Reglene er jo helt sinnsyke! Mafia eller andre med skumle hensikter som kjenner til lovene kan jo i praksis ta over alt de ønsker av feriehus i Spania så lenge de er der i min 48 timer før det blir anmeldt.
Er der slik det blir Eu fremover?
Reglene er jo helt sinnsyke! Mafia eller andre med skumle hensikter som kjenner til lovene kan jo i praksis ta over alt de ønsker av feriehus i Spania så lenge de er der i min 48 timer før det blir anmeldt.
Er der slik det blir Eu fremover?
Helt vilt.
Er jo grunner til at landet underpresterer så vanvittig
Dette kan uansett enkelt unngås ved å ha alarm / kameraer / ++ . Da får man iallfall tatt tak i ting før det går 48 timer.
Der er nok bare å gå drastisk til verks, kutt strøm og vann, og lei inn torpedoer
Kast ut pakket🤬
Veldig lett for oss å være tøffe i kjeften her på et forum. Det er nok anderledes når man er der kun med familien i et annet land og skal hanske med noen som kanskje tilhører mafia eller andre kriminelle gjenger.
Vurderte selv å kjøpe der nede, men er helt uaktuelt nå
48 timer må jo være en av de mest idiotiske lovene som eksisterer selv om tanken med at folk skal ha en plass å bo er god
Da er det jo ingen grunn til å kjøpe i Spania. Bedre å okkupere
Jepp, man trenger kun flybillett dersom man skal til Spania og være der en stund
Ja det er ikke enkelt når det først har skjedd men jeg mener iallfall at det burde være mulig å få meldt dette til politiet innen 48timer selv om man bor i Norge. Og da blir nok litt lettere å få de ut. Er forøvrig enig i at det er uaktuelt å kjøpe bolig i et land med slike regler
Enig! Det var egentlig ikke deg jeg svarte jeg kunne slappet noe mer av med en alarm. Men når tidsfristen er så lite som 48 timer og man er så langt unna eiendommen, så kunne jeg aldri tenkt meg å eie noe slikt
Det er noe med frekkhetens nådegave når husokkupantene ringer politiet for å fjerne huseierne
" – Hva gjør du hvis boligen din blir okkupert i Spania?
– Ring politiet med én gang. Er du heldig har du fått kontaktet politiet innen 48 timer. Hvis ikke må du få deg en advokat som tar saken til retten. Dette kan i verste fall ta flere år, sier Miranda."
Er jo helt fantastisk
For et mareritt…
Har faktisk tenkt tanken før da, at det er vilt med folk som eier et feriehus i Spania uten tilsyn og bare er der av og til.
Vet ikke hvor allment kjent dette er, men det må da være fullstendig drepen for ferieboligsalget dette?
Tviler på turister kjenner til disse lovene ja. Det er god nok grunn til et krakk i boligprisene der ja. Det har det jo også vært for noen år siden. Prisene har tatt seg inn noe etter de ble halvert da, men da var det dårlig ønomi og altfor mange boliger til salgs som gjorde utslaget. Så dette på toppen av det burde jo gjøre susen.
Hvordan vet politiet at det har gått mer eller mindre enn 48 timer?
Spør de bare okkupantene hvor lenge de har bodd der? Dersom de svarer mer enn 48 timer så sier de bare “ok, da er det greit”?
Tenker også på å kjøpe der nede, men dette gir jo mildt sagt rom for ettertanke!
Må i så tilfelle kjøpe i et gated community med vakter, og alarm og kamera.
Hvor da?
I Spania var tanken. Costa Blanca nord.
Må i tilfelle gjøre grundige undersøkelser før det blir aktuelt.
Ja, men kronekursen er jo heller ikke den beste mtp å kjøpe i utlandet nå, selv om den har styrket seg bra de siste dagene så tror jeg den har mye mer å gå på med mindre du låner i samme valuta, da spiller det ikke så stor rolle.
Du må jo låne fra kroner til Euro. Så det spiller jo rolle