Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fantom

Fall-outen fra Grim Finance-skandelen har lagt seg, og Fantom sitt økosystem står seg fortsatt bunnsolid. Synes spesielt Spirit og Liquid Driver har mye spennende på gang for 2022. Meget attraktive innganger sammenliknet med for 2-3 mnd’er siden.

4 Likes

Kjøpte dippen på FTM $2.6. Satser på et lite relief rally her over ATH.

1 Like

$2.94! Kjør da.

2 Likes

Sinnsykt sterk den var under dette fallet! noe fundamentalt på gang her?

Nedgangen var vel ikke så stort blant de fleste kryptovaluta tross nedgangen i BTC siste dagene, de fleste alts har vel hatt en stor nedgang siste månedene så er vel ikke så unaturlig at man ikke ser så mye mer nedgang som man pleier når BTC flytter på seg i negativ retning, får se hva helgen bringer det er vel der man merker det mest :upside_down_face::sweat_smile:

BTC dominans er vel på sitt svakeste også på lenge Bitcoin Market Dominance Falls to Lowest Level Since 2018 - BeInCrypto, får håpe den faller enda mer og andre alts får mere dominans :ok_hand: :rocket:

5 Likes

BTC domininance er spennende!

Kom over denne yield on yield-strategien for Fantom på Twitter. Tilfeldigvis nøyaktig samme strategi som jeg har. Syns han er litt i overkant bullish for APR vil med all sannsynlighet synke med høyere prising og TVL. Men budskapet og risk/rewarden er jeg enig i.

2 Likes

Blir spennende å se utviklingen på SpiritSwap nå som de har fått på plass ApeMode med leverage og likvidering. Dette vil nok genere mere fees til holders :ok_hand::+1:

1 Like

Som igjen vil generere høyere APR for xLQDR-holdere siden Liquid Driver eier over 25% av inSpirit og dermed kan styre trading fees inn mot egne pools.

Som igjen vil locke opp mer Spirit i inSpirit og sette press på prisen på Spirit, som igjen vil øke etterspørselen osv.

3 Likes

Takk for tips om beets @anon67470730 ser fortsatt fin ut og med en oppside om dobling kanskje mer :ok_hand::+1:

Doblet seg siden søndag iaf. :rocket:

1 Like

Interesant forslag ute og går på commonwealth.im «Merger between SpiritSwap and Morpheus Swap», som har mest stemmer for og avsluttes imorgen. Denne vil da gå videre som en snapshot avstemning, spørs om den vil få like stor oppslutning men ser ikke hvorfor argumentene for er gode:

Under a Spirit Swap master router, Morpheus Swap would host and provide incentives for multi-chain token liquidity farms (e.g. $BTC, $ETH, $SPELL, $wMEMO, etc.). Morpheus Swap fees would remain at 0.15%, decreasing cost to users by 50% compared to Spirit’s current fees of 0.3%. In return for this liquidity, Morpheus Swap would provide 33% of protocol revenue to $inSPIRIT holders.

This provides enormous benefit as users pay less in swap fees and $inSPIRIT holders earn more in payouts each week. Volume will likely increase as swap fees are reduced by 50%, further increasing revenue to $inSPIRIT holders.

As the AMM race heats up on Fantom, aggregator volume will become incredibly important. Morpheus Swap’s fee of 0.15% will capture significantly more aggregator volume in competition with Spirit’s primary competitor, Spooky, whose fee is 0.2%. Between Spirit and Spooky on aggregators, Spooky populates first on the majority of multi-chain token trade routes. With this merger, Morpheus Swap is able to capture this volume, benefiting Spirit via 33% revenue share to $inSPIRIT holders.

++

Spennende tid framover for Spirit og Morpheus :slightly_smiling_face::rocket:

3 Likes

JUST dev Dimitri trakk seg, solgte 700k. Men Harry backer opp ser det ut til. bra sjanse for billige tokens nå? Eller bare en bounce før full exit? Jeg kjøpte meg (omsider) inn i litt JUST. Er en ren gamble.

