Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Ethos

Den har vært her før, og gått ned mot $ 1.30 - inngang under $2 er fint, men ikke sikkert det skjer.

“Skulle kjøpt i sted” - opp nesten 10% siden jeg vurderte å gå inn :sweat_smile:

1 Like

Det kan være den går ned til 2$ igjen men den har ligget med knekt rygg nå de siste ukene når andre alts har moonet , så det kan liksågodt være at den holder stand over 2 $! Men ja , den har steget godt det siste! :slight_smile:

Folk som har solgt på 1,5 og i påvente av at den skulle helt ned til 1$ har nok måtte kjøpe på høyere nivå , samt de som solgte på 2,35 her for noen dager siden og ventet inngang under 2 igjen !
Men det er umulig og si med sikkerhet!
Kjøper du denna er det uansett en langsiktig investering og da tenker ikke jeg over om det er 2,5 eller 2,7 jeg kjøper på! :slight_smile:

1 Like

Ser den! Han skor seg nok på at han har effekten av hype , men akkurat med ethos så tenke eg han e seriøs i at han sier dette er en coin han holder :open_mouth:

Jeg har også litt sånn tankegang, men akkurat nå er den i 3 når jeg vurderte inngang på 2,25, så da venter jeg litt, hehe.

Den som venter får se :wink: hehe! Håper jo den kommer ned så jeg får litt til men håper og den går videre :innocent::sweat_smile:

Har så lyst å selge pcib aksjene mine for å kunne sette mer i ethos men nå begynner jo pcib også å bevege seg ganske bra :face_with_raised_eyebrow: Vet jo at ethos vil gå vilt mye mer enn pcib men what to do ;:slight_smile:

Ethos for alle penga :wink: e kje tvil om at krypto 2018 vil utklasse børs :slight_smile: så det er bare og få gjort :wink: hehe

1 Like

Litt bastant påstand? :stuck_out_tongue:
Krypto vil utklasse er forsåvidt riktig. Men om det er utklassing i fortjeneste eller tap gjenstår å se.
Inntil videre tviler jeg egentlig på at bobla sprekker, børsene klarer ikke ta unna alle som vil handle og det er ikke lett for nye å finne en plass å handle. Bull!

1 Like

I forhold til verdier på verdens børser er det vi ser i krypto småpenger. Folk snakker om en boble, hvorfor er det nødvendigvis en boble på nivåene vi har i dag? Noen av kryptoene er veldig overpriset, helt klart, andre er ikke overpriset i det hele tatt om man tar hensyn til potensialet for mange brukere. Det er min mening.

Kryptomarkedet er et helt nytt marked som skapes den dag i dag. VI vet ikke totalverdien av dette markedet. Jeg er i hvert fall helt sikker på at det er langt langt høyere enn det vi ser i dag, og ser ikke bort ifra at det kan bli større enn aksjemarkedet på sikt. Forskjellen er at i aksjemarkedet eier man som regel en del av bedriften bak, mens man i kryptomarkedet i liten grad gjør det. Disse to formene for eierskap burde kobles sammen - at man ved å eie en coin også har en form for eierskap i bedriften som står bak. Det finnes sikkert unntak der det allerede er slik, men poenget mitt er at kryptoer er en ny form for bedrifter.

2 Likes

Jeg er splittet på boble delen! Verdiene i forhold til børsene i verden er liten! Så der i forhold til boble delen med for mye verdier i krypto er litt for liten !

Men

Ser man hva det kan brukes til pr nå, så vil jeg kalle mesteparten boble stadiet! Ether som skal være moderskipet av blockchain , går i kne stående pga noe katteplage som florere !
Bitcoin med 4 transaksjoner pr sek!

Da blir bruken litt snever! Så frem til dette er rullet og utviklet til gaaaanske mye mer enn nå så vil jeg kalle det boble med tanke på hva enn kan bruke av det !

