Diskusjon Triggere Porteføljer Aksjonærlister

Vårt nye moderator-team :)

Studenten har biratt med mye, men også helt lukket for andre sine syn. Derav konflikten med InVivo.

Og har det vært nyttig alt? Vanskelig å ettergå når brukeren har sperret for at man skal kunne ettergå innlegg.

Noen ganger er det bedre å utfordre en sannhet enn å fremsnakke sine egne tenkte sannheter. Og da får InVivo ett poeng av meg.

Da er det 1-1 :sweat_smile:

edit: forøvrig en upartisk observajon fra min side. Begge mener jeg fortjener sin tumleplass på forumet.

3 Likes

Den største utfordringen for oss moderatorere er brukere som bidrar med gode innlegg og god informasjon men som samtidig lever på kanten eller bryter forumreglene.

Dette gjelder et lite dusin brukere og det er noe vi har diskutert mye i det siste hvordan vi skal håndtere. For deres bidrag faglig er bra, samtidig bør ikke regelbrudd tolereres.

Det som gjør sånne ting enda vanskeligere er at disse brukerene ofte har en heiagjeng som alltid blir sure når “helten” blir utestengt eller mutet en periode.

Men vi prøver! og vi tar alltid imot tilbakemeldinger på hvor vi kan bli bedre.

5 Likes

Kan nevne at det kommer til å gå ut PM til enkelte brukere i tiden fremover med henstilling til å slutte med den oppførselen ( så om noen føler seg truffet men ikke får PM så er du safe) :=)

2 Likes

har dere ikke en kommando for 24t/48t utestenging? folk pleier å roe seg etter et par sånne, meg selv inkludert :crazy_face:

2 Likes

Jo da, vi har mange muligheter, men tempban er “last resort” :slight_smile:

2 Likes

Synes det er meget upassende at innlegget mitt blir flyttet. NAS er av de selskaper som blir shortet sterkest og innholdet i artikkelen er defor høyaktuelt for dette selskapet.

Den er lite relevant for Norwegian, men mye relevant for makro bildet.

1 Like

Det er jo også ganske slitsomt med gnål om shorting. Man, every day? De fleste som følger Norwegian er klar over at det har blitt bygget og bygges fete shortposisjoner i aksjen. Det er ikke nyheter, og bortsett fra info om markante endringer i shortregisteret er det , i mine øyne, støyende og lite interessant info.

3 Likes

Jeg merker meg hva du sier. Men jeg synes dessverre at takhøyden her inne blir stadig lavere.

1 Like

Jeg har merka at det fjernes en del poster fra deg, og jeg håper det ikke er blitt sånn at du har fått et sort får-stempel som gjør det lettere for modsa å redigere deg enn andre, fordi det er jo ikke greit.

Forresten, keep it up med å følge selskapet tett. Jeg, som har et halvt øye på den aksjen, setter hvertfall pris på at du og flere oppdaterer :ok_hand:

Det ble flyttet slik jeg forsto det fordi det hadde mer generell interesse enn Norwegian, dvs handlet om noen som veddet på et større krasj i aksjemarkedet. handlet ikke spesielt om shorting av enkeltselskaper eller engang spesielt om flybransjen. Det hadde interesse for en bredere gruppe enn de som følger Norwegian aksjen. Husk at det er mange som demper tråder for aksjer de ikke følger med på.

5 Likes

Takk for det.:smiley:

Det er ofte en sammenheng mellom rapportering og fjerning/flytting av poster. Noen pådrar seg veldig mye mer rapporteringer enn andre.

2 Likes

Dette er korrekt, i Norwegian tråden ble den posten oppfattet som støy, i den posten den er i nå er den et viktig bidrag.

2 Likes

En ting som slo meg, håper ikke folk tar det altfor personlig om innlegg som har blitt flagget som offtopic blir samtykket med av moderator og derfor skjult. Om jeg har tid/energi tar jeg ofte tid til å heller flytte til andre tråder, men det er ganske mange klikk som trengs vs å bare skjule, så f.eks på slutten av kvelden blir det ofte til det. :stuck_out_tongue:

2 Likes

Jeg tar det personlig, føler meg pekt ut på grunn av at jeg er Finnmarking.
Jeg er dypt krenket!
Vurderer faktisk å søke sametinget om tilskudd til advokat, så jeg kan saksøke dere for ærekrenkelse og kreve både erstatning og en del tort og svie.
Kanskje ikke så mye tort, men veldig mye svie! :grin:

Du har allerede fått ditt glatte lag på shareville i dag haussetroll, så det er greit.

Hey, det har jeg ikke sett!
Flere å saksøke! Damn i will be rich :money_mouth_face::money_mouth_face::rofl:
Edit: det var jo moro!
Du var nevnt først, da skriver jeg deg opp som medsaksøker!
#savepigUGLYRICH! :rofl:

Det blir jo litt meta når det er selveste Janteloven som kommer og setter skapet på ølet. Neste gang er det kanskje Arvesynden?

1 Like

Hvor har blitt Kingkongs innlegg. Blir det nå slik at bare de som sier noe positivt eller gjentar seg urtenganger med det samme får lov å si noe her?

2 Likes