Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Fedmebehandling som investering

Fine summer:
Under the terms of the agreement, AbbVie will lead development and commercialization activities of GUB014295 globally. Gubra will receive $350 million in total upfront payment and will be eligible to receive up to $1.875 billion in development, commercial and sales milestone payments with tiered royalties on global net sales. The transaction closure is subject to regulatory approvals and other customary closing conditions.

1 Like

Men aksjen faller

Samme problem som REDEFINE-1:

Pasientene har fått justere opp og ned dosering selv.

Alle REDEFINE-forsøkene kjører samme protokoll (hvis jeg husker rett fra da jeg sjekka det)

Når det er sagt, så tror jeg ikke CagriSema vil vise fantastiske resultater (sammenlignet med LLYs Mounjaro / Zepbound) uansett.

Fin kjøpsanledning, kanskje?

2 Likes

Generelt sett litt overrasket over at kursen gikk såpass mye ned på det “alle” egentlig nå burde vite om CagriSema etter REDEFINE-1 avlesningen i desember 2024:

Som er at CagriSema ikke ser ut til å være nevneverdig bedre / dårligere enn LLYs tirzepatide, både mht bivikrninger / effekt.

Kan seff være sketchy makro som trigger sell-offen.

Sakser litt fra Marketwire i dag:

"KRIGEN OM FEDMEPILLER ER I GANG

Piller vurderes at blive nøglen til et nyt milliardmarked inden for slankemedicin. Novo Nordisk bliver spået som taber. Konkurrentens produkt rydder ikke markedet, siger Novo-topchef Lars Fruergaard. (Forside, side 4-5)

LILLY LAMMETÆVER NOVO I BØRSTILLID

Aktionærerne er villige til at betale dobbelt så meget for en indtjeningskrone i den amerikanske ærkerival som i Novo Nordisk. Det er ikke lykkedes at sælge Lars Fruergaards fremtidsprojekt."

[mitt kursiv]

1 Like

Trolig en kjempedeal for Zealand dette.

Og en ytterligere validering av amylin-analoger som en mulig “next big thing” innen fedmebehandling.

Ser litt forskjelige analytikere mener at Zealand / Roche-dealen er det som har sendt NVO videre ned i dag.

Det er i så fall merkelig:

At Roche er såpass interessert i petrelintide, både alene, og i kombinasjon med egne fedme-medikamenter, må jo egentlig sies å være en stk gigantisk valdidering av cagrilintide-satsningen til NVO. Sistnevnte er jo en “dual amylin and calcitonin receptor agonist” (DACRA) akkurat som Zealands petrelintide. Og cagrilintide er altså Cagri-delen av CagriSema (Sema er selvfølgelig semaglutide som finnes på markedet som Ozempic / Wegovy).

Det som er rart med at NVO ev. skal ned på dette er jo at NVO nå har 2 stk. fase III gjennomført for CagriSema, som etter alt å dømme er på markedet i 2026.

Zealand holder på med fase 2b med petrelintide.

Structure skal begynne en fase I med DACRA’en ACCG-2671 i løpet av 2025.

Og VKTX holder visst på med noe preklinisk DACRA i rotter.

Så alle er et godt stykke bak Novo.

Btw, per dags dato ser petrelintide ut til å har litt mer effekt, og litt bedre bivirkningsprofil enn cagrilintide. Men det er tidlig. Og ikke snakk om veldig mye.

4 Likes

Altimmune har forresten “investor day” i morra med webinar kl 12:00 EST (som jeg tror blir 17:00 norsk tid akkurat denne uka).

https://investorday.altimmune.com/

Pemvidutide fase II i MASH skal lese av nå i q2.