Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Synes de siste par dagene har vært litt stusselige… Har folk mistet unit bias, eller skal vi ta igjen LTC og BTC fremover? ETH/BTC 0.093 nå.

Litt kjip utvikling ja, men så lenge det er i grønnt er jeg fornøyd. Bare å vente på Casper og cryptokitties på mobil :joy:

Inne på €750 siden jeg trenger litt til ICOs… :roll_eyes:

Sittet rolig siden €580, så jeg har vel ikke så altfor mye å klage over, men jeg lever da fortsatt under troen om at flippening vil bli en realitet. Men jeg har da vært gjennom dette før, var ikke akkurat morsomt å se BTC suse til $20 000, men det har jo vist seg i det lengre løpet at ETH har vært en mer lønnsom long posisjon. Rett og slett av den grunn at jeg tror historien vil gjenta seg, sitter jeg igjen long i ETH, med mulighet for å handle ICOs eller en annen coin jeg har hatt mye hell med å trade.

1 Like

Lønnsom over tid spørst jo litt på inngangen.
Kjøpte man på nesten 400$ i juni i fjor så var det en god stund før det ble noe særlig gevinst. Selv nå er vi såvidt dobbelt av det og bitcoin er vel vertfall 4x siden da.
Men jeg også tror ethereum skal gå bra de neste mnd. Men den har prestert dårlig siden peaken i juni iforhold til resten.

Ja, skal jo sies at jeg handlet fra gropa i september, og med “det lengre løpet” mener jeg egentlig fra og med høsten i fjor, og snakker om min egen situasjon. Personlig ser jeg ikke bort ifra at å kjøpe for $400 i juni kan ha blitt ganske lønnsomt om en stund, kanskje mer lønnsomt enn BTC, men da snakker vi kanskje et litt “lengre løp” enn 4-5 måneder. :smiley:

Ja den var elendig lenge ettersom oppgangen på 30++x på et hallår ikke var holdbar. Men nå er den mye bedre priset.
For å vær rettferdig må jeg ta utgangspunkt i peaken til bitcoin på samme tid so var nesten 3k. Så den er litt over 3x foreløpig. Men peaken til btc vs ethereum er mye høyere. Nesten 6x vs 3,5x.
Foreløpig fortsatt altcoin season tror jeg så mulig vi nærmer oss flippening om noen mnd før det snur igjen.

1 Like

Meg i dag… :slight_smile:

24mk6v

10 Likes
3 Likes

Imens sier grunnleggeren…

3 Likes

Vær så snill å ikke hopp på samme toget som mediene, han sier ikke at prisen skal ned til null. Han sier at krypto er høy risiko, noe enhver opplyst person er klar over.

4 Likes

Alle skal mene det ene og det andre, hvor mange har ikke sagt at "Bitcoin kan stige til nye høyder, men den kan også gå ned til 200 dollar… " “spår at bitcoin skal til 900” “spår at bitcoin skal ned til 2000” osv :stuck_out_tongue:

Den kan gå til ATH men den kan også gå ned til 200, er som å si: City kan ta CL pokal, men de kan også ryke ut i kvartfinale… ok, takk for info :stuck_out_tongue:

2 Likes

Hvilken artikkel er mest edruelig? Artikkelen som sier at ETH er veldig volatil og at du ikke bør satse mer enn du kan tape, eller artikkelen som sier at ETH snart er verdt 10x Bitcoin? Og hvilken artikkel er du mest kritisk til? Liker du skylapper?

1 Like

Det er du som skriver "imens sier grunnleggeren at ethereum kan falle til nær null"
Noe som er en bevisst feiltolkning av E24 (og deg?)
Du bare fordummer debatten ved å poengtere medienes overskrifter, du kunne heller linket direkte til Buterin sin tweet, og ikke mediene sine clickbait titler.

Jeg tror ikke krypto går til 0. Det er for mange folk og for mye penger som nå er comitted. Dippene kjøpes. Det er et marked. Og markedet har eksistert såpass lenge nå at man kan si at markedet vil fortsette å eksistere. Jeg er i Telegram grupper med flere tradere som lever av å daytrade krypto. De elsker volatiliteten. Så lenge slike folk finnes, og så lenge forlokkelsen med at man kan gjøre 50-100x på altcoins eksisterer, vil ikke krypto som marked forsvinne. Men at enkelte coins kan gå til 0, det har jeg tro på, og det har vi jo sett (sist med Bitconnect og Davorcoin - ikke 0 enda, men snart).

2 Likes

Feiltolkning av E24? Buterin skriver jo klart og tydelig at den kan gå til null:


Det er nok ikke jeg som fordummer debatten.
“Skylapper, lærlapper som festes på hodelaget ved en hests øyne for å hindre den i å se til siden og bli skremt”.

1 Like

Du forstår vel at kontekst blir helt annerledes når du leser teksta til Vitalik og sammenligner med e24 sin “Vitalik sier at Ethereum kan falle til null!”

Det Vitalik er bekymret over er den andelen mennesker som tar opp lån og setter alle penga sine på krypto og ikke at “ethereum kan gå til null”

3 Likes

Han skriver vel cryptocurrencies der og ikke Ethereum?
Alt kan jo gå til null, og krypto er selvsagt mer utsatt enn tradisjonelle assets som han skriver. Men det er stor forskjell på Bitcoin/Ethereum å random shitcoins!
De fleste er vel enige i at man ikke bør investere mer enn man kan tape, selv om endel begynner å føle seg veldig trygge på de store. Folk her anbefaler ikke akkurat å risikere “life savings”/pensjonen sin eller å ta opp forbrukslån for å kjøpe krypto.
Et stort problem jeg ser med slike er at de har høyere sannsynlighet for å selge med tap. Vi som ikke er overeksponert tåler fint å se alle kræsjene å er med på oppturen igjen etterpå. Dersom det skulle skje noe fryktelig som tar med seg alt så risikerer mange av oss å vær med ned, noen vil da hodle i årevis å kanskje redde inn gevinsten, andre vil tape det meste. For oss som har vært med en stund så skal det ganske brutale kræsj til før vi går i minus.
Det er slik med all investering man ser etter risk/reward. Ingenting har like høy reward som krypto. Med hittil historisk ikke så verst risk haha… =) Men det er en risiko vi tar for å vær med å kunne tjene vanvittige penger. All investering er en form for gambling/spekulasjon. Her henger heldigvis rewarden med på risikoen å derfor er den ok i mine øyne!

1 Like

Er vel mer trolig at krona faller til null :wink:

Ikke putt mer inn i NOK enn du har råd til å tape…

2 Likes

Jeg VET at det ikke går til null (i ordets rette forstand). Skal litt til om det ikke er et rødt øre igjen til slutt :wink: Når det er sagt, så er MCAP nå over 500B (nesten doblet på 10 dager), såååee, alt kan skje.

Jeg tror jeg skal på butikken idag, men det kan jo være at jeg brekker foten i trappa på tur til bilen og må holde meg hjemme. Jeg tror også at BTC skal til 100K, men ikke nødvendigvis i år.