Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Exit - Serie på NRK

Ja, bottom line er jo at ‘‘Exit’’ var en svak treer på terningen :stuck_out_tongue_closed_eyes:

Det er ett av de få tingene som så vidt jeg vet er helt unikt mennesket, evnen til abstraksjon. Men skal ikke være for bastant om slikt. Naturen har det med å overraske.

Jeg hadde lys å skrive terningkast 6 basert på de første to episodene, men skal ikke si noe før jeg har sett alt. Jeg lo meg i allefall skakk i hel av endel av scenene. Herlig lite PK så langt :slightly_smiling_face:

1 Like

Harari går vekk fra vanlig økonomisk tenking om hva penger egentlig er. I stedet drar han på ideer fra filosofien (ved Friedrich Nietzsche) og sosiologien (George Simmel) om at penger først og fremst er en sosial prosess som blir skapt av menneskelige interaksjoner.

I boken 21 Lessons for the 21. Century går samme forfatter mer i dybden på religioner sin rolle i samfunnet.

2 Likes

Om du setter deg inn i valuta og valutahandel, så vil du komme til en av to konklusjoner. 1Dette lykkes jeg ikke med. 2. “there is no spoon”

1 Like

Ny sesong kommer. De har nok materiale til både 1 or 2 sesonger til. Love it

4 Likes

Hegnar sin leder i dag om,taler ‘‘Exit’’. Han påstår at de personene serien er diktet opp rundt bor/ligger i Dubai i dag

3 Likes

Positive med disse folkene som sprer rundt seg med penger, er at det faller ned på fotfolket i samfunnet. At de bruker opp all pengene (som er arvet) er bare tipp topp etter mitt syn :grin::grin::grin:

Værste som kan skje er jo at de er fornuftige og får evigvarende kapitaløkning uten en dags arbeid :wink:

1 Like

Med “fotfolket” så mener du narkomafiaen?

De bruker pengene i samfunnet de også. Selv om det ikke er helt idielt at de kommer fra kriminelle. Men dop er en ting, biler, restauranter, fly, reiser, gaver pluss pluss pluss

Prata om serien i lunsjen og ble overrasket over hvor negative flertallet var. Litt påfallende at de over 45 synes dette var forferdelig og at vi under 35 synes den var knallbra? :crazy_face:

2 Likes

Serien er bra. Livet de lever er avskyelig… Mvh 78modell.

2 Likes

kikket på 2 episoder,-synes jeg ser litt snev av dårlig skuespill…spesiellt der de har denne hagefesten og karakteren skal spille “ukomfortabel” i forkant av slosskampen?

1 Like

Jeg ble overrasket over hvor positiv alle her på TI er :wink:

2 Likes

Jeg er 65 model og kjenne meg litt igjen fra slutten av 80 tallet.

Syns det er fremragende skuespill. Noe av det beste jeg har sett fra norsk film

2 Likes

Scenen hvor de diskuterer jobben til konene sine fikk ihvertfall meg til å flire godt :sweat_smile:

Tiltredes!
Man skal ha levd rimelig beskyttet siste tiåret hvis den serien evner å sjokkere…

At serien sjokkerer så mange, overrasker meg. Vi har sett dette før i filmer som Wallstreet og i serier som Sopranos.

Litt overrasket hvordan artikkelforfatteren outer et par av Norges rikeste, det sjokkerte meg litt :wink:

Når en av landets rikeste bruker sjåføren sin til å tilby unge damer på Theatercaféen flere hundre tusen for å tilbringe en natt eller når en av Norges mest kjente investorer uker etter sitt eget giftermål kjøpte leilighet på Majorstua til sin elskerinne som var bestevenninnen til datteren fra forrige ekteskap.

2 Likes

Er nå litt forskjell på finansakrobater og andre grundere/investorer. Synes kronikkforfatteren bommer, og det virker mer som et forsøk på å sleike ræv på rikinger.

Er det en scene fra neste episode? Gleder meg allerede. Tar seg opp denne serien altså.

3 Likes