Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Zoom ut :joy:

Ja, så det nå. Stanget perfekt i 12-dagers EMA.

Var veldig nære å kjøpe på FOMO, men det ser ut som at vi nå skal sette enda lavere bunn. Vurderer å gå inn med litt ved neste bunn, tror pessimismen er i ferd med å avta litt, og bouncene har vist mer krutt i det siste.

Enig. Jeg er usikker på om den skal så mye lavere enn €450. Ser global mcap er på vei opp også. Mulig vi er nær bunn her foreløpig. Om enn vi får en bounce opp mot €600 så har det vært en meget god trade. Jeg legger inn 1/2 parten på €450 og holder av resten hvis støtten ryker.

Må kjøre en litt bredere SL. - Blir stoppet ut med en gang om man kjører for thight nå.

Folk har callet bunnen mange ganger allerede, jeg tror jeg har funnet den, og den er diagonal. Selvfølgelig en midlertidig sak, og jeg tror nok at neste gang vi treffer bunnen i trendkanalen kan være en god kjøpsmulighet. Dette skjer nok i løpet av ettermiddagen/kvelden.

@choo - synes det ser bra ut :slight_smile:

image

Definitivt, var inne en liten stund, men har fortsatt ikke klart å bli helt overbevist. Synes denne bouncen har gått litt for mye nå, men det langsiktige bildet ser bedre ut.

Har nok blitt hjulpet av at aksjemarkedet bråsnudde.

1 Like

Klarte jeg å fange kniven @Christian ? Kanskje litt tidlig å si? Gikk all inn på 575 :smile:

image

1 Like

Damn… ut på S/L €600… får finne ny inngang.

4% på et par timer med all in er jo ikke verst…!

Gikk inn igjen på 580. Den ser ikke ut til å klare bestemme seg helt men ser positivt ut. Hvis dette er bunnen må bullene vinne og da må vi kjøpe!

Helt klart! Det gjelder dem av oss som har noe å kjøpe for (som dessverre ikke inkluderer meg :slight_smile: )

Huff, jeg som syns jeg var flink og ikke solgte på bunn i åpningen i dag, så gikk jeg ut når den steg ca 10%. Så steg den dobbelt så mye og mer til sikkert.

Da ente vi opp med samme inngang. Har vært inn og ut, men nå er jeg inne med alt jeg har hatt stående på exchange, og tror det kan være greit. Har også litt ekstra på sidelinja hvis jeg skulle få mulighet til å pynte på snittet ved senere anledning, men nøyer meg med det slik det er nå.

Ikke helt enkelt med krypto. Spesielt ikke når den er så volatil. Jeg stolte helt på chartet, la inn en ordre når jeg gikk fra jobb, den var filled når jeg var kommet hjem og så har jeg bare tenkt den får stå. Nå er jeg greit i pluss for dagen med inn / utgangene men skal ri denne videre.

Bra @choo - tror vi skal et stykke opp nå. Ser for meg første reelle motstand rundt euro 688, og videre mot 780 ved brudd her.

1 Like

Om man er etterpåklok kan man si at mye av kursbevegelsen de siste dagene har vært ganske lettlest. Veldig få og konkrete trendkanaler å forholde seg til, der brudd opp har betydd ny stigende trend, mens brudd ned har betydd synkende. Ved å følge dette, i tillegg til å holde øye på støtte/motstander og RSI har man kunnet trade seg til ganske saftige gevinster i det siste. Men igjen, dette er etterpåklokskap, og jeg gikk selv på en smell tidligere, rett og slett fordi man i øyeblikket ikke tør å stole på disse fundamentene, spesielt i dette volatile markedet.

2 Likes

Jeg har egentlig bare forholdt meg til EMA 12 og 26 i GDAX, har lagt salg i underkant av denne og kjøp i overkant av denne når den brøt opp. Det har funket ganske greit i dag. Om det vil funke videre vet jeg ikke, men nå tenker jeg å hodle litt siden jeg tror vi skal opp på kort sikt :slight_smile:

2 Likes

Ikke dumt det, de fungerer ekstra bra som støtte og motstand i krypto, antageligvis fordi de ligger som default i Gdax-chartet, så alle som trader der må forholde seg til de.

1 Like

Ja, det jeg la merke til :slight_smile: Hva tenker du om dags-chart vs. times? 12 dagers har krysset 26 dagers i timeschartet (derfor jeg lot traden stå) men i dagschart ligger kursen under begge og vi har bearkryss.

EMA på både 4 timers og dagschartet blir nok viktig motstand. Så det er en prosess med å snu trenden, gjøre EMA på lengre og lengre timeframes om til støtte fremfor motstand, og sette higher lows og higher highs på lengre og lengre timeframes. Er en god start dette, og kanskje det er en higher 4 timers high som er i ferd med å settes nå.

1 Like