For min del tenker jeg at utviklingen er som en kan forvente holdt opp mot emisjonen de kjører nå i mai. Kursen vil holdes nede frem mot 26.5
Fra 26.5 og utover er det fri flyt og nyheter som styrer bildet. Her, morsomt nok litt som hos XP, sitter de å venter på OK fra EU. Caset er solid, politisk korrekt, og økonomisk sunt hvor også Co2-fangst og miljø er hensyntatt. Som sagt jobber jeg med en tekst på hvordan jeg ser selskapet (som trådstarter), men ikke rukket å få unna dette ennå. Kanskje til helgen 
Selskapet har i dag en verdi på 36 MSEK. Sammenligner med et annet selskap som jobber med utvinning, men hvor tillatelser kanskje er noe mer avklart (litt i tvil om faktiske utslippstillatelser, dagbrudd med utslipp i fjord), altså Nordic Mining, så er dette priset til 2 MRD NOK uten omsetning i 2024. Nå jobber de med andre mineraler (Olivin, Kvarts og Titanium), og skal ha fått i gang en viss produksjon, men like fullt er de sammenlignbar segmentmessig.
Jeg vil si at BAT er i samme sektor men innen ett segment av mineralutvinning som er mer lønnsomt. Ut fra dette er jeg optimistisk til prising frem i tid gitt at en mottar godkjenninger fra EU-kommisjonen som behandler CRMA-relaterte søknader.
Til sammenligning er to medsøkere i prosessen (Bluelake (Kopper og Zink) og Leading Edge Minerals (ligner på BAT sitt materialfokus) ) priset til 94 MSEK og 304 MSEK uten å ha mottatt godkjenning / uten omsetning men relativt likt resultat i 2024. BAT er priset rundt 36 MSEK.
Som sagt, mye å sette seg inn i, men BAT ser ut til å ha kort vei til godkjenning, er i Europa, har en
god gruvegeografi, største uutnyttede Kobalt- og Kopperpotensial i Skandinavia + rett timing geopolitisk og dette da med lav MCAP… ikke minst opp mot siste emisjon på ca 25 MSEK sist vinter…
Ut fra dette er prisingen på 36 MSEK interessant…