Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Feedback til PDX (admin)

Det er mulig, og jeg har utforsket det en del tidligere. Jeg kan ikke love noe på veldig kort sikt fordi det er krevende å løse det på en god måte :slightly_smiling_face:

@pdx, Hadde det vært en ide og laget en aggregert portefølje av alle brukerne som har lagt inn sin portefølje i systemet, behandlet det som et fond og sammenlignet med OSE og evt andre børser?

Så kunne du brukt dataen i markedsføring for siden.
“Brukere på Tekinvestor taper i snitt 20% mer enn indeks hvert år, bli en av gjengen du også, kun på tekinvestor insider”

1 Like

Bare 20%!? :smiley: :laughing:

Det kunne absolutt vært spennende ja, med det nye data-APIet har jeg tilgang på historiske data, som må til for å lage en sånn løsning. Det kunne også vært interessant å se om de med mange likes på forumet gjør det bedre enn de uten f.eks. Eller å se hva de som gjorde det bra det siste året har i porteføljen nå. Men, det avhenger jo av at folk holder porteføljen sin oppdatert over tid :slight_smile:

1 Like

Her om dagen begynte tekinvestor-siden å sende alt til “innboxen” min. De fleste av disse er tråder jeg aldri har vært innom. Hvordan fikser jeg dette?

image

1 Like

Hei! Det ser ut som du har valgt å følge brukeren @TekBot, så da blir du varslet om alle børsmeldingene den poster :slight_smile: Du kan skru det av ved å trykke på “Følger” knappen her: https://beta.tekinvestor.no/u/tekbot :slight_smile:

3 Likes

2 posts were merged into an existing topic: Vårt nye moderator-team :slight_smile:

@pdx
er det mulighet for oss som har vært insidere å få fjernet porteføljene våre? ser så dumt ut med 8-9% avkastning når det så langt i 2019 er 39,9% :sunglasses:

Det enkleste er bare å sette 0 antall og solgt til 0kr.

Og evt sette opp på ny.

ja, men når jeg ikke er insider lenger så får jeg ikke tilgang til portefølje siden :sweat_smile:

1 Like

Jeg kan fikse :smile::+1:

2 Likes

Har chatten et problem?
Får ikke lastet den overhodet idag. Det er siste dagen før helg @pdx, jeg må få utløp for litt kreativ galskap i chatten!

Den er død her også.

Takk for beskjed, jeg sjekker opp med leverandøren

Jeg ville endret navn på Shipping tråden til Golden Ocean.

1 Like

Hva med å vise litt kort info om aksjen når man er inne i en tråd? F.eks siste pris, endring (%), volum @pdx

1 Like

Det har jeg lyst til, men har slitt litt med hvor det skal plasseres. Tenker kanskje øverst til høyre, ved siden av tittelen på tråden?
Tenker også å skvise inn en kursgraf hvis det er plass. Hva er mest nyttig, kursutvikling i dag eller siste X dager? I så fall, hva er X? :smiley:

2 Likes

Netfonds har 71 dager, det fungerer bra

2 Likes

Sitter på mobil nå og plassen da er jo veldig begrenset så et alternativ da kan være bare sist omsatt og endring i dag ved topic tittelen. Litt som de portefølje tallene på bruker. Muligens med en liten graf over utvikling. Tenker da kort tid, dag eller siste 5 i tilfelle. Usikker på hvor godt en så liten graf vil fungere da.

Så kunne jeg tenkt meg en knapp hvor man kunne valgt å vise mer informasjon. Så har man mulighet til å enkelt vise/skjule informasjonen slik som innleggsboksen man skriver i.
Er vel litt påvirket av hva jeg er vant til fra Netfonds men da kunne jeg tenkt meg:

1. Graf for utviklingen i dag.
  2. Graf for utvikling siste 5 handledagene
  3. Graf for siste 70 dager
  4. Topp 5+ i ordreboken
  5. Siste 10 omsatte

Gjør man informasjonen vis/skjul basert kan man jo inkludere mer informasjon. :blush:

Kanskje du kan få en samarbeidspartner som er villig til å betale for å ha link til deres oversiktsside for aksjen der. :smile:

1 Like

Plass til mye informasjonpå pc da :grimacing:

2 Likes

Jeg liker den “minimalistiske” siden til tekinvestor med mye luft, men når man trykker på en aksje / ticker er det masse plass til mer informasjon.

:sweat_smile:

1 Like