Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Etherum har mange konkurrenter da. ? Bitcoin har ikke så mange konkurennter, Bitcoin er den sikreste crypto man kan eie.

Tenkte å sitte me det til Høst ihvertfall. Grunnen er at jeg for øyeblikket har noen kapital på Nordnet, så det er vell for å få litt krypto inn i porteføljen. En “aksje” som jeg anser som “Very High Risk”, men gevinsten kan være stor. Jeg har desverre heller ikke satt meg skikkelig inn i kryptoverden enda, da er det letteste for øyeblikket å kjøpe xbt. Kom gjerne rne med gode motargument for dette.

Motargumentet mitt er at du bare kan handle XBT i børsens åpningstider og du risikerer å sitte med skjegget i postkassen om det f.eks krakker ila. helgen. Men har du lang horisont bør ikke det være veldig stor bekymring og du må være forberedt på volatiliteten.

Forøvrig er det minimalt med stress å åpne en konto på Coinbase, sende over Euro via nettbanken din og handle ekte vare der. Du kan til og med lagre valutaen i deres “vault” eller sende over til MEW (anbefales). Er ikke så mye arbeid ifht. overnevnte risiko mtp. XBT in my opinion.

NB! Faren for å bli hektet og følge med hele tiden siden krypto er døgnåpent, er stor :slight_smile:

2 Likes

Med tanke på all forvirringen folk har rundt det skattemessige, kan XBT være et enklere alternativ for mange, spesielt om man sitter langsiktig uansett.

Det dere @Nocturne og @choo argumenterer med, er vell ganske nøyaktig mine største for/imot argumenter. Men hovedgrunnen er nok at jeg ikke har hatt/brukt tid på å sette meg ordentlig inn i det. Men fristelsen er stor å opprette konto, for deretter å bli bitt av basillen😅

1 Like

Hvis du snur de tre påstandene dine 180 grader rundt, så treffer du spikeren på hodet.

1 Like

At etherum er den sikreste ? for 51% attack

Ja det også, men jeg tenkte mest investeringsmessig.

Ja det er mulig det. Selv om jeg selv har troen på Neo mer. Men bitcoin er den sikreste for å lagring av verdier… sier nå de fleste.

Jeg tenker mest bare for en god avkastning på mellomlang sikt. Jeg brukte ihvertfall opp mine siste kroner på noe Bitcoin XBT idag. Så får krysse fingrene for en god avkastning😊 så skal jeg bruke tiden fremover på å opprette konto på en krypto exchange!

1 Like
2 Likes

Har ikke fulgt med på noe annet enn Bitcoin de siste ukene, men så litt på ETH chartet i dag og så denne ikke har poppet like mye som BTC. Men den har såvidt brutt den fallende trenden og jeg tror den kan poppe den nærmeste tiden. Er lite motstand på vei opp på kort sikt. Har tatt en posisjon her.

2 Likes

BAM BABY :slight_smile:

3 Likes

Nice. Traff ikke så altfor galt med et XBT-kjøp her. :smiley: Hvor er neste motstand?

Ca. $416 hvor vi også møter på 50-dagers (se 4-timers chart).
Men jeg tror vi kan gå høyt denne måneden nå som BTC har laget en higher high / higher low.

Vurderer å hodle til $600.

2 Likes

Det var en grov analyse i forrige innlegg. Sett litt nærmere på denne nå. Kan være lurt å vurdere å sikre litt rundt 14-dagers EMA og 20 dagers SMA. Disse korrelerer fint med motstandsnivåene jeg tegnet i forrige innlegg :slight_smile:

EDIT: And we have lift-off :slight_smile: (gul pil = min inngang)

6 Likes
1 Like
1 Like

Sales Manager At Deutsche Bank Quits To Start A Crypto Exchange

3 Likes