Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethereum

Sjekk de grønne pilene…

Hentet fra Twitter.

2 Likes

Jeg skjønner ikke helt det som skjer der jeg😅

Hvis du ser litt nøye hvor de grønne pilene peker så kan du se at washout runden tidligere var på lik nivå som nå.

Deretter eksploderte kursen. Det forventes at det samme vil skje nå.
Med timing rundt eth2.0 vil det ikke overrasket meg.

Dette er ingen fasitsvar altså men eth i 5000$ snart er neste en selvfølge, for meg.

Ja, spennende tider!:relaxed: men skjønner ikke bare hva som skjer med det du kaller wash-out. Hvordan kan det bli sånn ekstreme kræsjfall, som vi ser her?

Absolutt!
Årsaken til slike fall skyldes ofte at folk har for mye belåning i ETH og blir likvidert ut av sine posisjoner. Det skaper i tillegg snøballeffekt og når sentralisert exchange som Kraken i tillegg sliter med likviditet så ser vi slike enorme bevegelser.

2 Likes

Denne droppen til USD 700 var isolert til Kraken. Hos de andre plattformene var det bare et “vanlig” dropp ned til 1500-1550.
Enda værre medCardano (ADA):

Dette har også skjedd tidligere med Kraken. De hadde tilkoblingsproblemer under fallet i kursen. I tillegg til at stop loss blir utløst på rekke og rad samt at folk blir likvidert så kan ikke arbitrage roboter handle og utgjevne kursen.

Mange som har spekulert i slike flash-crash mtp tidligere erfaringer derfra og lagt inn skambud som har gått gjennom.

3 Likes

Allikevel så ser man alltid standard-anbefalingen erfarne kommer med til nye investorer.

“Husk for guds skyld alltid å sette stop-loss!”

Hahah. Nesten så jeg ikke vet hvordan man aktiverer den engang :joy:

3 Likes

Eneste positivet med at kursen faller er at det er mange transaksjoner og høye fees :money_mouth_face::money_mouth_face:

2 Likes

Ja det er noen pene priser! For 1 stk transaksjon :rofl: :rofl: :rofl: :crazy_face:

Kanskje litt sånn kjedelig dersom man har det travelt og skal gjøre en high- speed uniswap-transaksjon og så er det swappet til feil token :sweat_smile: “Highspeed” er 30 sek eller lavere her :sweat_smile:

Hehe,

2 Likes

Hva er setupet ditt, og hvor mye har du investert i utstyr?

Har 1x 2080S, 2x RX 570 og 9x RX 580, er inne med ca 45

Skikkelig korreksjon her nå. Kjøpte dippen I dag, da jeg tror det er god støtte i området her nå, så får en se om det blir sånn :pray:

Hvis du har en rig til 45k, så gir jo det over 100% avkastning i måneden?!
Det høres jo helt vilt ut.

Du må regne med strømbruk også.

Men det er nok gode dager å mine Ethereum mtp. hvor presset nettverket er.

Hvor mye av dette går til strøm ja? Synes jeg så på sist regning her hvor jeg bor at strømprisen nærmest hadde gått 3x. Stemmer denne kalkulatoren med reel earnings? :slight_smile:

Den peaket jo igår/dag når kursen stupte, så 45k/mnd er ikke realistisk, skal ligge rundt 12-15 på denne. Strøm er ca 2kw tatt fra veggen, så 48kw i døgnet. Tjener jeg 800kr og 100-150 går til strøm, som ellers hadde gått til 3 panelovner med dårligere varmeutbytte 🤷🏼

Alt i alt ett bra regnestykket det med strømmen altså :slight_smile:

2 Likes

For hodlere:

1 Like

Hadde en S9 stående i 2018, men måtte bygge en boks til den, da det føltes som hele huset skulle ta av. :sweat_smile:
Hvordan er det med støynivå? GPUer har jo ofte store vifter som kan spinne sakte , så går det f.eks å sove på samme rom?

Ikke mulig å sove på samme rom som riggen, men hører ikke noe særlig til den når jeg lukker døren :slightly_smiling_face:

1 Like