut verdt å se !!!

1 Like

Ripple steg mange tusen prosent på svært kort tid, og se hva som skjedde til slutt. Flere av mine bekjente hadde kjøpt ripple fordi “den kommer til å gå til 10 000 dollar!” Jeg advarte dem, og bare en av dem tok det til etterretning og kom seg ut på $2,8 med 1000% gevinst. Stakkars de som kjøpte på topp! Goldman Sachs kan heller ikke ha tatt antall coins i omløp - Ripple har 99 mrd mynter (hvorav 60 mrd eies av Ripple Labs - disse er IKKE i omløp) mens Ethereum bare har 97 millioner.