1 Like

Det er jo bare å kjøpe asset backed tokens da. Propiphy eller hva det het backer sin token opp med verdi i eiendom, Element med verdi i jernmalm. Ikke akkurat at du eier en del av et selskap nei, men du eier i allfall noe fysisk :slight_smile:

Forøvrig er det helt klart en boble, mange av disse selskapene med flere 100 mill. mcap har ikke engang et produkt enda en gang - f.eks Ethos :wink:

1 Like

Hei hei hei :wink: ethos har en visjon :ok_hand:t2::innocent:

Ser den , men jeg er i det for spekulasjonen sin del , så for min del trenger jeg ikke eie noe håndfast i den forstand :slight_smile:
Men Coinbase har jo en funksjon , og få penger fra min konto til krypto , viss ethos kan gjøre det på en sååååå mye mer fancy og brukervennlig måte så er det håndfast nok for meg , og de vinner 90% av mine investerte kroner :ok_hand:t2:

1 Like

Jeg tror også de kan ta markedsandeler men har du sett på konkurrentene? For det er en del av dem.

Har sett på konkurrentene ja, og uten at eg har sinnsyk greie på koding og slikt , så vil jeg absolutt tørre og påstå at det som ethos gjør med utviklingen av bedrock der andre kan bygge sine dapps på deres plattform ! Noe som kun ethos gjør i sin klasse! Så vil eg påstå at de gjør det ikke like stilfullt som ethos! Og med den dybden!

Har du en oversikt? Jeg prøver å identifisere dem.

På stående fot så kan jeg nevne bread og tokia, vet det har vært nevnt flere ganger , skal se om jeg kan nøste opp i litt flere !

So this is a somewhat complicated (but also simple) question since parts of our platform operate on the blockchain and others don’t. The reason we have a model that is structured in that way is because there are certain things blockchains are good at doing (keeping track of assets, verification, high value data persistence) while there are other things (scalability, cost, data storage) that blockchains are not good at doing. I think the mistake a lot of projects/organizations are doing nowadays is trying to stuff anything they can into the blockchain when in reality the actual uses of blockchain are pretty narrow. That being said, those use cases of blockchain are pretty powerful and those narrow cases where you do use a blockchain fundamentally change entire models.

So back to what we are doing - we are fundamentally changing an entire model by putting a few things on the blockchain. Asset management, pro-rated access and provable ownership are huge ideas that blockchain allows you to rethink. Any smart contracts platform should have these capabilities and in that regard, the answer is yes. There are certain things you would have to do in order to persist data between blockchains (snapshots, migrations, refactoring), but it is possible.

Cryptokitties should be viewed as something exciting since it is PROOF that Ethereum works and that the concept behind Ethereum really is as powerful as people say it is, but it needs to scale. There are a lot of scaling proposals on the table right now (Raiden, Plasma, PoS, Sharding) which gives me a lot of confidence in the Ethereum platform whereas scaling proposals by other blockchains are either non-existent or really non-solutions. People bring up EOS a lot and my concerns are really the following:

  1. Reducing the nodes to 21 does give you scalability, but it really isn’t a decentralized structure
  2. Their ICO model is very suspect and some of the transaction patterns raise concerns with me
  3. They aren’t proven like Ethereum. The Ethereum foundation is officially the richest organization in the blockchain world due to all the Ether they hold.

Forklare litt på hvordan de bygger plattformen i forhold til feks bread og tokia!
Derav vil de og klare og holde oppetid når sånn som Coinbase svikter fullstendig gang på gang!

1 Like

Prøvd å lese litt opp om denne her. Kursen ser hvertfall foreløpig fin ut, men anser det som særdeles high risk fordi de satser så stort.

Jeg tror den generelle brukermassen er mer enn overmoden for å bytte tjeneste dersom noen lanserer Coinbase v2 med mindre nedetid, bedre support, flere valutaer å trade mellom og er mer transparent om hva de gjør. Men jeg savner info fra Ethos teamet på hvordan de skal håndtere verifikasjon og support på millioner av brukere. Det vil kreve en helt spinnvill infrastruktur både teknologisk og menneskelig dersom de ønsker å ta over brukermassen til Coinbase.

Jeg også. De sier hele tiden de må holde kortene tett til brystet pga. konkurransehensyn, men synes det er litt dårlig at de ikke har en generell roadmap engang. Vi får se om de klarer å levere versjon 1.0 av lommeboken først. Kursen kommer nok til å gå mye på det.