Er selv skeptisk til at Dimitri (Zhaloa) trakk seg ut, han er hjernen bak JUST.

Slik jeg har forstått det så eier Harry Yeh 30% av tokens i JUST og har vist nok vært med på founders siden mens han samtidig har skapt sitt egen konkurranse til JUST kalt ONLY (dette er ikke ferdig landet) men det ble promotert på BTC Miami som var nå 17-19 januar (konferansen var vel litt av grunnen til at FTM fikk en boost over helgen)

Var vist nok etter dette at Dimitri solgte seg selv ut, selv sier han at det ikke er en rug-pull og at prosjektet fortsetter videre men han er vist nok lei og vil egentlig ikke fortsette med JUST. Så er vel spørsmålet om Harry Yeh fortsetter å utvikle på JUST og tar med seg dev ressurser inn i JUST eller om det er kun ONLY som da fortsetter, usikker på hvor mange andre devs det er i JUST har virket litt som et one man show med Dmitri men her har jeg ikke nok innsikt.

Screenshot 2022-01-19 at 11.22.00

Men ville nok ikke tatt en sjanse her, kommer til å følge med hvem vet men jeg tror vi skal enda lenger ned her. Er for mange bear indikatorer og usikre momenter enda fra det jeg leser i Discord.

Jeg har ingen tokens i $JUST lenger solgte meg ut for en stund tilbake rett før den fikk listing og nådde topp, litt av grunnen var at jeg syntes at UI ikke var så bra (ser nå at det har blitt hakke bedre) men fortsatt mangel på content providers og innhold :man_shrugging:

1 Like

Var vist nok dårlig stemning mellom Dmitri og Harry allerede under konferansen.

1 Like

Var vist nok dårlig stemning mellom Dmitri og Harry allerede under konferansen.

Btw. Felix og Fanty er nok de nye kule kidza i Fantom verden, Felix blir vist nok en ny DEX (usikker om det er denne som kommer til å kjøre på Binance Cloud), og Fanty er vist nok tokenet til plattformen.

1 Like

Disse blir vel direkte konkurrenter med SpiritSwap, SpookySwap osv.? Litt synd om de nye skal utkonkurrere de eksisterende mtp at man er låst til de en del år fremover. Det blir så mange å følge med på. :sweat_smile:

1 Like

Vi får se hva Felix blir eller ikke kun rykter enn så lenge, men tviler på at de skal klare å utkonkurrere både SpiritSwap og SpookySwap.

Nå blir det vel snart og lagt inn et snapshot forslag om merger mellom SpiritSwap og Morpheus siden denne avstemmningen gikk gjennom. Jeg tipper vi vil se flere av disse tiden fremover tenker nok at det blir Spirit og Spooky som tar mesteparten av kaken og vil stå tiden men hvem vet og det vil alltid komme ny konkurranse tiden framover, time will tell :man_shrugging: .

Har selv låst 50% av mine Spirit for 4år så ja det kan være et tap, men tenker at det er en risk verdt å ta…

2 Likes

Følgende tokens Wraith og Syfin har blitt nevnt her tidligere, selv investerte jeg litt i Syfin som falt uten like og ikke har hentet seg inn igjen. Har hengt litt i Discorden som da gjelder både for Wraith og Syfin, virker som begge fikk en liten pump nå men min anbefaling er å holde seg langt unna disse to, de blir pumpa og dumpa gjennom Twitter posts og annet innimellom.

Etter å hengt litt i Discorden så virker det som om det er kanskje en eller to utviklere, hovedutvikleren aka Syfin på Discord forsvant i over en måned, og det var da det dump uten like. Samt han skifta fokus som mange andre og fokuserte på en OHM fork som aldri ble noe av heller. Så
plutselig var han tilbake i hype mode osv. men mitt tips bare å holde seg unna disse tokens på Fantom jeg har liten tvil at disse kommer til å ta noe av i det hele tatt (DYOR).

2 Likes

Hva tjener du på å låse Spirit så lenge?