Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Exit - Serie på NRK

Positive med disse folkene som sprer rundt seg med penger, er at det faller ned på fotfolket i samfunnet. At de bruker opp all pengene (som er arvet) er bare tipp topp etter mitt syn :grin::grin::grin:

Værste som kan skje er jo at de er fornuftige og får evigvarende kapitaløkning uten en dags arbeid :wink:

1 Like

Med “fotfolket” så mener du narkomafiaen?

De bruker pengene i samfunnet de også. Selv om det ikke er helt idielt at de kommer fra kriminelle. Men dop er en ting, biler, restauranter, fly, reiser, gaver pluss pluss pluss

Prata om serien i lunsjen og ble overrasket over hvor negative flertallet var. Litt påfallende at de over 45 synes dette var forferdelig og at vi under 35 synes den var knallbra? :crazy_face:

2 Likes

Serien er bra. Livet de lever er avskyelig… Mvh 78modell.

2 Likes

kikket på 2 episoder,-synes jeg ser litt snev av dårlig skuespill…spesiellt der de har denne hagefesten og karakteren skal spille “ukomfortabel” i forkant av slosskampen?

1 Like

Jeg ble overrasket over hvor positiv alle her på TI er :wink:

2 Likes

Jeg er 65 model og kjenne meg litt igjen fra slutten av 80 tallet.

Syns det er fremragende skuespill. Noe av det beste jeg har sett fra norsk film

2 Likes

Scenen hvor de diskuterer jobben til konene sine fikk ihvertfall meg til å flire godt :sweat_smile:

Tiltredes!
Man skal ha levd rimelig beskyttet siste tiåret hvis den serien evner å sjokkere…

At serien sjokkerer så mange, overrasker meg. Vi har sett dette før i filmer som Wallstreet og i serier som Sopranos.

Litt overrasket hvordan artikkelforfatteren outer et par av Norges rikeste, det sjokkerte meg litt :wink:

Når en av landets rikeste bruker sjåføren sin til å tilby unge damer på Theatercaféen flere hundre tusen for å tilbringe en natt eller når en av Norges mest kjente investorer uker etter sitt eget giftermål kjøpte leilighet på Majorstua til sin elskerinne som var bestevenninnen til datteren fra forrige ekteskap.

2 Likes

Er nå litt forskjell på finansakrobater og andre grundere/investorer. Synes kronikkforfatteren bommer, og det virker mer som et forsøk på å sleike ræv på rikinger.

Er det en scene fra neste episode? Gleder meg allerede. Tar seg opp denne serien altså.

3 Likes

Jeg syntes serien var bra underholdning. Noe av det beste jeg har sett på NRK.
Det er ikke så rart at enkelte «sklir ut» når man har tjent 100mill før 30 år. Når man så begynner med dop tar det selvsagt av.
Hvis dere har mål om 100 mill, hva gjør dere etter at dere har kommet dit ?
Dere leter selvsagt etter nye mål. Noen finner dem. Andre tror de er «helt Konge» og blir som i Exit. De som klarer seg best er de som jobber hardt og kommer dit gradvis.

1 Like

blitt for gammel til å begynne med dop nå føler jeg. Men enda raskere biler, båter etc, blir det nok😅

Helt enig. Tror raske penger forsvinner like raskt som de kommer – og det er stor forskjell på å kjøpe noen aksjer og ha litt flaks (eller vinne i lotto) ifht. å bygge opp et selskap fra bunnen av, slite sene nattetimer, og så selge for 100 mill etter noen år. Du hører ikke slike historier som her om folk som Mark Zuckerberg, Bill Gates, Jeff Bezos eller Steve Jobs (selv om de selvfølgelig sikkert har like mange svin på skogen som alle andre).

1 Like

Synes også serien er bra underholdning, så de tre første episodene i går. Ser at det er delte meninger om hvor mye som er sant/ikke sant, for egen del kan jeg lett finne 10-12 personer som kunne glidd lett inn i disse rollefigurene, og som er rimelig grenseløse. Og det er bare folk jeg har møtt/kjenner. Så, ja at det finnes lignende karakterer i virkeligheten, det er det ingen tvil om, men om det er representativt for en hel bransje er mer tvilsomt.

[quote=“Anderix, post:58, topic:17544”]
men om det er representativt for en hel bransje er mer tvilsomt.
[/

Nei, det er det selvsagt ikke.

Den beste modellen :slight_smile:

2 Likes

Man trenger ikke gå så høyt opp for å finne disse historiene i fleng. Provisjonsbaserte yrker som har selgere i 18-30 års alderen som kommer rett fra gutterommet og til 1 - 1,5 mill i årslønn… jeg har noen bekjente som kunne gitt tilsvarende historier om kollegaer i en hel kveld😅

1 Like

Ingen kommentar