Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

*lykkelig over å ha hoppet av i svingen på 1054(USD) i går kveld mens jeg så tv

2 Likes

Når ETH går over til POS så vil det bli mye mer tilgjengelig.

1 Like

Ja så når de går vekk fra POW vil forferdelige mengder med grafikkort bli overflødige.
En kan spekulere i om de vil bli brukt til Monero og om det kan føre til prisøkning der =)

1 Like

Hvor handler du i dollar @Irathi? Stuck med euro på Gdax.

Du jeg skammer meg litt, men det er coinbase…

Fordi passet mitt er expired og jeg får ikke registrert meg på gdax uten…

Og teknisk er det euro, men jeg viser prisen i USD for jeg er så vant til å se på den i USD

Kan du ikke bruke førerkortet? Mener jeg brukte førerkortet, men kan ha vært på Bitfinex. Anyway, elsker no fees på limitorders på Gdax. Og market orders koster bare 1-1.5 euro så synes det er helt greie priser. Så kan du sammenligne med hva Coinbase ligger på?

Jeg betalte rundt 67 euro for mitt første kjøp hos coinbase og den samme prisenfor mitt første salg. Totalt Ca 140 euro eller 1400kr for min første trade. Ca samme for min andre trade :sweat_smile: Alle handler siden, har vært gratis på gdax :+1:

1 Like

Der tok vi kanskje ut motstanden på 975$, begynner å se bullish ut.

Gikk inn igjen på 800 Euro. Vært maks uheldig med de fire siste inn og utgangene. Nå skal jeg bare hodle - trenger uansett ETH til ICOs så likegreit å hodle den inn i neste uke. Lagt inn kjøp med resten av cash på 550 euro - i tilfelle flash crash eller liknende :smile:

Var mildt sagt uheldig i går, og tenkte å spare meg for litt av nedgangen. Aldri truffet en bunn så godt før, og har løpt etter de siste 24 timene. Gøy når kursen går opp 150EUR 5 min etter du selger deg ut… Hodl høres lurt ut… :joy:

1 Like

Ouch, traff du den bunnen? Jeg hadde kjøp inne på 575 der som jeg trakk når den nærmet seg og så spratt den så j… fort opp igjen at jeg ikke hadde sjangs å hive meg på. La inn et kjøp til på 650 nå. Ser bra ut alle de tre store nå egentlig.

Så bort fra skjermen i et par minutter, kom tilbake, og tenkte alt så greit ut helt til jeg dobbeltsjekka det første sifferet. Så virkelig ikke den bunnen komme så brått. Også tenkte jeg som mange andre at bouncen var en dead cat, men neida. Er inne igjen og har tradet tilbake litt av tapet, men noe skal det vel koste å lære også.

1 Like

Kanskje bra du gjorde den feilen nå, i stedet for om et par år hvor investeringen din i Krypto har fått tid til å gi avkastning, og derfor ville gått på et mye større tap i kroner og øre enn du gjorde denne gangen! Tror de fleste som har vært i krypto i en liten stund har solgt på en lokal bunn ved et tidspunkt.

Mvh
Han som har solgt ETH til €40, €175, €145 og €400 og sett den doble seg på kort tid :slight_smile:

1 Like

Nei hvorfor skal jeg drive å selge ved bunner :thinking: :sweat_smile:
Dersom jeg skal selge krypto blir det når jeg “vet” jeg er nær en topp eller jeg vet at Bitcoin er det og dermed kan stå i faresonen for å bli dragd med ned, men dersom Bitcoin bare “topper ut” å sakte korrigerer nedover mens penger flyttes inn i altcoins slik som det skjedde i desember er det ikke lurt selge altcoins da heller.
Mitt tips å det jeg tenker å gjøre fremover, skal ikke ha så mange kjøp å salg da det ikke lønner seg så bra ofte i store bullrun. Men når bitcoin har doblet seg eller mer da vil jeg begynne å ta noe profitt igjen. Ser en på grafene så har bitcoin ofte gått 2-3x, for deretter gå 25-40% tilbake igjen. Men skjeldent den går noe mer enn 3x. Derfor tenker jeg å selge noe når vi når 25 k bitcoin. Dersom alle andre coins har vært med på oppturen kan jeg selge altcoins. Dersom det blir slik at altcoins står stille fra 18k til bitcoin når 25. Så vil jeg vær mer forsiktig med å selge noe særlig.
Hvorfor drev du å solgte eth så mange ganger? Jeg er enig i at det kan være greit å sikre seg f.eks 10x dersom en coin har gått såpass, selv om eth gikk 30x+ i fjord uten særlige korreksjoner da haha… men da syntes jeg uansett man burde selge for å så putte i andre coins som ikke enda har eksplodert. Men om man virkelig har troen på prosjektet er det ikke så lurt gå helt ut, da kan man heller diversifisere ut porteføljen å sette mer på prosjekter med lavere mcap og høyere potensiale for vekst (men høyere risk ofte).
Eth gikk som nevnt helt vanvittig, for å så deretter nærmest “dø” ut en stund. Da kan det selvsagt være greit å selge seg ut å plassere noe i coins som har mer å gå på. Men å selge med tap/bunner når det er solide prosjekter er jeg ikke noe særlig fan av.
Ofte er det slik at når noe har vært kjedelig eller dippet så skjer oppgangen etter man har solgt (når weak hands forsvinner så mooner vi :star_struck:)

Syntes ikke man burde være så super opphengt i å treffe nøyaktig bunnen når det er slike nedganger som nå, nøyaktig fordi man risikerer at den bouncer før man rekker å dermed må man FOMO kjøpe. Evt gå glipp av hele muligheten. Jeg hadde som plan at enten kjøpte jeg på 8300 eller så kjøpte jeg ingenting. Men jeg er allerede veldig eksponert så trenger egentlig ikke å kjøpe mer, men utnytter selvsagt gjerne sånne gode muligheter. Svært bullish for senere i år i hvertfall så det skal være fint.
Beklager jeg gikk langt utenfor deres kommentarer nå, ble veldig generelt.
Veldig fin dipp i ETH nå, holdt ut svært lenge før den datt noe særlig. Kommer seg nok raskt tilbake. Ble veldig imponert over hvor sterk den var, nå som flere og flere bruker den som trading pair vil den nok bli mer solid/høyere pris også.

Hadde tidligere snitt på ~180EUR/ETH, så sånn sett er det vel ikke så ille :wink:

HODL!! :wink:

Mnja… vil jo ha best mulig inngang, hehe. Må inn med mer kapital også. Er så mange kryptoer jeg har lyst på mens de ennå er på tilbud.

Vet ikke helt, Krypto markedet virker veldig slitent. Holder meg ute en stund, venter på at all dumb money har solgt

Da må du vente en stund, for jeg har ikke planer om å selge med det første!

3 Likes

Haha, du kalte deg selv dumb money… åja. Sånn ja. Ja @Irathi da er jeg også dum! Once you go dumb, you’ll never be… smart! Ha! :thinking:

1 Like