Ja det er morro å være tidlig inne her. Godkjenning fra EU nå i neste omgang så burde de institusjonelle høre fra seg.
Edit: Trådens grunnlegger @LarsErik64 skal ha mye av æren for fin oppfølging i tråden som har ført til mange gangeren i tidlig stadie for flere av oss
Takk for det
Har en ny aksje jeg har like sterk tro på, lager nok en tråd på denne snart.
Ser det gevinstsikres på morgenen som forventet. Første dag med melding fra EFSA endte i tråd med avstemmingen på ca 0,5 (majoriteten gjettet på mellom 0,5 - 0,8). Forventer at gevinstsikringen flater ut, og at en slutter rundt 0 til -7% for dagen.
XP har en Mcap nå på 76 MSEK, noe som er kun 6 MSEK over Axichem som ikke har EFSA-godkjenning, og jobber med syntetisk Kapsaicin. Hva EFSA-godkjenningen alene er verdt vil vi få svar på når nytt kursmål kommer fra analytiker (-e). Regner med at nytt kursmål er på plass innen 1.5.25, men også at mye ny info fra XP kommer frem mot juni.
Ja vi må regne med at folk tar gevinst,jeg har fylt på med nesten 200 k.
Jeg gleder meg
Kanskje av interesse for de som liker å lese. Vi skal ikke se bort fra at noen av disse store ønsker å kjøpe opp XP Chem mens selskapet fortsatt er lite og billig.
Det er et betydelig marked allerede, og det er klart at de større nok følger med de innovative små som er kosteffektive og nytenkende. Når det er sagt så tror jeg XP ønsker å utfordre heller enn å bli spist
XP trenger ikke stor andel av ett marked på ca. 500 milliarder NOK i 2025 for å ha det godt og behagelig
- Kursmål 0,50 SEK
- Kursmål 0,80 SEK
- Kursmål 1,00 SEK
- Kursmål 1,50 SEK
- Kursmål over 2,00 SEK
0 stemmegivere
For moro skyld en avstemming på hvor en tror analytikere legger kursmål. Det er informert at nytt kursmål vil komme etter godkjenningen fra EFSA.
Presiserer at dette er bare for moro skyld, og ikke kursindikerende eller en kjøpsanbefaling. Gjør dine egne vurderinger
Kort kommentar på kursutviklingen så er det jo ikke overraskende at mange tar gevinst etter å ha kjøpt opsjoner på lav kurs. Dette presser naturligvis kursen ned igjen før nytt kursmål / kursdrivende informasjon fra selskapet på kontrakter på nytt driver opp / repriser selskapet.
Ha en fin påske
Blir spennende å følge denne fremover. Fyller på litt jevnt og trutt. God påske!
Ja, sitter helt i ro også for min del da intet er forandret i selskapsverdien, tvert i mot har den øket gjennom EFSA-godkjenningen.
God påske ja
EDIT:
Ikke uventet fant aksjen støtte rundt utgått kursmål på 0,24
Nytt kursmål er meldt å skulle komme etter godkjenning fra EFSA / EU.
Ser ikke risiko i aksjen lengre for min del heller, mer spent på størrelsen på kontrakstflyten fra nå til 31.12.25 samt nytt kursmål etter endelig godkjenning fra EU.
Enig! Hva tenker du om kapitalbehov ifbm oppskalering av produksjonslinjen på sikt? Jeg har trua på at de får på plass avtaler etter hvert, men er spent på om de trenger mer kapital før den tid. Høsten skal bli interessant!
Tipper at hvis kursen går så vil de utnytte momentum for å hente penger, er jo veldig typisk og normalt akkurat det der…håper ikke det men ser det alt for ofte…
Mulig fremdrift fra nå er:
I venteperioden frem mot formell godkjenning fra EU vil kursen bevege seg mellom 0,28 og 0,65
Ved godkjenning vil kursen endres til mellom 0,55 - 0,9
Etter godkjenning kan vi få nytt kursmål fra analytiker (-e). Jeg tror nytt kursmål vil overraske, og ligge mellom 0,85 - 1,10
Etter godkjenning vil selskapet begynne med å slippe data på inngåtte kontrakter med forprodusenter o.l. (kursdrivende)
Etter godkjenning er det indikert at det vil komme informasjon om inngåtte avtaler på kapasitetsøkning slippes. Dette er noe selskapet tidligere har meldt at de har hatt dialog på med aktuelle fasiliteter (kursdrivende)
Etter godkjenning er det rimelig å tro at det vil komme informasjon om enten 1. lån for etablering av avtale knyttet til tilgang til større produksjonsfasiliteter, eller 2. emisjon for samme formål.
Ovennevnte er basert på hva en har sett av data så langt kombinert med hva som er rimelige antagelser ut fra kontraktspotensiale, markedets størrelse, eneste aktør med EU-godkjent produkt og mcap vs resultat.
Fra juni -25 vi vil se potensialet i aksjen. Per i dag er selskapet priset til ca. 80 MSEK, overlater til analytikere å vurdere sannsynlig kursmål. Antar vi vil se nye kursmål når:
- EU formelt godkjenner i juni (selskapets største milepæl)
- nye meldinger om kontraktsinngåelser kommer.
Som nevnt i siste videointervju så vektlegger CEO at (vedlagt nedenfor)
“Om fem år er XP Chemistries den ledende leverandøren av Kapsaicin”.
Det er en sterk ambisjon mål når en kjenner markedets størrelse.
Presiserer som vanlig at dette innlegget ikke må leses som en kjøpsanbefaling. Dette er kun min vurdering, og må ikke leses som noe annet.
Enig i det!
Han nevner også at nåværende distributører ikke har vært igjennom samme omfattende godkjenningsprosess som XPC, og at de i fremtiden kanskje vil måtte få ny godkjenning på bakgrunn av endret regelverk. Tenker derfor XPC har en solid posisjon. Skal bli moro å se potensialet her de neste årene dersom avtaler faller på plass. God helg!
Det er riktig, og antas å være grunnen til den optimistiske innstillingen om å bli ledende innen fem år.
God helg!
Kommer med link i løpet av uken på ny tråd på ny og aktuell aksje.