Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Bekreftet rising wedge reversal.

1 Like

…og det betyr?

1 Like

The Rising Wedge is a bearish pattern that begins wide at the bottom and contracts as prices move higher and the trading range narrows. In contrast to symmetrical triangles, which have no definitive slope and no bullish or bearish bias, rising wedges definitely slope up and have a bearish bias.

Even though this article will focus on the rising wedge as a reversal pattern, the pattern can also fit into the continuation category. As a continuation pattern, the rising wedge will still slope up, but the slope will be against the prevailing downtrend. As a reversal pattern, the rising wedge will slope up and with the prevailing trend. Regardless of the type (reversal or continuation), rising wedges are bearish.

http://stockcharts.com/school/doku.php?id=chart_school:chart_analysis:chart_patterns:rising_wedge_reversal

Jeg synes det ser ut som en OK inngang på disse nivåene. Mulig den skal ned til $800, men jeg ser ikke for meg vi skal så veldig mye lavere nå. I EUR chartet har vi fått en bullish engulfing + spinning top i timeschartet.

Bullish hammer på daily? :face_with_raised_eyebrow:

De skal konkurrere med… Tether?

1 Like

Høres slik ut.

Maker er vel en mer direkte konkurrent.

Interesting. Synes forøvrig ikke ideen er spesielt god? Volatilitet er en av grunnene til at folk innvesterer og så lenge man har Maker og USDT så trenger man vel strengt tatt ikke en tredje coin. Irriterende at journalisten tydeligvis vet såpass lite om krypto at vedkommende ikke spør om Norcoin opp mot USDT eller Maker.

Har vel enda til gode å lære noe om kryptovaluta fra en artikkel i norske medier, så overrasker meg ikke.

2 Likes

Globcoin synes jeg ser mye bedre ut. Det gir mer mening da du er sikret mot kursfall i det meste. Sikret i de 15 største fiat og gull. Får også bankkort koblet til kontoen.

1 Like

Ser Ethereum ligger nå “stabil” på 850. Er dette et område den vil ligge på en tid fremover? Jeg vurdere å gå inn med noen kroner XBT, men usikker på om jeg bør velge Bitcoin eller Etherum. ETH ligger vell rundt 40-45% under ATH. Ligger det mye motatand i dette område?

Hele markedet forventer egentlig en bull run på bitcoin… bitcoin som gjelder nå og litt fremover… Det er ihvertfall mitt bet. Først bitcoin, deretter allcoins.

1 Like

Jeg er enig med @novalusus og skulle jeg valgt mellom ETH og BTC nå så hadde valget vært enkelt.
Rent teknisk synes jeg også BTC chartet ser bedre ut en ETH chartet. Du kan også kikke på BTC / ETH chartet, så vil du se dette:

1 Like

Takk for svar. Mulig bedre å satse på BTC nå, deretter å flytte over til ETC når BTC har utført sitt forhåpentlige Bullrun. Så jeg tror jeg vil kjøre på med noe BTC Xbt nå! Jeg får et inntrykk av at ETH vil være en bedre investering i det lange løpet?

1 Like

De lærde strides. Hvor lang horisont har du? Og hvorfor kjøper du XBT produktene?