Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

BTC = RØD
ETH = BLÅ

@Rockstock / @Irathi @WallStreet

4 Likes

Jeg tenker at ETH kommer til å outperforme bitcoin helt frem til sommeren, det har den syklisk pleid å gjøre.

Om den blir større enn btc i mcap er jeg usikker på, men den vil klare seg bedre.

Hvor mange sykluser baserer du dette på? :joy:

1 Like

månedlig syklus… spør fruen

2 Likes

ETH/BTC, første 6 mnd av året stiger det, neste 6 mnd synker det, så ganske nøyaktig 6 mnd senere stiger det.

2 Likes

Litt liten sample size, Ethereum er fortsatt litt for ungt til at jeg vil stole på at så store sykluser gjentar seg.

1 Like

Spennende tider fremover :blush: Jeg er likt vektet i begge ca, litt mer i BTC, så får tiden vise. Jeg er fornøyd nærmest uansett, men håper SELVFØLGELIG at begge stiger. #toothemoon

Helt greit.

Det er andre fundamentale forhold jeg tror vi lede til at ETH outperformer BTC.

POS, Casper, Sharding, Vitalik >Lighningnetwork, Segwit, Andreas

3 Likes

Hvis det var slik at etherum “outperforms” alle andre kryptovalutaer og spesielt bitcoin, hvorfor står den bare stille mens de andre synker. Hvis det var slik at etherum vinner slaget om krypto så burde den vel skutt i taket nå? Får da følelsen av at denne nedgangen i bitcoin kan smitte over på etherum etterhvert. Så jeg er fortsatt ute etter doblingen her før jul.

Det er jo nettopp det at nedgangen ikke har smittet over? De har bevart formuen sin de som har vært i ETH, nå kan de bytte mot andre alts som har blitt super rimelige.
Om Etherum kommer til å moone når bearmarket er over eller ikke det vet jeg ikke. Men det skal en ikke se vekk i fra. Uansett vil det meste moone på den tid :laughing:
Ethereum presterte helt elendig etter det massive bullrun den hadde Q1-Q2 i fjord. Da knuste bitcoin den. Så var egentlig ikke noe rart den fikk seg noen Xer den også når alt annet i markedet moonet.
Ser du på Coinmarketcap.com ser du at alle andre coins har blitt fullstendig knust omtrent og er langt under halvparten av ATH. Ethereum er blant de eneste som ikke er så gale, faktisk kun fra 1426-1060 nå. En liten nedgang sammenlignet med de fleste altcoins.

3 Likes

Ja jeg er enig i at den går bedre og det er positivt for eth. Men hvis markedet trodde den kom til å vinne slaget så hadde jo kursen der eksplodert mens de andre krakket (som de jo gjør). Så det forteller meg at nedgangen i de andre kan smitte over på eth.

Historisk så bare skjer det ikke at noe mooner så jævlig mens BTC er slik som i dag, når den korrigerer går det fint at andre ting mooner. Men nå ligger den nede å blir sparket av MSM så det er litt ille foreløpig.
Regner ikke med at dette vil fortsette så veldig mye lenger, så det snur forhåpentligvis. Men selvsagt kan eth gå mye mer ned om dette viser seg å være et kræsj av mer langvarig art. Foreløpig er det bare en kræsjete korreksjon :joy::sweat_smile:

Tror du det er så “enkelt”, altså? “Vinne slaget” om hva? Det er vel ingen som tror det om tid og stunder eksisterer kun én digital valuta eller plattform? (som ethereum egentlig er) De har jo helt forskjellige egenskaper og formål, og konkurerer vel i så måte ikke med hverandre.
Videre kanskje ETH er mere “nøkternt” priset pt. enn de andre, som kanskje har vært et lite luftslott? Ikke vet jeg, bare deler noen tanker.

Nei du har rett. Det var veldig enkelt sagt. Jeg tror absolutt at det vil være flere valutaer, og vet at det også foregår en kamp på flere arenaer, ikke bare som valuta osv. Men, det vil nok bare være noen få som får store markedsandeler og vinner til slutt. Det skjer jo både videreutvikling i forskjellig tempo også kommer det nye. Tenker at det slett ikke er sikkert at noen av dagens kryptovalutaer eksisterer om 10 år. Kanskje kommer det noe i 2020 som tar hele kaka, eller kanskje blir kaka delt opp i mindre kaker, men det er jo en konkurranse som foregår mellom de kryptovalutaene som eksisterer i dag. De sloss alle om pengene dine. Og løser forskjellige problemer og dekker forskjellige behov. Men de er jo alle valuta.

1 Like

Ikke engang selverklært ekspert på TA, men skulle vel tro (og håpe) på en bunn nå?

1 Like

Litt tvilsomt, jeg hadde kjøpsordre inne på 620 og ned mot 500 i går kveld, men fjernet disse nå når den er i fritt fall. Synes ikke chartet her er så overbevisende og du har en potensiell HS i total mcap chartet også…

image

2 Likes

Viktig støttenivå nå… ETH / EUR.

image

Spørst om jeg må vurdere flytte over BTC til eth når de ankommer coinbase. Evt 50/50.
Endelig fallt den også, vanskelig å si om det er veldig dårlige nyheter eller om den bare kommer til å bounce voldsomt.

Gikk gjennom 650 euro på Gdax nå. Noen nye nivåer å se på.

image