Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Eurobattery Minerals

Starter tråden litt raskt da jeg ser den allerede løper litt fra meg. Tok posisjon i denne tidligere da mineraltilganger i Europa er et sentralt mål politisk og økonomisk.

Tror vi vil se en spennende utvikling i denne holdt opp mot fokuset på Rare minerals, selskapet har god strategi, økonomi, men også en god organisering.

Kommer tilbake med underlag og underbygging når jeg rekker.

Inntil videre kan dere kikke her:

1 Like

Smeller noe vannvittig da…

Hvordan fungerer denne?

TO06 ger innehavarna rätt att under perioden från och med den 12 maj till och med den 23 maj 2025 teckna en ny aktie i Bolaget per utnyttjad teckningsoption, till en teckningskurs motsvarande 70 procent av det volymvägda genomsnittspriset för Bolagets aktie under perioden från och med den 24 april till och med den 8 maj 2025, dock lägst till aktiens kvotvärde och högst 0,12 SEK per aktie.

Så tegningskursen for denne bør være klar fredag 9. mai

Ikke uventet at den gikk opp, og ikke at den gikk ned til rundt 0,12 :slight_smile:

Spennende selskap på sikt. Hva tenker dere om inngang her? Kan fåes godt under 0,12 nå. :slight_smile:

For min del tenker jeg at utviklingen er som en kan forvente holdt opp mot emisjonen de kjører nå i mai. Kursen vil holdes nede frem mot 26.5

Fra 26.5 og utover er det fri flyt og nyheter som styrer bildet. Her, morsomt nok litt som hos XP, sitter de å venter på OK fra EU. Caset er solid, politisk korrekt, og økonomisk sunt hvor også Co2-fangst og miljø er hensyntatt. Som sagt jobber jeg med en tekst på hvordan jeg ser selskapet (som trådstarter), men ikke rukket å få unna dette ennå. Kanskje til helgen :slight_smile:

Selskapet har i dag en verdi på 36 MSEK. Sammenligner med et annet selskap som jobber med utvinning, men hvor tillatelser kanskje er noe mer avklart (litt i tvil om faktiske utslippstillatelser, dagbrudd med utslipp i fjord), altså Nordic Mining, så er dette priset til 2 MRD NOK uten omsetning i 2024. Nå jobber de med andre mineraler (Olivin, Kvarts og Titanium), og skal ha fått i gang en viss produksjon, men like fullt er de sammenlignbar segmentmessig.

Jeg vil si at BAT er i samme sektor men innen ett segment av mineralutvinning som er mer lønnsomt. Ut fra dette er jeg optimistisk til prising frem i tid gitt at en mottar godkjenninger fra EU-kommisjonen som behandler CRMA-relaterte søknader.

Til sammenligning er to medsøkere i prosessen (Bluelake (Kopper og Zink) og Leading Edge Minerals (ligner på BAT sitt materialfokus) ) priset til 94 MSEK og 304 MSEK uten å ha mottatt godkjenning / uten omsetning men relativt likt resultat i 2024. BAT er priset rundt 36 MSEK.

Som sagt, mye å sette seg inn i, men BAT ser ut til å ha kort vei til godkjenning, er i Europa, har en
god gruvegeografi, største uutnyttede Kobalt- og Kopperpotensial i Skandinavia + rett timing geopolitisk og dette da med lav MCAP… ikke minst opp mot siste emisjon på ca 25 MSEK sist vinter…

Ut fra dette er prisingen på 36 MSEK interessant…

Er det noen konkurs fare siden selskapet er verdt så lite og gruses så kraftig ift i fjor? Hva har skyldes den enorme nedgangen?

Dersom tegningen i TO6 blir liten kan du fort få en emisjon i fanget her. Selskapet var så godt som blakk ved årsskiftet. Kan fort få en emisjon i fanget her uansett. kan fort komme en emisjon uansett

For det første er kassasituasjonen ved årskiftet ca. 100% bedre enn hva den var ved forrige årsskifte.

Videre er finansielle EK gjennom investerte rettigheter oppgitt til 123 MSEK ved 31.12.24 basert på investeringer gjort i rettigheter / akkvisisjoner i Finland og Spania.

Om en ønsker å lese seg opp for å bedre forstå status kan denne være grei:

EDIT:
Det er på sin plass å presisere at selskapet naturlig nok er en aksje forbundet med en viss risiko. Dette gjelder alle aksjer i en fase der de søker om tillatelser (EU), ERMA-prosess, samt i prosesser med finske og spanske myndigheter om utvinning av sjeldne materialer. Selskapet har hatt flere emisjonsrunder der verdier er benyttet til investeringer i tilganger. Sånn sett ligner selskapet nok en gang på det norske gruveselskapet Nordic Mining :slight_smile:

Min omtale av selskapet er ikke å anse som annet enn tro og håp basert på mine egne vurderinger ut fra hva jeg har lest meg opp til. Jeg sitter naturlig nok med aksjer i selskapet, og vil fortsette å vekte opp / ned avhengig av hva som er fornuftig i forhold til kursbevegelser.

Slik jeg ser det hadde de en kasse på under 800 K ved årsskiftet, og har et konvertibelt lån til gribbene i Fenja til en rente på minimum 15%

Som du også kan lese hadde de 458K ved årsskiftet 23/24. Alt kan leses i den retning en ønsker.

Helt greit om du ser negativt på aksjen :slight_smile: Dette er som sagt en aksje der det er knyttet usikkerhet til godkjennelser i den fasen den er i nå. Antar det er noe av grunnen til en mcap lik 32 MSEK vs. EK på 124 MSEK

Er ikke negativ til selskapet, mener det er et spennende selskap. Som du sier er det en grunn til at selskapet er billig
Jeg tror at sjansen for en emisjon i nær fremtid er stor og ville bare påpeke dette

1 Like

Som tidligere nevnt er opsjoner i spill, og det er maksimalt 350 mill. aksjer til snittkurs i definert periode med maks kurs 0,12. Mer her:

En (1) teckningsoption berättigar optionsinnehavaren till teckning av en (1) ny aktie i Bolaget
till en teckningskurs motsvarande 70 procent av det volymvägda genomsnittspriset för Bolagets
aktie på NGM Nordic SME under en period av tio handelsdagar från och med den 24 april 2025
till och med den 8 maj 2025, lägst till aktiens kvotvärde per dagen för fastställandet av
teckningskursen och högst 0,12 SEK per aktie. Det belopp som överskrider kvotvärdet för
Bolagets aktier ska tillföras den fria överkursfonden.

Link:

Gitt maksimal tegning, og kurs lik 0,05 vil selskapet hente inn 17,5 MSEK (70% av snittet i definert periode).

Anser det som realistisk at opsjoner vil bli tegnet med opp mot 70%, altså tilføres 12,25 MSEK om kurs blir 0,05 (245 000 000 aksjer)

Tiden vil vise om de lykkes. Som alltid feiler mange i denne fasen, men av de som prøver gjør BAT mye bra.

VWAP siste 10 dagene ligger på rundt 11 øre, så vil tro tegningskursen blir liggende i underkant av 8 øre

Han er ikke negativ. Han bare opplyser. Og det trengs veldig.

Ser dere skriver at de kan hente 17 mill i opsjonene… men hvor lenge kan dette holde? Frem til midler fra eu?

Det kan fort gå bort 20% i kostnader

1 Like

Jeg ser det, og er opptatt av å opplyse / se problemer selv. Når det er sagt er det viktig å se lyspunktene, og de er det heldigvis også noen av :slight_smile: