Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

“There is simply no way that we baked $500 billion worth of additional consumer value last year that we didn’t have in 2016 – and all we had in 2016 was PoCs and a few promising ideas.”

Jo there ARE simply lots of ways we baked 500 million worth of additional consumer-value.

Kun sparte kostnader i samfunnets generelle effektivitetsøkning med blockchain overstiger verdien på $500 mrd. Vi har ikke engang sett begynnelsen på verdiskapningen med Blockchain og disse nye teknologiene. Jeg klarer ikke annet enn å sammenligne med sosiale medier og andre internettbaserte bedrifter (inkludert amazon - for det kommer garantert noen blockchainbaserte utfordrere, de finnes nok allerede). Mange av disse har veldig høy markedsverdi, basert på omsetning. Men hvorfor skulle ikke de nye bedriftene som bygger systemene sine på blockchain kunne få en samlet cashflow som my mer enn rettferdiggjør verdiestimater på 500 mrd?

Goldman Sucks må være de største røverne i hele bransjen. I desember kalte de Ethereum en av 8 megatrender som vil endre verden. Jeg har sluttet helt å lytte til hva de har å si etter at de konsekvent har lowballet oljeprisenanslagene sine gjennom hele 2016 og 2017. Tviler ikke et sekund på at de har posisjonert seg for å tjene penger på meningene sine i krypto.

1 Like

NEO har ikke bedre tek enn Ethereum. NEO er en vits som ingen bør putte penger inn i.

2 Likes
2 Likes

ETHXBT ble lanser i september, så det hadde ikke gått :wink:

3 Likes

Noen TA folk som kan si noe om hvor eth er på vei?

Tenkte å kjøpe på litt ved ca 10% nedgang.

Syns det er litt vanskelig å si, det er en fallende trend, ganske likhet med BTC, men du har stigende bunner hvis du ser litt større på det. Lukter kanskje forsøk på brudd opp om du får volum i bevegelsen mot der linjene krysser. Eller brudd ned. Noe vil skje når kursen kommer dit :wink:

image

1 Like
4 Likes

Why Ethereum may be a better investment than Bitcoin

https://www.dailydot.com/debug/what-is-ethereum

1 Like

A live implementation, therefore, might hopefully be ready by summer.

Jaja må vente til sommeren da før det blir mulig å få kjøpt skjermkort. =)

Artig kommentar til Disk IO problemet det er for mange kryptonoder.

Synes ETH ser bra ut rent teknisk. Holder seg godt ifht. BTC. EUR 940 ser ut som OK støtte.

2 Likes

Da ser det ut til at Ethereum avslutter den årlige januardumpen med å over doble seg mot Bitcoin, og har nå en markedsdominans på ~21%, mot bitcoins nesten rekordlave ~33%. Mot FIAT er vi opp ~40% denne måneden, og chartet mitt spår ny ATH senest i slutten av Februar, med mindre noe skulle fortstyrre det langsiktige bildet. Januar-dump er en klassiker, da kineserne følger egen kalender, og nyttårsaften er sånn ca. en måned etter vår egen. I år har vi i tillegg måttet stå igjennom mye negativ presse, en del av propaganda-karakter, men også en del fornuftig. Med dette tatt i betraktning, har Ethereum klart seg overraskende bra. Legger ved en liten mimringskollasj fra tidligere januardumps, og gratulerer hodlers med vell overstått. Lykke til videre inn i året. Jeg har troa. :slight_smile:

10 Likes
1 Like
3 Likes

Teknisk synes jeg også ETH har et mye mer attraktivt chart enn BTC. Jeg har akkumulert på denne dippen og snitter nå på ca. 890 EUR. Mesteparten av dette blir nok blåst inn i ICOs - selv om tiden nok vil vise det lureste hadde vært å bare sitte rolig med ETH :slight_smile:

Hva tenker dere om NEO vs. ETH?

1 Like

Plass til Begge… Men tenker at Neo har mer % å gå på.

Enig :wink: Tenkte egentlig mer på hvilken teknologi er best?