Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Mulig den går videre nå men jeg må ta en pause :slight_smile: Går ut her.

image

2 Likes

Tror faktisk denne korreksjonen er noe av det sunneste som kunne skjedd for Ethereum. Siden desember har ETH/BTC ratioen styrket seg betydelig, og nå som BTC for første gang på lenge ser bullish ut, har ikke ETH hatt problemer med å følge etter på vei opp. Ser det som veldig sannsynlig at ETH finner ATH raskere enn BTC, og at BTC vil ønske å gå lenger, og dra ETH med seg videre opp forbi denne.

Neste motstand 780€?

Ville sagt €750. Pullback til €650-680 og så videre opp?

Solgte på 712.57€ tar en pause der tror jeg

2 Likes

Klare jo ikke være lenge ute så gikk inn på 677€ :joy:

Enig. Inn på 661 her :slight_smile:

Tror jeg skal hodle litt nå. Trenger noe av dette til ICOs neste uke og tror ikke jeg får dem mye lavere da…

1 Like

Flere som har handlet rundt 600/700?

Jeg gikk inn igjen på 585 og flytter bare stop loss høyere og høyere, for å kunne sove godt om nettene :grinning::rofl:

Hvor mange prosent ned setter du den?

Syns det er drøyt av coimbase. Prisen til eth står som 670 £ nå, men om jeg skal kjøpe med visa kortet gjennom coinbase tar de en vekslingskurs på 710£ litt voldsom differanse?

Bruker ikke en fast prosentsats, men jeg prøver å sette den ut i fra hvordan jeg leser det tekniske. Vi har gått litt vel fort opp, så jeg ser ikke vekk i fra at vi skal litt ned før vi går opp igjen. Det kan svinge såpass mye og jeg ønsker ikke at stopplossen skal ryke i bunnen av en svignning. Derfor setter jeg den relativt langt ned enn så lenge, men såpass over ingangskursen at jeg går ut med profitt. Målet mitt ikke å treffe topper og bunner, men ønsker egentlig å sitte.

1 Like

Tør egentlig ikke å fikle med stop loss på krypto selv, derfor jeg lurer. Med de svingningene vi har intradag for tiden må man jo nesten sette 25% ned når man legger seg. Og til og med da, kan stop lossen ryke, og man må våkne til å ha solgt på en bunn. Setter man stop loss høyere enn dette, blir bare sannsynligheten for dette problemet større, og setter man den lavere, kommer man etterhvert til et punkt hvor stop loss ikke har noen betydning. Bruker heller stop sleep, eller “alarmer og kaffe” som andre kaller det.

2 Likes

Samme her! Hadde 6 trades i dag, alle med profitt, men ikke store summen å snakke om (ble vel rundt 200 euro totalt). Er meganervøs for å bli med langt ned så selger meg heller ut litt for fort.

Siste trade røk på SL på 670, vurderer ny inngang nå før jeg legger meg men er litt usikker på retningen. Ser ikke dette ut som en OHS?

1 Like

Kjøpte du deg inn igjen? Ser ut som om vi kan få en higher high nå…

Vet ikke helt… Bitcoin bounced på SMA 200, ETH er bare på SMA 100

Jeg ser hva du skriver, men jeg tror likevell at vi skal litt videre opp før vi evt går ned igjen. Når jeg skriver higher high, så mener jeg ikke en ny ATH. Jeg tror at så lenge opptimismen brer seg i bitcoin igjen, så vil Ethereum følge fint etter, enn så lenge.

1 Like

Ja, gikk inn på samme igjen - 661… :slight_smile: Var ikke så høy i hatten når vi var nede og testet 611 i natt (ja, var våken og fulgte med pga. syke unger - totalt vrak i dag :smile: ) - men glad for at jeg lot den traden stå. Jeg syntes bare chartet så mer bullish enn bearish ut. Tenker vi skal over €700.

Synes den konsoliderer litt vel mye. Volumet avtar. Sier meg fornøyd i denne omgang og går litt ut. Sende noen ETH til exchange for å handle alts (ca. 5%). Blir nok ikke lenge før jeg går inn igjen, kjenner jeg meg selv rett… :roll_eyes:

Var overbevist om at jeg skulle sitte, men jeg gikk ut selv. Avventer litt og ser. Blir sikkert til å løpe etter toget her…